2025-10-16, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Botteup123
Hon tjänade mer innan hon blev partiledsre: 330 000:-/ månad....
Ja, och varför ska hon 1) gå ner i lön, 2) få sämre arbetsmiljö???
Det är ju inget krav att du SKA vara partiledare, det är ett val. Och hon insåg väl att hon valt fel, främst pga skäl nr 2.
Citera
2025-10-16, 17:21
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosse2468
Oavsett, du tycker som du vill och agerar på det. Hon tycker som hon vill och agerar på det. Vi behöver inte vara överens om det är hårdare nu än då. Hon tycker det och då väljer hon att avgå. Vem här på FB måste hon fråga om lov?
Ingen så klart. Har någon sagt eller tyckt det? Kommentaren känns hyfsat överflödig, då det här är ett diskussionsforum.
Citera
2025-10-16, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
OM man antar att hoten (delvis?)kommer inifrån det egna partiet så blir det svårt att gå ut med det eller polisanmäla det utan att skada det egna partiet.
Vänsterfalangen inom C gillar troligen inte att hon tillrättavisade deras samarbetspartner Nooshi, är det så, så saknar hon ju också ett stabilt stöd inom det egna partiet.
Kanske har hon också insett att det inte är hållbart att gå till val med att man vägrar ingå i en regering där SD (som har många fler väljare) ingår, ger hon uttryck internt för det så ja…

Sedan tillkommer så klart möjligheten att hat och hot kommer utifrån, vänster, men det borde inte vara lika besvärligt att berätta eller anmäla.

Lägg därtill att Magdalena Andersson med team högt och lågt och med tentakler som säkert når innersta kretsen på Centerpartiet säkert inte var glad över att Anna-Karin Hatt inte valde Magda i partiledardebatten i söndags.
Hat och hot kan komma från sidan inom politiken alternativt / och innifrån egna partiet. Svårt att anmäla då. …
Citera
2025-10-16, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ditalltpekar
Extremt mycket brus och galenskap här på Flashback, men icke desto mindre även korn av sanning och insidesinformation.
Ja, det är det även i en tid ingsartikel.
Finnsbu ingen märkning här, det är en tolkning man får göra efter egen övertygelse. Det står inte "Brus", "Sanningskorn" på meddelanden här direkt.
Citera
2025-10-16, 17:28
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
https://texttv.nu/108/hatt-kan-fa-rekordstor-ersattning-36755508#:~:text=108%20SVT%20Text%20torsdag%2016%2 0okt%202025%20IN RIKES,h%C3%B6g%20avg%C3%A5ngs-%20ers%C3%A4ttning%20p%C3%A5%20%C3%B6ver%202%2C6%2 0milj%20kronor.
Jorå så att...vad sa du nu? Vad sa du nu?

Helt riktigt.
Det kände jag inte till.
Hon får inget sådant från Riksdagen.
Och när jag skrev mitt inlägg var det inte känt att hon hade ett sådant avtal med partiet.
Citera
2025-10-16, 17:29
Medlem
Citat:
Ja, det är det även i en tid ingsartikel.
Finnsbu ingen märkning här, det är en tolkning man får göra efter egen övertygelse. Det står inte "Brus", "Sanningskorn" på meddelanden här direkt.

Du missar poängen bossebrus. Massmedia är en enröstad megafon jämfört med Flashbacks spretiga & disharmoniska kör.
Citera
2025-10-16, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av komevig
Det kan ju vara så att jag lever i en filterbubbla, men man har knappt hört talas om den här Hatt sedan hon tillträdde. Som jämförelse har den där Mohamsson varit överallt i min feed, med det ena utspelet efter det andra. Nej, måste vara något annat, mer troligt att hon inte trivs i rollen eller känner sig mogen för uppgiften.

Sen kanske hon känner sig "utsatt" i rollen som partiledare.

Tror inte man räknade med att folk helt plötsligt skulle ifrågasätta "hot och hat-ursäkten", dock.

Det har på senare år fungerat som ett tabu och ett sätt att göra sig immun mot kritik, dvs det har varit socialt otillåtet att ifrågasätta, ungefär som att man inte får ifrågasätta den utsatta kvinnan, typ "vad hade hon på sig?". Näthat har ju t.e.x. de senaste åren framställts som det värsta man kan utsättas för, så den här typen av ursäkter har ofta accepterats utan invändningar.

Men den här gången stötte man på patrull.

Ja. Hade det verkligen funnits hot mot henne och det pågick ett polisärende osv, då hade nog folk i allmänhet reagerat på ett annat sätt. Men nu var det ett uppenbart svepskäl och tabut mot att ifrågasätta politiker på den "goda sidan" som säger att de utsätts för "hat och hot" har i viss mån brutits.
Citera
2025-10-16, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ingen så klart. Har någon sagt eller tyckt det? Kommentaren känns hyfsat överflödig, då det här är ett diskussionsforum.
...och i der diskussionsforumet diskuterar jag med dig om att till skillnad från dig snser inte jag att hon behöver förklara nånting för oss om varför hon avgår. Det har inte vi med att göra helt enkelt.

Sen vill jag inte hindra nån från att sitta och jämföra hur man uppfattar samhällsutvecklingen gentemot hur Hatt uppfattar den mm. Det kan man såklart göra. Men hela frågeställningen är helt ologisk: "var det rätt att hon kände sig hotad/mötte hat?" .

Fast det är klart, det är intressant att läsa att många verkar anse att man ska tåla detta...till en viss nivå....som ligger högre än vad Hatt anser. Min nivå är "noll".
Ska fan jobba för ett samhälle där de man jobbar för ska få lov att hota "till en lagom nivå".
Citera
2025-10-16, 17:42
Medlem
Ducadreams avatar
Hon förstod ganska snart att det inte är så glamoröst att vara känd och en partiledare. Hellre vara okänd och tjäna bra med stålar.

Och sedan är det uppenbart att hon avgått av samma skäl som Annie Lööf; alla hardcore rasister hotar henne till livet.
Citera
2025-10-16, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ditalltpekar
Du missar poängen bossebrus. Massmedia är en enröstad megafon jämfört med Flashbacks spretiga & disharmoniska kör.
Faktiskt en bra beskrivning, riktigt bra!
Citera
2025-10-16, 17:48
Medlem
ziracorns avatar
AK Hatt skulle väl aldrig tillrättavisa Nooshi i debatten om hon inte redan bestämt sig.
Citera
2025-10-16, 17:51
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
...och i der diskussionsforumet diskuterar jag med dig om att till skillnad från dig snser inte jag att hon behöver förklara nånting för oss om varför hon avgår. Det har inte vi med att göra helt enkelt.

Sen vill jag inte hindra nån från att sitta och jämföra hur man uppfattar samhällsutvecklingen gentemot hur Hatt uppfattar den mm. Det kan man såklart göra. Men hela frågeställningen är helt ologisk: "var det rätt att hon kände sig hotad/mötte hat?" .

Fast det är klart, det är intressant att läsa att många verkar anse att man ska tåla detta...till en viss nivå....som ligger högre än vad Hatt anser. Min nivå är "noll".
Ska fan jobba för ett samhälle där de man jobbar för ska få lov att hota "till en lagom nivå".
Fröken Hatt har en mycket lång politisk karriär bakom sig och har säkert haft full koll på läget och debattklimatet innan hon tog sig efter tvekan an uppgiften som partiledare .
Du menar att hon inte visste vad hon gav sig in på?

Det här luktar svepskäl och hittepå lång väg.
Hon vill ta en enkel väg ut, tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in