Citat:
Ursprungligen postat av
Egna-tankar
Och så ska Anna-Karin Hatt utsättas för ännu lite mer hat här på Flashback.
"Hat"? Herregud. Absolut ingenting i mitt inlägg var "hat".
Du illustrerar närmast övertydligt hur vissa politiska krafter gör allt vad de kan för att döda all debatt och all kritik genom att skrika "hat och hot" för minsta lilla kritik. (Samtidigt som de själva ofta uttrycker extremt hat mot politiker som de själva ogillar...)
Citat:
AKH tackade länge nej till att bli partiledare för C, men hon övertalades. Det är inte säkert att hon insåg hur mycket hat hon skulle utsättas för. Eller också fattade hon det inte riktigt förrän hon faktiskt utsattes för det.
Hon har ju dock hittills inte gett ett enda exempel på "hot och hat" hon utsatts för. Hon har inte heller polisanmält något.
Jag kan sätta en tusenlapp på att hennes föregångare Murre fick ta emot mer hat. Liksom Jimmie Åkesson. Ojämförligt mycket mer.
Citat:
Jag håller med analysen att det framför allt är kvinnliga partiledare som drabbas av pöbelns hat. Jag gissar att du, LeTeigneux, inte har några högre tankar om andra kvinnliga partiledare heller - eller om kvinnor över huvud taget.
Ja du, du kan gissa på. Du gissar nog ofta att de som har andra åsikter än du själv hatar kvinnor, är incels, är fascister, är lågutbildade osv. Världen blir ju så mycket mer lättbegriplig för dig då. Alla som inte tycker som du är helt enkelt onda. Och dumma.
Som sagt: Jimmie Åkesson lär vara den partiledare som utsatts för överlägset mest näthat av de nuvarande. Och han är man. Olof Palme blev rätt hatad på sin tid han med. Så din analys är fel. Även om näthat givetvis drabbar kvinnor också.
Citat:
Till skillnad från Nooshi Dadgostar, Annie Lööf och Ebba Busch, så var Anna-Karin Hatt lågmäld. Hon drabbades av hat först och främst för att hon var en kvinnlig partiledare, det är min uppfattning.
DN, Aftonbladet och SVT håller med.
Men i verkligheten lär Nooshi, Annie Lööf och Ebba Busch alla tre ha utsatts för extremt mycket mer hat än Hatt.
Vilket väcker frågan om varför Hatt egentligen avgick.
Lotta Gröning tror att det beror på Centerns dåliga politiska linje där de avskärmat sig för mycket från de övriga borgerliga partierna.
Men enligt dig är kanske Lotta Gröning en kvinnohatare? Annars skulle hon ju inte säga något sådant. Det är ju "hat""!