2025-10-16, 12:44
Medlem
Är det ens värt att leta i Stockholmsområdet nu? Verkar som att de är väldigt dött med tanke på folks inlägg här. Jag är på g till en plats jag sett på fyndkartan på artfakta nu men har inte mycket hopp🤔😅
Citera
2025-10-16, 14:22
Medlem
sixgorillions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kerstinsrov
Är det ens värt att leta i Stockholmsområdet nu? Verkar som att de är väldigt dött med tanke på folks inlägg här. Jag är på g till en plats jag sett på fyndkartan på artfakta nu men har inte mycket hopp🤔😅

Uppdatera gärna! Jag har inte hittat något märkvärdigt som sagt, kan ju vara mitt område också. Men helt ofantlig otur på toppis-fronten, så börjar det kyla på också, ber till Gud att det inte blir någon frost inom snar framtid
Citera
2025-10-16, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sixgorillion
Uppdatera gärna! Jag har inte hittat något märkvärdigt som sagt, kan ju vara mitt område också. Men helt ofantlig otur på toppis-fronten, så börjar det kyla på också, ber till Gud att det inte blir någon frost inom snar framtid
Jag uppdaterar när jag åker tillbaka✌️
Jaa samma här, jag bor egentligen på Gotland och där har de varit svårt att pricka in rätt plats och tid. Men skam den som ger sig!
Citera
2025-10-16, 16:35
Medlem
Citat:
Jaa samma här, jag bor egentligen på Gotland och där har de varit svårt att pricka in rätt plats och tid. Men skam den som ger sig!
Nothing 👎
Citera
2025-10-17, 06:23
Medlem
Så konstigt att de inte finns där ni bor! Jag gick till mitt guldställe (30km från Göteborg) igen igår och de växer överallt. Jag plockar ca 300-500 2-3 gånger per vecka.
Jag hoppas att de kommer snart till er. Lycka till!
Citera
2025-10-17, 07:41
Medlem
sixgorillions avatar
Citat:
Nothing 👎

Fy fasiken, beklagar!

Så vaknade man till frost nu på morgonen också, enligt radio kan det hålla i sig några nätter. Får bli att samla flugsvamp
Citera
2025-10-17, 16:07
Medlem
Citat:

Citat:

Helt sjukt dåligt i år enligt mig. Har 4 ställen det brukar finnas en hel del. Hittat 30st i år...
Ska åka runt lite i helgen och se om man hittar något en bit utanför kanske.
Tar tacksamt emot tips om någon mot förmodan har att dela med sig😅
Citera
2025-10-18, 16:11
Medlem
Pseudomortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzid
Helt sjukt dåligt i år enligt mig. Har 4 ställen det brukar finnas en hel del. Hittat 30st i år...
Ska åka runt lite i helgen och se om man hittar något en bit utanför kanske.
Tar tacksamt emot tips om någon mot förmodan har att dela med sig😅

Same, Östergötland helt dött där jag bor, har typ 5 guldställen.
Kollat säkert över 15 st nya ställen (inget)
Varit ute sjukt mycket sedan början på September.
Nada, inte ens nån släkting, tvär dött.

Känns som att dom har börjat använda något medel för att få bort dom, jag vetifan.
skumt.
Citera
2025-10-18, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pseudomortem
Same, Östergötland helt dött där jag bor, har typ 5 guldställen.
Kollat säkert över 15 st nya ställen (inget)
Varit ute sjukt mycket sedan början på September.
Nada, inte ens nån släkting, tvär dött.

Känns som att dom har börjat använda något medel för att få bort dom, jag vetifan.
skumt.

Ja, det har varit en lite klurig säsong på många platser. I mina marker, inre småland, så har torr väderlek o sporadiska frostnätter dämpat tillväxten efter varje period av gynnsamma förhållanden. Jag har inte kammat noll men klart mindre än de flesta säsonger. Säsongen började dessutom tidigare än vanligt trots att det inte varit särskilt goda förhållanden. Nästan som om svamparna kände på sig att säsongen skulle bli svår o därför passade på så fort de fick chansen redan i augusti. 🤷‍♂️
Citera
2025-10-19, 19:43
Medlem
jevlaskitnamns avatar
Någon som plockat något i trakterna i nordvästra Skåne i år?
Citera
2025-10-21, 21:23
Medlem
sixgorillions avatar
Vädret kring Stockholm ser rätt lovande ut, regn och rusk i några dagar! Nu kom lite hopp tillbaka
Citera
2025-10-21, 23:16
Medlem
salix42s avatar
Fanns inte mycket i SV Skåne idag, men några pins fanns det faktiskt! Kommande veckan ser perfekt ut vädermässigt så kanske kan vi få en sista fin sen flush
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in