2025-07-30, 21:11
Medlem
iamjoness avatar
Ja, vad tror ni, blir det ett bra år för toppisar i år?

Någon som kikat redan?

Jag tror på ett bra år. Lika svårt att sia om det i förväg dock.
Citera
2025-07-30, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iamjones
Ja, vad tror ni, blir det ett bra år för toppisar i år?

Någon som kikat redan?

Jag tror på ett bra år. Lika svårt att sia om det i förväg dock.
Det var ju en dålig vinter vilket resulterade vattenbrist men nu under sommaren har det ju regnat en del.
Citera
2025-07-30, 23:27
Avslutad
När drar den igång?
Citera
2025-07-31, 12:46
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camilla.kvartoft
När drar den igång?

September?
Citera
2025-07-31, 12:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
September?

Så 4-6 veckor isch?
Citera
2025-07-31, 17:34
Medlem
Ouff nu börjar denna trevliga tid på året närma sig ska helt klart ge mig ut och besöka mina favvo platser och se vad moder natur har dukat fram för mig Inte för att jag behöver några toppisar har en rätt saftig mängd toppisar undanstoppade men likförbannat vill man ut för jakten efter dessa små guldklimpar är så kul
Citera
2025-07-31, 23:35
Medlem
iamjoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9rx
Det var ju en dålig vinter vilket resulterade vattenbrist men nu under sommaren har det ju regnat en del.

Kan ju hoppas det!
Citera
2025-07-31, 23:37
Medlem
iamjoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camilla.kvartoft
När drar den igång?

Slutet på augusti brukar folk rapportera att de börjat hitta dem. Sedan i September och tills det att första frosten lagt sig så ska det finnas. Men olika från år till år. Jag tror på ett bra år iår. Kantarellerna ha ju börjat bra.
Citera
2025-07-31, 23:40
Medlem
iamjoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NZT1337
Ouff nu börjar denna trevliga tid på året närma sig ska helt klart ge mig ut och besöka mina favvo platser och se vad moder natur har dukat fram för mig Inte för att jag behöver några toppisar har en rätt saftig mängd toppisar undanstoppade men likförbannat vill man ut för jakten efter dessa små guldklimpar är så kul

Bara skönt att komma ut och spana. Relativt ny tradition för min del, men en tradition jag kommer hålla på med som jag känner det. Hör låten Toppslätskivlingens viskningar och tycker mig känna höstens doft när det närmar sig 😁
Citera
2025-07-31, 23:52
Avslutad
Citat:
Slutet på augusti brukar folk rapportera att de börjat hitta dem. Sedan i September och tills det att första frosten lagt sig så ska det finnas. Men olika från år till år. Jag tror på ett bra år iår. Kantarellerna ha ju börjat bra.

Ok nice! 👌
Citera
2025-08-01, 00:18
Medlem
Citat:
Bara skönt att komma ut och spana. Relativt ny tradition för min del, men en tradition jag kommer hålla på med som jag känner det. Hör låten Toppslätskivlingens viskningar och tycker mig känna höstens doft när det närmar sig 😁

Jag kan tipsa om att odling av psilocybe svampar är nästan lika kul som jakt i naturen
Citera
2025-08-03, 00:42
Medlem
iamjoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NZT1337
Jag kan tipsa om att odling av psilocybe svampar är nästan lika kul som jakt i naturen

Inte provat på det. Verkar kul. Men tror inte det slår att komma ut och se dem i det vilda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in