2025-10-16, 10:19
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire

De fullständiga skälen för Hatts avgång utgår jag från att vi kommer upplysas om framöver. Om hon blivit utsatt för något utöver det man som politiker måste tåla så får man respektera hennes avgång.
Politiker behöver inte tåla att bli utsatta för påtryckningar med hot om våld. Sånt är kriminellt och borde utredas av SÄPO. De som deltar försöker utradera demokrati för att skapa ett borgerligt högerblock och när detta väl sker kommer alla obehag att försvinna.

Att man främst ger sig på kvinnor beror på kunskap om kvinnors instinkt att skydda sin avkomma. Män är ytligare och mer äventyrligt lagda.
Citera
2025-10-16, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
Det är alltid bra när hat och hot får sin väg igenom när rätt sorts politiker avgår till förmån för demokratin. Vänstern ska krossas och med det alla medel till buds, detta är en garant för ett harmoniskt och välfungerande Sverige i framtiden! Nu attackerar vi nästa dåliga politiker som vanskött Sverige, era dagar är räknade

Exakt. Politik är krig.
Citera
2025-10-16, 10:26
Medlem
grvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Jag tror faktiskt inte ett ögonblick på att det bara är hot och hat i allmänhet som gör att hon kastar in handduken. Anna-Karin Hatt är ingen duvunge. Hon är i grunden yrkespolitiker som gått den långa vägen genom partiapparaten med ungdomsförbund, partidistrikt och så vidare. Hon tog sig hela vägen till toppen och var statsråd under många år. I en sådan karriär får man mängder av fiender, eftersom det gäller att konkurrera ut alla de andra inom partiet som också vill nå de poster som man vill tränga sig fram till. Det går inte att vara tunnhudad i politiken, för redan från början får man räkna med motstånd och kritik inte bara från motståndare utan också från konkurrenter inom partiet. Är man en känslig människa orkar man inte längre än till att dela ut valsedlar och koka kaffe på partimötena. Anna-Karin Hatt är också f.d. VD för LRF, en post där man kanske inte möts av så mycket hat men ändå en eftertraktad post inom lantbrukssfären som många andra aspirerar på. Som minister och VD vet Anna-Karin Hatt att det blåser kallt på topparna och har utan tvivel också fått erfara detta. Det är helt enkelt omöjligt att hon skulle vara så känslig att hon ger upp för hot och hat i allmänhet. Som toppolitiker måste man ha visat att man inte bara är driftig utan också lojal mot partiet för att kunna nå toppen och att avgå efter fem månader utan en konkret anledning är inte särskilt bra för partiet. Det måste alltså ha hänt något speciellt.

Vad beror då avgången på egentligen? Ja, om detta må man spekulera. Som erfaren centerpolitiker vet hon att det förekommer kamp mellan olika falanger i partiet så bara oenligheten i partiet är knappast ett skäl. Min gissning är att det dykt upp något skandalartat som skulle kunna utvecklas till en medial katastrof, som antingen berör henne själv eller någon närstående. Till exempel om hon själv eller någon anhörig gjort oetiska miljonklipp inom "grön energi", något barn som är toppfigur i en "aktivklubb" eller liknande; era gissningar är så goda som mina. Om det skulle vara en närstående som gjort bort sig, så kan man desarmera den bomben genom att avgå och bli en icke offentlig person igen - den anhörige blir då enligt det pressetiska systemet svårare att hänga ut med namn. Om det skulle vara hon själv som hamnat i något tveksamt, blir skadan inte så stor om hon redan avgått, i vart fall inte för partiet.

Det blir intressant att följa utvecklingen framöver.

Ja vi får se. Kan vara stor skandal på g med centerpartister's gonna centerpartista (barnkära). Hoppa inte Annie av några dagar innan Federgate bröt ut ?
Citera
2025-10-16, 10:28
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Ännu en frisörska som råkar tälja guld som lågutbildad politiker.

Hon utbildade sig senare.
Citera
2025-10-16, 10:28
Medlem
krackelerars avatar
I det fall hon mot oddsen faktiskt blivit utsatt för hot
lär det vara från någon grupp som man inte får kritisera utan att bli kallad både det ena och det andra.

Kanske därav den mystiska tystnaden från Karin Hatt .
Som bekant politiskt självmord att kritisera vissa i det svenska samhället fortfarande.
Citera
2025-10-16, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Hon har varit gift tre gånger, korta äktenskap, och någonstans i tråden påstods att hon är gift för fjärde gången, jag vet inte om det stämmer, har inte sett någon uppgift om det. Hur som helst, dessa korta äktenskap tyder på en orolig person, visst Göran Persson har varit gift tre gånger men har ju behållt det senaste äktenskapet Anitra Steen, över 20 år nu.

Detta är intressant. Kan man se att personer som byter äktenskap ofta är mer benägna att vara hoppjerkor i arbetslivet? Då kanske man ska tänka till nästa gång man tar en partiledare som hoppar från åderpåle till åderpåle.
Citera
2025-10-16, 10:30
Medlem
ErichvonStalheins avatar
Kan det vara så att hon bara var en interimslösning tills man hunnit vaska fram en riktig kandidat innan stämman som hålls i november...

Täcka upp glappet mellan Demirok och stämman, typ.
Citera
2025-10-16, 10:30
Medlem
Imnshos avatar
Nu är jag inte nån som ser ner på kvinnor, snarare tvärtom. Men jag är av åsikten att många s.k. "power women" saknar viktiga ledaregenskaper. Speciellt vad gäller att hantera konflikter och hård kritik. Män kan klara av att höra saker som "ditt jävla ollon, jag hatar dig." Män vet att det uppstår känslostormar, och att man måste kunna hantera det. Och med möjligheten att idag uttrycka hat anonymt så måste man palla med det. Det har kommit för att stanna. Hat är inte olagligt, det är en naturlig mänsklig reaktion (som man dock som individ bör sträva efter att jobba bort).

För att uttrycka det rakt på sak: många kälkborgerliga kvinnor (och män) är idag riktiga kärringar. Hatt har gett ett intryck av att vara en riktig kärring, t ex framstår Busch och Nooshi som mer motståndskraftiga mot rejäla verbala snytingar.

Hatten får trösta sig med ett fint avgångsvederlag. Centern har råd att pröjsa, dom är ju det rikaste partiet i Sverige. Taskigt för dom att det inte finns nån nisch kvar för dom längre sen företrädarna kört dom i botten. Vill man inte rikta in sig som ett parti för perversiteter så är min rekommendation att dom slår ihop sina påsar med Folkpartiet och skapar ett vänsterliberalt kärringparti.
Citera
2025-10-16, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av komevig
Nu säger hon ju själv att hon inte får utstå mer ”hat” än någon annan politiker, annars hade det ju låtit som en bekväm ursäkt.

Men det här med ”hot och hat”, när började man ens lägga till hat? Känns som ett modeuttryck som dessutom är väldigt vagt. Det har blivit så jäkla diffust det senaste decenniet, särskilt sedan invandringskrisen när nästan all form av kritik började stämplas som ”hat”.

Feminiserat språkbruk. Samhället är så jävla fitt-piskat.
Citera
2025-10-16, 10:33
Medlem
Tittat på rätt mycket mediebevakning av Hatt's avgång nu och börjar bli rätt upprörd av det. Det har varit en massa gnäll mest tycker jag och prat om hur synd det var om Annie Lööf, hur olyckligt det är att debatten är så hård i tonen numera, but polariserat samhället är, etc.

Ingen nämner det självklara som är att (C), och delvis Hatt själv, gåt i första ledet genom att demonisera Sverigedemokrater för att försöka skrämma folk från att rösta på dem. Typ ett sätt att styra väljare genom skambeläggning.

Just (C) själv har ju ingen annan fråga just nu än att Sverigedemokraterna är rasist-nazister som måste hållas borta från politiskt inflytande. Om inte det är att aktivt öka polariseringen i samhället vet jag inte vad man annars skulle mena.

Att sedan stå och beklaga sig i TV är pinsamt. Men det mest pinsamma är att ingen journalist hittils har gjort (eller troligare velat göra) det kopplingen och ställt frågor om det egna ansvaret. Pateriskt.
Citera
2025-10-16, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Om hon inte velat polisanmäla något eller vill ens ge nåt exempel på vad det handlar om så anser jag hon ljuger om det hela. Man kan inte hävda man är så hotad att man tittar sig över axeln när man går ut men ändå inte upprättar en endaste anmälan.
Exakt så. Det finns andra partiledare, jag tänker främst v,s,m,sd, som kan dra hot. Mrn c! Helt ärligt, vem brysr sig om det partiet.

Så i brist på polisanmält hot tror kag något annat ligger bakom. Jag upprepar sex, ekonomisk brotslighet, missbruk.
Citera
2025-10-16, 10:40
Medlem
Ett av kriterierna för en psykopatdiagnos har varit tre äktenskap eller mer. Kanske är reviderat numera.
Fattar inte dessa bölande brösttoner i MSM, Åkesson är väl den som isf är värd erkänsla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in