Citat:
Ursprungligen postat av
Rajan03
Du menar att Åkesson och Kristersson får mindre hat och hån än vad Hatt fått? Då hänger du inte med riktigt. Om man tittar på tex X är hon ju i princip frånvarande bland de som hånas och hatas. Jämför med Strandhäll,Nooshi,Magda ,Ebba ,jimmie och Kristersson har hon ju klarat sig enormt bra från hat.
Har samma känsla. I det publika och i sociala media så upplever jag att Hatt inte fick så mycket uppmärksamhet, men när hon väl fick det så var det relativt neutralt och även positivt. Speciellt i förhållande till hur nivån är gentemot de etablerade politikerna i de andra partierna.
Jag tror det är därför alla blir så förvånade innerst inne, att just Hatt skulle avgå pga hat riktat mot henne. Sedan är det flera som skriver inlägg och artiklar och tar avstånd från det här hatet, men det är väl inte heller sagt någonting om varifrån det kommer?
I den allmänna diskussionerna så är L däremot mer uppmärksammade eftersom de ändå har viss betydelse kvar för att bilda en regering medan Centern är rätt så avskriven sedan länge och mest aktuell då i en rödgrön regering, vilket inte är så omtalat eller aktuellt i dagsläget.
Min uppfattning är att Centern ändå förde en relativt tyst tillvaro och att det här hatet, man blir lite frågande varifrån det kommer och vad innehållet i hatet består av. Men jag gissar att vi aldrig får veta det.