2025-10-16, 02:41
Medlem
Hoffmeastros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Faktafel: Kvinnliga vänsterpolitiker är de som utsätts för mest hot och hat. Både i verkligheten och på internet.

Källa på det?
Citera
2025-10-16, 03:17
Medlem
swimmingpools avatar
Avgår hon för hon får så mycket hat och hot från sverigedemokrater för hon inte vill samarbeta med SD? SD är ju ett sånt där korkat och aggressivt folk typ MAGA som stormade Kapitolium. Och Annie Lövf höll ju på att bli mördad.
Citera
2025-10-16, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Framför allt är det detta att hon gifter och när hon får barn 2002 (andra barnet) - då skiljer hon sig med detsamma. Det flesta av oss skulle nog dra sig att skilja sig med ett spädbarn, men inte hon.

Sen gifter hon om sig. Och när hon återigen har ett spädbarn - då skiljer hon sig igen!

Den gifter hon om sig som 46åring - och pallar äktenskapet drygt ett år.

Och sen blir hon äntligen partiledare! Något hon har strävat efter redan 2011 - och sen avgår hon efter bara 5månader..

Det är inte en tonåring vi pratar om med bristande förmåga att planera sitt liv pga att frontalloben inte är färdigutvecklad - utan en vuxen människa som har fyllt 52 år! 😮
Hon var 46år gammal när hon gifte sig tredje gången. Vad tänkte hon på då? ”Inför Gud och hela församlingen lovar jag att stå ut med gubben åtminstone en kvart!”?
Bra analys. Ger intryck av att vara en människa som har så höga krav, vare sig det gäller partner eller jobb, att hon har svårt att trivas. Varningsklockor borde ringa.

Man gifter sig inte bara så där. Lättvindigt. Innan man lärt känna partnern ordentligt. Så att så hopplösa typer tror jag inte att alla 3 var. Det är ett stort åtagande - "i nöd och lust". Och ffa, 3 ggr! Och när man skaffar barn blir det som att man konfirmerar att man tycker sig ha äktat rätt partner.

Tror heller inte att hon är så kontroversiell i förhållande till andra politiker att hon skulle vara signifikant mer utsatt för hot och hat. Man åtar sig inte ett partiledarjobb bara så där. Lättvindigt.

Problemet ligger i hennes person. Har för lätt att hoppa av (och/eller på) tåget, vare sig det gäller jobb eller äktenskap.
Senast redigerad av lont 2025-10-16 kl. 03:55.
Citera
2025-10-16, 03:56
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Hur skulle det gå till menar du?
Om JÅ känner sig förföljd finns nog möjlighet att skaka fram någon sorts skydd som spanar kring honom, föreställer jag mig.
Citera
2025-10-16, 04:42
Medlem
Jag tycker som jag gör, jag är man
Men män i de största sociala medierna o andra mediesidor som ofta kommenteras trycker ner kvinnor allmänt
Fanns innan Mona Sahlin
Göran Persson förtjänade minst lika mycket skäll.
Då gör jag vad jag behöver
ibland
Citera
2025-10-16, 05:00
Medlem
PingPongZongs avatar
Var nog det så kallade Klägget i Stockholm som fick henne och avgå. Centerpartiet har blivit ett STHLMS parti. Och det är mer och se som ett parti för bögar och pedofiler än för bönder idag. Det är att parti fullt med en massa folk med konstiga särintressen.

Minns vad Juholt sa https://www.youtube.com/watch?v=n7qfqHSrNJc

Det är samma klägg som tagit över Centerpartiet.

Undrar vad Svin Olle sagt om han levt?
Citera
2025-10-16, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Avgår hon för hon får så mycket hat och hot från sverigedemokrater för hon inte vill samarbeta med SD? SD är ju ett sånt där korkat och aggressivt folk typ MAGA som stormade Kapitolium. Och Annie Lövf höll ju på att bli mördad.
Var fler bland annat Åkesson som också fanns på samma lista hös mördaren.
Men det är knappt någon som vet på grund av att vänstermedia inte tycker att det är intressant att skriva om.
Citera
2025-10-16, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Englishisoverrated
Jag tycker som jag gör, jag är man
Men män i de största sociala medierna o andra mediesidor som ofta kommenteras trycker ner kvinnor allmänt
Fanns innan Mona Sahlin
Göran Persson förtjänade minst lika mycket skäll.
Då gör jag vad jag behöver
ibland
Du menar att Åkesson och Kristersson får mindre hat och hån än vad Hatt fått? Då hänger du inte med riktigt. Om man tittar på tex X är hon ju i princip frånvarande bland de som hånas och hatas. Jämför med Strandhäll,Nooshi,Magda ,Ebba ,jimmie och Kristersson har hon ju klarat sig enormt bra från hat.
Citera
2025-10-16, 06:11
Medlem
Jenshalls avatar
Om man får AFA efter sig är inte kul. Förstår vad det hade skrivits i media om det varit MNR eller något annat extremhöger gäng. Säkert blivit skrämd ordentligt.
Senast redigerad av Jenshall 2025-10-16 kl. 06:15.
Citera
2025-10-16, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rajan03
Du menar att Åkesson och Kristersson får mindre hat och hån än vad Hatt fått? Då hänger du inte med riktigt. Om man tittar på tex X är hon ju i princip frånvarande bland de som hånas och hatas. Jämför med Strandhäll,Nooshi,Magda ,Ebba ,jimmie och Kristersson har hon ju klarat sig enormt bra från hat.

Har samma känsla. I det publika och i sociala media så upplever jag att Hatt inte fick så mycket uppmärksamhet, men när hon väl fick det så var det relativt neutralt och även positivt. Speciellt i förhållande till hur nivån är gentemot de etablerade politikerna i de andra partierna.

Jag tror det är därför alla blir så förvånade innerst inne, att just Hatt skulle avgå pga hat riktat mot henne. Sedan är det flera som skriver inlägg och artiklar och tar avstånd från det här hatet, men det är väl inte heller sagt någonting om varifrån det kommer?

I den allmänna diskussionerna så är L däremot mer uppmärksammade eftersom de ändå har viss betydelse kvar för att bilda en regering medan Centern är rätt så avskriven sedan länge och mest aktuell då i en rödgrön regering, vilket inte är så omtalat eller aktuellt i dagsläget.

Min uppfattning är att Centern ändå förde en relativt tyst tillvaro och att det här hatet, man blir lite frågande varifrån det kommer och vad innehållet i hatet består av. Men jag gissar att vi aldrig får veta det.
Citera
2025-10-16, 06:29
Medlem
Green-Spirits avatar
Känns spontant som Hatt mest varit dåligt informerad om vad partiledarrollen faktiskt innebär i fråga om säkerhetsåtgärder, brist på privatliv och spott och spe från pöbeln.
Det förmodade hatet och uttryckta hoten känns ungefär lika vagt och generellt förmedlat som Gretas 'misshandel' i israeliska fängelset.
Eller ska vi inbilla oss att Hatt varit extra utsatt i något avseende?
Citera
2025-10-16, 06:32
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Jag får fan inte ihop detta, vem eller vilka har hot-hatat henne? Låter mer som Annie Lööf gnäll om att hon (Annie) minsann blev hotad och därför förtjänade mer medial snyft-journalistik än det verkliga offret i Visby, Ing-Marie Wieselgren, som blev mördad av den psykiskt sjuke.

Det är mer sannolikt att C spricker i frågan om samarbete med SD > högersidan i valet.

Hatt känns spontant jävligt ostabil och impulsdriven, typisk centerpartist alltså. Psycho.

Fattas bara att hon gör som centerpervon brukar och pullar sig själv på bussen eller pendeltåget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in