2025-10-16, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Alltså hon är ju inte värre än de andra tror jag inte. Men politiker generellt som grupp är överbetalda skitsnackare.
Kan nog tycka att magkänslan kring den här personen ändå är bättre än med en hel del andra.
Hon ser inte elak ut t.ex.
Senaste åren har det ju funnits flera exempel på tanter och gubbar som varit betydligt mer uppenbart osympatiska. Den här kvinnan vet jag inget om. Ser spontant ganska ofarlig ut.

Gudrun Schyman o Mona Sahlin, jisses vilka reptiler……! Här är Hatt en sagoprinsessa i jämförelse
Citera
2025-10-16, 00:42
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Vad är det för puckon som pumpar in pengar i centerpartiet???
Under Fälldins tid som statsminister gynnades LRF och Föreningsbankerna (förr jordbrukskasserörelsen nu Swedbank) genom lagstiftning eller statliga krediter vilket ansågs gynna partiets finansiella bas.
Citera
2025-10-16, 00:57
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natt-mackan
2.500.000 kronor i avgångsersättning så kan man dra en rövare om att det är obekvämt med lite hat!
Rätt in på Avanza. Blir bra avkastning på 10 år när det är dags att lägga av på takten.
Citera
2025-10-16, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Vilka karriärmöjligheter man har som centerliberal ändå. Nästan inga konkurrenter om jobben och en outsinlig guldgruva att ösa ur - under anställningstiden och framförallt efteråt.

En person (ja, jag skriver inte kvinna) som skiljer sig tre gånger, ger en sådan något gott intryck? Att man inte påpekar detta öppet är en sak (=politiskt självmord) men att ha med det i beräkningarna när man tillsätter ny partiledare är nog att rekommendera. (Man kan undra vad den tredje mannen tänkte också…)

Vi behöver på ett allmänt plan veta hur hot och hat mot förtroendevalda ser ut innan det bli eventuella inskränkningar i yttrandefriheten. Det enda jag minns är från en gammal SD-dokumentär där Louise (glömt hennes efternamn) berättade om bajs som skickats till henne i kuvert.

Framför allt är det detta att hon gifter och när hon får barn 2002 (andra barnet) - då skiljer hon sig med detsamma. Det flesta av oss skulle nog dra sig att skilja sig med ett spädbarn, men inte hon.

Sen gifter hon om sig. Och när hon återigen har ett spädbarn - då skiljer hon sig igen!

Den gifter hon om sig som 46åring - och pallar äktenskapet drygt ett år.

Och sen blir hon äntligen partiledare! Något hon har strävat efter redan 2011 - och sen avgår hon efter bara 5månader..

Det är inte en tonåring vi pratar om med bristande förmåga att planera sitt liv pga att frontalloben inte är färdigutvecklad - utan en vuxen människa som har fyllt 52 år! 😮
Hon var 46år gammal när hon gifte sig tredje gången. Vad tänkte hon på då? ”Inför Gud och hela församlingen lovar jag att stå ut med gubben åtminstone en kvart!”?
Citera
2025-10-16, 01:44
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Han är ogillad av många, nästan av alla som inte röstar på honom, men hans parti kan nog skydda honom från organiserad stalking,

Hur skulle det gå till menar du?
Citera
2025-10-16, 01:45
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Kul detalj; hon har varit frisörska.
"Hatt inledde sin karriär som frisör, men lämnade den yrkesbanan efter ett par år"
https://sv.wikipedia.org/wiki/Anna-Karin_Hatt

Ännu en frisörska som råkar tälja guld som lågutbildad politiker.
Citera
2025-10-16, 01:52
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Fem månader var hon partiledare. Det måste vara någon slags rekord…

Jämför med starkingen Donald Trump som blivit mordhotad av dårar i hela sitt liv. Jag mins nör jag var Disco-vakt på ungdomsgården med 15 års åldersgräns - Alla ville döda mig!
Citera
2025-10-16, 01:59
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Framför allt är det detta att hon gifter och när hon får barn 2002 (andra barnet) - då skiljer hon sig med detsamma. Det flesta av oss skulle nog dra sig att skilja sig med ett spädbarn, men inte hon.

Sen gifter hon om sig. Och när hon återigen har ett spädbarn - då skiljer hon sig igen!

Och sen blir hon äntligen partiledare! Något hon har strävat efter redan 2011 - och sen avgår hon efter bara 5månader..

Det är inte en tonåring vi pratar om med bristande förmåga att planera sitt liv pga att frontalloben inte är färdigutvecklad - utan en vuxen människa som har fyllt 52 år! 😮
Hon var 46år gammal när hon gifte sig tredje gången. Vad tänkte hon på då? ”Inför Gud och hela församlingen lovar jag att stå ut med gubben åtminstone en kvart!”?
Bedrövligt. Sen kan man iofs anta att åtminstone en av hennes snubbar var ett praktsvin, men tre skilsmässor är något i hästväg.

Men att media ens yppar en stavelse om något som berör detta kan vi så klart glömma.

Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Ännu en frisörska som råkar tälja guld som lågutbildad politiker.

Ask, Strandhäll och Hatt. Man brukade å andra sidan säga att det var höga intagningspoäng på frisörlinjen förr.
Citera
2025-10-16, 02:00
Medlem
LeeVans avatar
Centern äger inte en enda politisk sakfråga. Sticker inte ut i något avseende. Problemet är partiet inte lyckas göra sig relevant i svensk politik. Så vad skulle då få hat och hot att kanaliseras i den riktningen??

Nej jag köper inte den verklighetsbeskrivningen. Skon måste klämma någon annanstans.

F.ö. menar jag att Anna-Karin Hatt, oavsett partipolitik, var en partiledare med flertalet kvaliteter.
Citera
2025-10-16, 02:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Hon är störd.
Citera
2025-10-16, 02:06
Medlem
Nu har ju vare sig C eller Hatt i Fnatt specificerat, men man kan ju undra om någon AFA:it a la Jonas Linde valde att gå full massmordshot gentemot henne efter hennes markering mot Nooshi? Det enda som stod ut just i debatten var ju hennes markering mot V.

Är det då omöjligt att tänka sig att någon AFA medlem har valt att göra hembesök eller skicka hot mot hennes familj p.g.a. detta? Sedan kan det ju lika gärna ha varit någon blatte inom C eller V som stått för hoten varvid C av politiska skäl inte vill fästa någon uppmärksamhet vid detta.

Det är något skumt med hela avhoppet!
Citera
2025-10-16, 02:38
Medlem
Hoffmeastros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Centern äger inte en enda politisk sakfråga. Sticker inte ut i något avseende. Problemet är partiet inte lyckas göra sig relevant i svensk politik. Så vad skulle då få hat och hot att kanaliseras i den riktningen??

Nej jag köper inte den verklighetsbeskrivningen. Skon måste klämma någon annanstans.

F.ö. menar jag att Anna-Karin Hatt, oavsett partipolitik, var en partiledare med flertalet kvaliteter.

Vilka kvaliteter då? att hon kan ge en bra frisyr?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in