Citat:
Ursprungligen postat av
Tavastehus
Vilka karriärmöjligheter man har som centerliberal ändå. Nästan inga konkurrenter om jobben och en outsinlig guldgruva att ösa ur - under anställningstiden och framförallt efteråt.
En person (ja, jag skriver inte kvinna) som skiljer sig tre gånger, ger en sådan något gott intryck? Att man inte påpekar detta öppet är en sak (=politiskt självmord) men att ha med det i beräkningarna när man tillsätter ny partiledare är nog att rekommendera. (Man kan undra vad den tredje mannen tänkte också…)
Vi behöver på ett allmänt plan veta hur hot och hat mot förtroendevalda ser ut innan det bli eventuella inskränkningar i yttrandefriheten. Det enda jag minns är från en gammal SD-dokumentär där Louise (glömt hennes efternamn) berättade om bajs som skickats till henne i kuvert.
Framför allt är det detta att hon gifter och när hon får barn 2002 (andra barnet) - då skiljer hon sig med detsamma. Det flesta av oss skulle nog dra sig att skilja sig med ett spädbarn, men inte hon.
Sen gifter hon om sig. Och när hon återigen har ett spädbarn - då skiljer hon sig igen!
Den gifter hon om sig som 46åring - och pallar äktenskapet drygt ett år.
Och sen blir hon äntligen partiledare! Något hon har strävat efter redan 2011 - och sen avgår hon efter bara 5månader..
Det är inte en tonåring vi pratar om med bristande förmåga att planera sitt liv pga att frontalloben inte är färdigutvecklad - utan en vuxen människa som har fyllt 52 år! 😮
Hon var 46år gammal när hon gifte sig tredje gången. Vad tänkte hon på då? ”Inför Gud och hela församlingen lovar jag att stå ut med gubben åtminstone en kvart!”?