2025-10-16, 10:03
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrinkBleach
Varför överdrivet? De ska veta att sviker de sitt folk så kommer folket efter dem.
Avskräckande exempel är det bästa.

Du verkar ha fått mycket om bakfoten. Gör om gör rätt.
Citera
2025-10-16, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ja jag misstänker C har haft större problem med detta.. det var ett traditionellt “manligt” parti med rötter i landsbygd, företagande och jordbruk….
De (kvinnorna) kliver alltså in i ett historiskt maskulint rum och förändrar spelreglerna… Många äldre eller konservativa manliga väljare har svårt att identifiera sig med dem, eftersom: de inte talar “lantligt” längre,de pratar om jämställdhet, klimat, migration och moral.. så jag tror detta är anledningen till att dessa partiledare fått mycket hat!

Med andra ord, välförtjänt.
Citera
2025-10-16, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrinkBleach
Hur fan är du nöjd med tre år av floskler och cuckande? För att du är en SD-cuck.

Och vad är du själv? En modig Afs:are? En stolt Nordiskt Motståndare? Sådana destruktiva rörelser har aldrig någonsin lett till välstånd och harmoni för ett land. Bara totalt elände.

Ja, etablerade politiker gjorde grovt fel när de på 80/90-talet tog den lata genvägen att "svartmåla" alla som t ex hade (berättigad) kritik mot okontrollerad immigration. Där gick det snett och många som blivit utmålade som "rasister" känner sig än i dag kränkta. Det måste nämnda politiker ta ansvar för. De ska aldrig igen försöka tysta folket genom att svartmåla dem. De ska lyssna på folket. Därför gillar jag inte begreppet "hat & hot" eftersom ilska och hat är tillåtet (inom vissa ramar) medan allvarliga hot inte är det. Politiker ska tåla att folk ifrågasätter och kritiserar/ hatar. Motsatsen är farligt. Men det går att protestera, kritisera och "hata" på någorlunda behärskat sätt. Därav mitt obehag inför pallevänstern som 24/7 är aggressiva och skriker ut sina åsikter. Jag. Är. Inte. Intresserad. Hur mycket de än skriker.

De fullständiga skälen för Hatts avgång utgår jag från att vi kommer upplysas om framöver. Om hon blivit utsatt för något utöver det man som politiker måste tåla så får man respektera hennes avgång.
Citera
2025-10-16, 10:10
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Tror faktiskt hon skulle polisanmält om nu det var från "högerhåll". Det talar för sjalfolk. Det är ju inte direkt från höger som står utanför riksdagen och skriker och förföljer folk hem...

Sedan skulle det ju även vara intressant att se vad Säpo tycker om frågan. Vilken bedömning de gjort. Det utifrån om det nu ens ska fungera som anledning. Det är ju väldigt vanligt detta idag att folk säger hat och hot och det är ju bättre att skylla på än om vi säger hon pallade inte trycket, tyckte inte det var kul längre, var lat osv.
Så är det, något är så allvarligt negativt för hennes och C:s världsbild med dem som hotar att hon inte vill att info om dem kommer ut, hon avgår hellre. Och det kan inte vara fara hon är rädd för, då hade hon direkt polisanmält. Det är något politiskt.

Utländska aktivister passar exakt in på den bild jag målar upp. Hatts enda aktion som kan ha påverkat dem är Nooshi i debatten. Det kan även vara Hatts själva kommentar till Nooshi, hon insåg då hur hektiskt och argt det är i svensk topp-politik och ville inte vara med.
Senast redigerad av Paris24 2025-10-16 kl. 10:13.
Citera
2025-10-16, 10:14
Avslutad
Hat och hot tillhör vardagen för de flesta i dagens Sverige. För oss arbetarklassare som fortfarande hänger kvar i förorten är det inget speciellt då vi har det ännu värre. Oavsett etnicitet har alla drabbats av en mer brutal vardag än lite hat och hot. Men det är skillnad på folk.

Vi får inte en spänn om vi vill lämna för tryggheten, Anna kan få 2 676 000 kr.
Citera
Medlem
Hon har varit gift tre gånger, korta äktenskap, och någonstans i tråden påstods att hon är gift för fjärde gången, jag vet inte om det stämmer, har inte sett någon uppgift om det. Hur som helst, dessa korta äktenskap tyder på en orolig person, visst Göran Persson har varit gift tre gånger men har ju behållt det senaste äktenskapet Anitra Steen, över 20 år nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Varför ska hon bevisa sådant för folk!? Det är väl aningen privat… sen bestämmer hon väl själv vad som passar henne? Tycker de är helt sjukt att folk ska ifrågasätta hennes val att avgå och om hon gjort anmälningar eller inte. Förstår verkligen inte problemet varför folk stör sig på detta.
För att i svensk kultur har vi inte klan-tänk;
jag viker mig för hot,
viker mig för våld,
viker mig för den/dom som är starkare.

Vi har självklart vittnat, anmält, tänkt;
det ligger på mig att ta tag i detta annars kommer nån annan drabbas.
Citera
2025-10-16, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
"C-toppen Emma Wiesner håller dörren öppen för att bli partiledare efter Anna-Karin Hatt, uppger hon för SVT. "
Absolut kasta in en lallande EU-politiker till ung kvinna som levt la dolce vita i bryssel. tredje gången gillt. Kommer gå bra.

Låter som ett lovande sänke.
Citera
2025-10-16, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Nu börjar det spekuleras om eventuella efterträdare. Inga män än så länge. Varför har vi sådan brist på manliga partiledare?

För vi lever i ett feminiserat bögland.
Citera
2025-10-16, 10:17
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Oj vad känslosam. Varför så många satsavslutande skiljetecken?

Jag finner det inte ett dugg märkligt. Det är bara att läsa här på Flashback och vad folk skriver om svenska politiker. Ifrågasättandet av hennes avgång borde inte vara den första tanken som slår folk. Den första tanken borde vara, hur ser demokratin ut när politiker väljer att lämna på grund av hatet mot dom.

Polisanmälan gör du bara om det är något väldigt allvarligt enskilt hot. Hon pratar om den ständiga närvaron av hat och hot. Att hon hela tiden har säkerhetsvakter med sig överallt. Det är mycket hat mot C som är ett liberalt parti. Annie fick utstå det också.
Visst, hatten avgår p.g.a att folk på flashback skriver elaka saker om henne.

Nu debatteras det för fullt i stasimedia om polikerförakt, hot och hat, sannolikt för någonting Karin Hatt hittat på som ett svepskäl.
Sverige är fantastiskt!!!
Citera
2025-10-16, 10:19
Medlem
Orm Ondes avatar
Jag tror faktiskt inte ett ögonblick på att det bara är hot och hat i allmänhet som gör att hon kastar in handduken. Anna-Karin Hatt är ingen duvunge. Hon är i grunden yrkespolitiker som gått den långa vägen genom partiapparaten med ungdomsförbund, partidistrikt och så vidare. Hon tog sig hela vägen till toppen och var statsråd under många år. I en sådan karriär får man mängder av fiender, eftersom det gäller att konkurrera ut alla de andra inom partiet som också vill nå de poster som man vill tränga sig fram till. Det går inte att vara tunnhudad i politiken, för redan från början får man räkna med motstånd och kritik inte bara från motståndare utan också från konkurrenter inom partiet. Är man en känslig människa orkar man inte längre än till att dela ut valsedlar och koka kaffe på partimötena. Anna-Karin Hatt är också f.d. VD för LRF, en post där man kanske inte möts av så mycket hat men ändå en eftertraktad post inom lantbrukssfären som många andra aspirerar på. Som minister och VD vet Anna-Karin Hatt att det blåser kallt på topparna och har utan tvivel också fått erfara detta. Det är helt enkelt omöjligt att hon skulle vara så känslig att hon ger upp för hot och hat i allmänhet. Som toppolitiker måste man ha visat att man inte bara är driftig utan också lojal mot partiet för att kunna nå toppen och att avgå efter fem månader utan en konkret anledning är inte särskilt bra för partiet. Det måste alltså ha hänt något speciellt.

Vad beror då avgången på egentligen? Ja, om detta må man spekulera. Som erfaren centerpolitiker vet hon att det förekommer kamp mellan olika falanger i partiet så bara oenligheten i partiet är knappast ett skäl. Min gissning är att det dykt upp något skandalartat som skulle kunna utvecklas till en medial katastrof, som antingen berör henne själv eller någon närstående. Till exempel om hon själv eller någon anhörig gjort oetiska miljonklipp inom "grön energi", något barn som är toppfigur i en "aktivklubb" eller liknande; era gissningar är så goda som mina. Om det skulle vara en närstående som gjort bort sig, så kan man desarmera den bomben genom att avgå och bli en icke offentlig person igen - den anhörige blir då enligt det pressetiska systemet svårare att hänga ut med namn. Om det skulle vara hon själv som hamnat i något tveksamt, blir skadan inte så stor om hon redan avgått, i vart fall inte för partiet.

Det blir intressant att följa utvecklingen framöver.
Citera
2025-10-16, 10:19
Medlem
Pinoputchins avatar
Demirok har chans igen nu..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in