2025-10-20, 14:35
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisbenet
Spännande pod-avsnitt i kvartal om den utbredda pedofilin i C. Kan detta knäck ha ngt att göra med Hatts avgång?
Man kan ju alltid spekulera om det. Det är ju inte förbjudet. All sann forskning har börjat med lösa spekulationer.
Kan dumpen.se fått upp något känsligt kompromat som ledde väldigt långt in i det centrala partiet och som får hatten att blåsa av om det blir offentligt?
Fast det kan ju bara handla om den månghundraåriga trätan mellan hattar och mössor, vad vet jag...
Vi får ju ingen info om vad det egentligen handlar om, så man kan nästan tro det värsta.
Det verkar finnas många knepiga typer inom centern, utan att nämna några namn. Det är bara att googla.
Senast redigerad av Rimbert 2025-10-20 kl. 15:01.
Citera
2025-10-20, 17:38
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Kolla exempelvis Ulf Kristerssons inlägg på Facebook och läs kommentarsfältet. Senast såg jag en hälsning från honom och hans familj och möttes av en del otäcka kommentarer. Maggans trollarme.

Alla är lika vidriga.

Om du citerat hela mitt inlägg så stod det i sista stycket:
Det som skaver är detta »hat«. Herregud det är ju bara att läsa på alla sociala plattformar hur det formligen vräks hat över alla partiledarna, inte minst över Ebba Busch och Ulf Kristersson. Jag har inte sett något som ens varit i närheten om Hatt.
Så ja, jag har kollat och sett det. Hatt har inte fått en bråkdel eftersom hon knappt har synts till någonstans. Jag börjar mer och mer tro att det snarare är en ensamhetskänsla som drabbat Hatt och att hon i panik måste göra något åt det. Hon slutar och drar »hat/hot-kortet« som är nästan lika verkningsfullt som »rasistkortet«. Ingen ifrågasätter och hon får i stället sympati samt ett fokus på stackars Centern.
Citera
2025-10-20, 17:46
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Om du citerat hela mitt inlägg så stod det i sista stycket:
Det som skaver är detta »hat«. Herregud det är ju bara att läsa på alla sociala plattformar hur det formligen vräks hat över alla partiledarna, inte minst över Ebba Busch och Ulf Kristersson. Jag har inte sett något som ens varit i närheten om Hatt.
Så ja, jag har kollat och sett det. Hatt har inte fått en bråkdel eftersom hon knappt har synts till någonstans. Jag börjar mer och mer tro att det snarare är en ensamhetskänsla som drabbat Hatt och att hon i panik måste göra något åt det. Hon slutar och drar »hat/hot-kortet« som är nästan lika verkningsfullt som »rasistkortet«. Ingen ifrågasätter och hon får i stället sympati samt ett fokus på stackars Centern.
Ja, det här är en så dum och osannolik historia, så hälften kunde vara nog.
Men fru Hatt verkar inte särskilt hårdhudad för ett liv i polititikens hetluft.
Med tre tidigare skilsmässor i bagaget kan något inte stå riktigt rätt till...
Folk vid sunda vätskor gifter sig bara en gång och gör sällan om misstaget en andra gång efter en skilsmässa. Ett tredje giftermål tyder på någon sorts stora besvär med sig själv.
Vem kan lita på en sådan femme fatal?
Det verkar som hon bara tog sin Mats ur skolan, tog pengarna och försvann, ridande mot solnedgången med hatten på sned...
https://www.youtube.com/watch?v=iQHWS8myWQk
Senast redigerad av Rimbert 2025-10-20 kl. 18:25.
Citera
2025-10-20, 18:52
Medlem
Overminds avatar
Såg Centerpartiet i Agenda SVT nyss... Bara prat om SD och vilka partier C-idioterna skall regera med. Bara frågor om SD, "extrem högerpartiet!", men inte en enda fråga om V som lär ingå i Maggans Regeringsalternativ!

Fy skäms på er SVT! Ni är en riktig skitkanal!

För övrigt håller jag min linje om att Anna-Karin Hatt fick avgå från order av Partistyrelsen. Hon var för tråkig, mjäkig och inte alls bra som partiledare. Samt att partiet vill ha Maggan till 100%, inte Uffe och SD. Vi kan mycket väl se en positionsförändring kommande veckor.
Citera
2025-10-20, 19:35
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Ja, det här är en så dum och osannolik historia, så hälften kunde vara nog.
Men fru Hatt verkar inte särskilt hårdhudad för ett liv i polititikens hetluft.
Med tre tidigare skilsmässor i bagaget kan något inte stå riktigt rätt till...
Folk vid sunda vätskor gifter sig bara en gång och gör sällan om misstaget en andra gång efter en skilsmässa. Ett tredje giftermål tyder på någon sorts stora besvär med sig själv.
Vem kan lita på en sådan femme fatal?
Det verkar som hon bara tog sin Mats ur skolan, tog pengarna och försvann, ridande mot solnedgången med hatten på sned...
https://www.youtube.com/watch?v=iQHWS8myWQk

Att hennes historia får stå osynad och inte nog med det byggs vidare på som ett faktum med tydlig och underförstådd hänvisning till att: nu har »trollarmén« varit igång igen, är inget annat än ännu en komplett kollaps för MSM och PK-mentaliteten.

Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
För övrigt håller jag min linje om att Anna-Karin Hatt fick avgå från order av Partistyrelsen. Hon var för tråkig, mjäkig och inte alls bra som partiledare. Samt att partiet vill ha Maggan till 100%, inte Uffe och SD. Vi kan mycket väl se en positionsförändring kommande veckor.

Jag tror mer på att hon själv inte klarade att det fanns motstridiga krafter inom partiet och att hon överdriver något kopiöst.
Citera
2025-10-20, 22:49
Medlem
Citat:
Såg Centerpartiet i Agenda SVT nyss... Bara prat om SD och vilka partier C-idioterna skall regera med. Bara frågor om SD, "extrem högerpartiet!", men inte en enda fråga om V som lär ingå i Maggans Regeringsalternativ!

Är någon förvånad? Centern existerar bara för att blockera SD ha inflytande i Sverige. Såklart kommer Centern samregera med VPK och MP om alternativet är SD att få igen inflytande i 2026-2030.

Endast hård straff mot Centern är att åka ur Riksdagen. Annars samregerar de med VPK och MP.
Citera
2025-10-20, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Är någon förvånad? Centern existerar bara för att blockera SD ha inflytande i Sverige. Såklart kommer Centern samregera med VPK och MP om alternativet är SD att få igen inflytande i 2026-2030.

Endast hård straff mot Centern är att åka ur Riksdagen. Annars samregerar de med VPK och MP.

Så, partiledningen sparkade henne. Men gav henne en möjlighet att själv formulera en anledning. Och det här var det bästa hon kunde komma upp med? Iofsig, lite otydligt och lagom diffust sådär, inget att ta på, inte som när centerpartiets ungdomsrörelse halshögg Torbjörn Fälldin för att han gjorde ett sånt dåligt val. Med siffror som skulle skapat halleluja-stämning i dagens centerparti.
Citera
2025-10-20, 23:56
Medlem
Citat:

SVT har väl alltid tagit tydlig ställning för S och dess stödpartier iofs.

Man fick nästan känslan av att galen-pannan Ådahl är lockad av partiledarposten med tanke på hur len i käften han var. Tvättäkta psykopat som hade kunnat käbbla hål i huvudet på Nooshi i senaste debatten t.o.m.
Citera
2025-10-21, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13

C är i tydlig konkurrens med L där. Man kan tänka sig att många inom C vill bli ännu tydligare i samma fråga och att Hatt ändå bara var en interim-lösning.

Därav den häftiga prislappen på Hatts snart bortglömda medverkan.
Citera
2025-10-21, 21:22
Medlem
Stakeholders avatar
Hade det varit fråga om hat hade hon aldrig sagt det utåt.

På precis samma sätt som man inte annonserar att man gått med på att betala lösensumma eller utpressare.
Senast redigerad av Stakeholder 2025-10-21 kl. 21:26.
Citera
2025-10-21, 22:20
Medlem
Förklaringen är inte så komplicerad.
När hon tillträdde började hon agera som den gamla Allians-politiker hon var 2010.
Hon trodde väl att på något sätt att situationen är likadan idag.
Hon har varit ifrån för länge och förstod inte att nya vindar blåser.
Tror hon blev chokad av det hårda tonläget som finns idag.
Hon har nog inte blivit hotad direkt men skrämdes av det nya läget som inte fanns tidigare.
Citera
2025-10-21, 23:57
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Det finns ingen grå eminens i partistyrelsen, styrelse består utav de som har föreslagits till ny partiledare och några gråa personer och de borde ha snackat ihop sig om en kandidat om de skulle kuppa bort Hatt.

Hon har också varit osynlig och har inte fått så mycket hat som Annie eller Demirok.

Hon hade det nog lite småmysigt på LRF och längtar tillbaka dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in