2025-10-14, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fujim
Är det meningen att man ska behöva googla namnen för att veta vilka det är?

Verkar som det - själv hade jag koll på knappt hälften. Varför de aldrig tar med en så bildad och trevlig person som Jonas von Essen är ett stort mysterium för mig.
Citera
2025-10-14, 22:21
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Nej och i princip alla är kända i all fall för mig med normal allmänbildning.-

Citat:
Ursprungligen postat av Cassini
Verkar som det - själv hade jag koll på knappt hälften. Varför de aldrig tar med en så bildad och trevlig person som Jonas von Essen är ett stort mysterium för mig.
Johan von Essen försörjer sig på att tävla och framträda som minnesmästare. Skulle han släppas fram i På spåret skulle det vara som ett enda långt reklaminslag för honom personligen.
Dessutom skulle det nog inte vara schyst mot de andra tävlande som i alla fall är amatörer när det gäller själva tävlandet.
Citera
2025-10-15, 13:40
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

Det går att se programmet utan att veta vilka de tävlande är.
Citera
2025-10-15, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan

Kan tycka att de är lite upplyftande att se folk man inte vem de är istället för samma b kändisar som är med i varteviga program.
Citera
2025-10-15, 22:08
Medlem
Hugagtruther1967s avatar
Finns det någon utlänsk liknande hörde att BBC funderade på att lansera "on track" (on crack) Men har inte fått mina farhågor bekräftade någon med mer information?
Citera
2025-10-15, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Fortsätter de med att hitta folk på denna nivån så kommer väl snart samtalet till mig om att vara med också.

Hör av dig till mig i så fall, så kan vi vara i samma lag.

Citat:

Så länge man hittar något om dem när man googlar är det väl ändå OK.

Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Nej och i princip alla är kända i all fall för mig med normal allmänbildning.-

[...]

För mig med onormal allmänbildning är många helt okända. Men jag rör mig heller inte bland influänserare och dylika etc.

Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan

I vissa fall är det rentav att rekommendera.

Citat:
Ursprungligen postat av alex1987
Kan tycka att de är lite upplyftande att se folk man inte vem de är istället för samma b kändisar som är med i varteviga program.

Jag vill ha a-kändisar i ett program på så kallat bästa sändningstid. Det måste inte vara regeringen och kungahuset, men i alla fall motivera benämningen "folkkär" vid eventuell löpsedel.
Citera
2025-10-15, 23:16
Medlem
Karppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hugagtruther1967
Finns det någon utlänsk liknande hörde att BBC funderade på att lansera "on track" (on crack) Men har inte fått mina farhågor bekräftade någon med mer information?

Ja, finska YLE har "Hengaillaan", har sänts i tre säsonger och är en kopia rakt av med den skillnaden att en kock är med i varje avsnitt.
På Spåret sänds också i Finland dagen efter det svenska avsnittet.
Senast redigerad av Karppa 2025-10-15 kl. 23:31.
Citera
2025-10-16, 02:28
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
I vissa fall är det rentav att rekommendera.

Ja de klassiska frågeprogrammen, Tiotusenkronorsfrågan och Tjugoett (21), byggde på att okända människor med kunskaper tävlade och det blev succé. Det är väl även så att exempelvis Vem vet mest, Jeopardy och Postkodmiljonären är betydligt bättre med okända än kändisvarianterna, som mer liknar lyteskomik.
Citera
2025-10-16, 11:46
Medlem
Hellre helt okända Svenssons med hög allmänbildning än obskyra så kallade kändisar med medioker allmänbildning. Jag vill se frågesport på hög nivå, precis som i de flesta andra sporter som visas på TV.
Citera
2025-10-24, 20:00
Moderator
Dr Kings avatar
Säsongspremiär ikväll med Anders och Chroffa mot Hanna och Ina. Chroffa är ju lite av en Rainmantyp som antingen kan dra (och svara rätt) efter en mening på 10 poäng men också missa till synes triviala frågor. Anders är dock kass och Hanna och Ina känns som ett jämnare lag så jag håller dem som knappa favoriter i matchen.
Citera
2025-10-24, 20:01
Medlem
Crapmagics avatar
Kan vi får ett husband som består av bara manliga basister som på Hylands tid? eller är det totalt helgerån? det ser skittöntigt ut med kvinnliga basister
Senast redigerad av Crapmagic 2025-10-24 kl. 20:06.
Citera
2025-10-24, 20:03
Medlem
drinksareonmes avatar
Fan Eldeman ser ut som ett lik med sminket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in