2025-10-16, 12:36
Medlem
Steff83s avatar
I varje fall. Förbundskaptensjobbet är inget för någon "lagbyggare" såvida inte det handlar om ett väldigt lågt rankat lag utan större förväntningar.

Sverige är trots allt och vad ni än säger ett landslag där det går att ha vissa krav och förväntningar på sett till ranking och vilka spelare som på pappret finns att tillgå.
Senast redigerad av Steff83 2025-10-16 kl. 12:38.
2025-10-16, 12:42
Medlem
Min förhoppning är att man tar ngn som har ett helhetsperspektiv,hur man ska få talangerna att smälta ihop och prestera…..Enligt mig finns det bara ett förslag : Kim Bergstrand och Thomas Lagerlöf ,alla andra förslag leder till ingenting.
2025-10-16, 12:54
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Visst, men bättre än att ha en hopplös dansk vid sidlinjen eller mes-Hamrén för den delen.
Det finns ju andra varianter. Man kan ju plocka in nån från publiken som är Div5-tränare till exempel. Kostar säkert inte så mycket.
2025-10-16, 13:19
Medlem
Hade Brännström fått till det bättre i AIK hade han varit given, tror jag. Nu nämns han istället inte alls vad jag har sett.
Skulle gärna se honom i blågula overallen ändå.
2025-10-16, 13:25
Medlem
Lät spontant bra Mellberg kan funka
Han verkar inte så klipsk men det kan övervägas
4 backslinje har lite Auktoritet kan klaffa med killarna laget

Halvåret Året Provanställning över kvalet kan andra alternativ förhandlas fram under tiden
Mellberg sköter snacket
Lagerbäck kör magneterna med spel idéer som assisterande en slug fan med bra resultat andra lag

Känns rätt från Början ......................... eller ?
På Wikipedia

Det har ju funnits en trend i svensk fotboll där man har försökt efterlikna Arsenal och Barcelona, men ska du vinna med ett sådant spel måste du vara individuellt skickligare än motståndarna på nästan alla positioner. „
– Lars Lagerbäck om taktik.
2025-10-16, 14:09
Medlem
Tror på Markku "River" Kanerva.

En grymt bra tränare för svenska laget. passar som handen i handsken. Sverige behöver gruppera sig i egen straffområde, slå långbollar på den ensamme forwarden däruppe som är Isak..eller kanske Gökeres när den andre är utbytt ,. Samma system även mot Azerbadjan och liknande. Kanontränare!
Senast redigerad av aromatti 2025-10-16 kl. 14:11.
2025-10-16, 14:40
Medlem
BraxenLaxens avatar
Jag tycker inte Sverige skall spela med tre forwards det räcker med två.En nia och en tia.
2025-10-16, 14:42
Medlem
Kinaskis avatar
Är Källström och Mellberg polare?

Alltså hade de en bra relation i landslaget?
2025-10-16, 14:44
Medlem
Kinaskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat2026
Graham Potter är motiverad. Min uppfattning är att han genom sitt arbete med landslaget kan bygga upp sin status på engelska marknaden igen. Om han får fart på målskyttet hos två av PLs dyraste och mest omtalade anfallare så gör det mycket för honom karriärmässigt. Landslaget har profiler och det är ett spännande jobb.

Motiverad att använda landslaget som ett karriärssteg precis som JDT.

En till sån behöver vi inte. Inga egon och karriärister. Vi behöver nån som vill göra sin plikt för svensk fotboll och inte tänker på sig själv och sitt "system".
2025-10-16, 15:10
Medlem
Hoffmeastros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Roligt att folk tror Potter på riktigt skulle vilja träna Sverige.

Roligt att han gick ut i media och sa att han gärna skulle vilja träna det svenska laget. Mupp.
2025-10-16, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoffmeastro
Roligt att han gick ut i media och sa att han gärna skulle vilja träna det svenska laget. Mupp.

Det kallas artighet. Han är en trevlig kille. Tror du på allt folk säger till media? Men självklart vill han det, han är nog inte så het på marknaden just nu med tanke på att han fått kicken från två klubbar på kort tid. Vad har han ens lyckats med sedan Östersunds fuskbygge?
2025-10-16, 15:13
Medlem
Hoffmeastros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Det kallas artighet. Han är en trevlig kille. Tror du på allt folk säger till media? Men självklart vill han det, han är nog inte så het på marknaden just nu med tanke på att han fått kicken från två klubbar på kort tid. Vad har han ens lyckats med sedan Östersunds fuskbygge?

Så faktumet att arsenals trupp var 835 gånger dyrare överskuggas enligt dig av att östersund fuskat lite med budgeten?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in