Citat:
Ursprungligen postat av
NickeNickname
Tror du missuppfattar det, dom är inte ens villiga att jag betalar mellanskillnaden från den summan jag betalade 11200:- till dagens pris 13000:-
Dom har helt enkelt satt sig på tvären mot allt jag ber om,kommer garanterat ta det till ARN (kostar inget att försöka,nåja ARN tar väl 150kr idag för ett ärende) , har lyckats i ett annat fall då Ticket flyttade min bokning 24 timmar ,som jag vägrade och krävde återbetalning, även där hävdade dom att jag köpt en "ej återbetalningsbar biljett" vilket var helt befängt då det var dom som gjorda avbokningen, efter lite prat med ARN så fick jag till svar att jag skulle få återbetalning pga dom missuppfattat frågan

Oj. Ja då har jag missuppfattat.
Ja, bara att dra det genom ARN och därefter till domstol. För Finnair lär ju inte betala oavsett utgång i ARN. Däremot kan det hjälpa dig att kanske anlita ett ombud till fastpris, om du vill få en exekutionstitel. Mindre arbete om någon (ARN) redan gjort grovjobbet åt en.
Du har rätt att få dina ombudskostnader ersatta upp till en timme enligt rättshjälpslagen, vilket är 1 586 kr enligt
förordning (2009:1237) om timkostnadsnorm inom rättshjälpsområdet.
Advokatbyråer har ofta biträdande jurister som är lite billigare att anlita och behöver erfarenheten.
Vad säger Finnair som skatt+statliga avgifter. Kommer du få tillbaka detta i alla fall?
Se tidigare inlägg:
(FB) Någon avbokade min flygbiljett ?