Hej på dig!
Kul att du delar med dig i tråden!
Jag tar och svarar på båda dina inlägg här nedan
Citat:
Ursprungligen postat av
gotet
Jag har under de senaste åren byggt en liten och blygsam samling av blurays. Mest skräck har det blivit. Har köpt filmer som Arrow och liknande distributörer släppt. Jag gillar finare utgåvor av obskyra filmer med mycket extramaterial och små böcker till. Hur stora samlingar sitter ni på? Har ni mycket obskyra filmer i fina utgåvor?
Nån som kanske har lite tips på bolag som kan vara intressant med tanke på ovanstående?
Jag vet inte om jag har jättemycket obskyra filmer. Men en del lite mindre kända har jag väl samlat på mig. Bland annat har jag japanska "Naked Blood" från 1996 på DVD.
Annars är väl det mesta obskyra jag har från Studio S skulle jag tro. Jag gillar Studio S, och även Arrow som du nämner.
Jag började samla på film mer seröst för 6-7 år sedan kanske, och jag har länge tänkt räkna mina filmer.
Och faktiskt så gjorde jag det igår kväll, då jag fick för mig att börja planera för att successivt digitalisera min samling.
Jag kom fram till att jag har ungefär:
500 filmer på bluray
140 filmer på DVD
44 serier, plus cirka 5 stycken som jag ännu inte sett igenom. Jag kan dock tillägga att många av dessa serier är kortare miniserier och liknande som kanske bara gjordes i 1-2 säsonger.
Mitt mål är inte att ha så många filmer som möjligt. Däremot vill jag ha så många av filmerna som möjligt i min samling som jag faktiskt uppskattar och tycker om att se. Och jag gillar lite av varje när det kommer till film, så det har blivit en del.
Sen vet jag ju att det finns många människor som har bra mycket mer än mig.
Hur många har du själv?
Jättekul att du har börjat samla lite hur som helst! Och det där med att fokusera på just skräck känns lite vanligt ändå. Jag hör ofta om personer som gör just det. Det är ju en liten kul nisch, även om jag själv som sagt gärna vill ha allt det jag tycker är bra, oavsett genre.
Citat:
Ursprungligen postat av
gotet
Tänkte köpa lite mer boutique blu rays framöver. Köper nästan uteslutet bara obskyr och ovanlig skräck men ibland blir det nån obskyr fightingfilm. Ninjafilmer är alltid roligt att köpa. Har lite grejor från vinegar syndrom, arrow, studion 101, 88 mm. Äger några deluxe utgåvor med lådor och booklets till några filmer och planerar att utöka samlingen med sånt. Några riktigt fina boutique blu ray filmer jag kan rekommendera är:
The slayer
Alien from the deep
The Lamp
Creature
Insemenoid
Raw force
Nån som vill tipsa lite om filmer som dessa?
Jag äger en Blu ray från vinegar syndrom där det är hela 3 okända skräckfilmer i lådan. Äger ni mycket Box sets och lådor där dom samlat många filmer i samma utgåva?
Jag äger nästan inga box-sets. Jag har väl några boxar med filmserier som Vengeance-trilogin, Police Academy osv. Visst har jag några sådana, men det är inget jag direkt går ut för att samla på.
Jag köpte förut Nightmare On Elm Street-boxen på bluray, film 1-7. Men jag tyckte utgåvan i sig kändes så slappt ihopkastad, med flera filmer på samma skiva bland annat. Sådant tycker jag inte om., Det kändes inte heller som det var något hjärta i jobbet bakom boxen. Det kändes slarvigt och billigt.
Och dessutom gillar jag bara film 1-3, så det slutade med att jag gjorde mig av med den boxen för att separat köpa endast de tre första filmerna i serien