Citat:
Ursprungligen postat av
rotadent
Jag antar att Pål Ross håller så pass hyfsade priser så att folk i typ Täby har råd att låta honom rita deras villa. Jag gissar att det kostar en magnitud mer att anlita Wingårdh eller annan arkitekt som är känd på riktigt. Jag har överlag ingen aning om hur marknaden för arkitekter till privatbostäder ser ut om man snackar "rita ett hus som skiljer sig från grannarnas". Finns väl massor av arkitekter som ritar utbyggnader och sånt som behövs för bygglov, men om man ska rita ett helt hus vet jag inte riktigt hur det funkar... Sen tror jag säkert att många tycker att Pål Ross ritar jättefina hus, smaken är ju som baken.
Ja något måste han ju göra rätt. Jag gillar inte heller Pål Ross' hus, men jag har heller inga pengar att smälla upp en stor, arkitektritad villa för, så jag tillhör inte målgruppen. (Jag tycker förstås själv att jag har god smak, dock.)
Antagligen skulle jag vara en jobbig jävel om jag anlitade en arkitekt. Man har sett en del sådana kunder i husbyggarprogram, som under byggets gång går in och petar i detaljer och ska ändra på det som arkitekten har ritat.