2025-09-16, 10:06
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Det här var ganska läckert. Jag vet inte om det var så rasande praktiskt, men häftigt och stilrent.
https://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-jarna-sodertalje-kommun-haganas-4-21610924?utm_campaign=saved_search_subscription&ut m_content=listing4&utm_medium=email&utm_source=hem net&utm_term=upcoming-premium
Som en sån där stadsvåning där allt ligger i fil. Fast som ett hus och mycket bättre planerad eftersom de där våningarna ofta inte var byggda för att vara vad de nuförtiden är. Sällskapsytorna och köket i mitten. Ungarnas och gästernas rum åt ena hållet, föräldrarna åt det andra. Ser bra ut.
Citera
2025-09-16, 10:18
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Som en sån där stadsvåning där allt ligger i fil. Fast som ett hus och mycket bättre planerad eftersom de där våningarna ofta inte var byggda för att vara vad de nuförtiden är. Sällskapsytorna och köket i mitten. Ungarnas och gästernas rum åt ena hållet, föräldrarna åt det andra. Ser bra ut.

Ja, väldigt välplanerat. Inte så stora sovrum, men rejäla sällskapsytor vilket är bra. Verkar ligga omgivet av natur, naturen är till och med integrerad i huset med tanke på att träden går upp genom trädäcket... Undrar vad priset landar på, antagligen dyrt med tanke på att annonsen saknar pris
Citera
2025-09-16, 10:26
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ja, väldigt välplanerat. Inte så stora sovrum, men rejäla sällskapsytor vilket är bra. Verkar ligga omgivet av natur, naturen är till och med integrerad i huset med tanke på att träden går upp genom trädäcket... Undrar vad priset landar på, antagligen dyrt med tanke på att annonsen saknar pris
Läget är för övrigt perfekt för en sån där home invasion som de hade i Clockwork Orange. Ensligt och bra.

Googlade lite. Huset har varit med i något som heter Husdrömmar vilket verkar vara någon sorts hemma hos-program. Ägs av folk med polskklingande namn.
Citera
2025-09-16, 10:34
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ett modernt kök får väl ändå anses vara en rimlig eftergift, man sak ju också stå ut att bo i huset. Men i övrigt hoppas jag att det bevarar det fina.

Ett annat lite udda objekt är David Lynch hus, vet inte om det varit uppe i tråden. 15 miljoner dollar och passade Lynch ganska väl skulle jag säga
https://www.zillow.com/homedetails/7017-Senalda-Rd-Los-Angeles-CA-90068/20803620_zpid/

Oj, ja det var ju verkligen speciellt. Jag ser att det finns en "request a tour"-knapp på mäklarens sida. Jag undrar hur många nyfikna personer det finns som vill se huset bara för att Lynch har bott där, och hur mäklaren sorterar bort dessa till förmån för seriösa spekulanter.
Citera
2025-09-16, 10:40
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Läget är för övrigt perfekt för en sån där home invasion som de hade i Clockwork Orange. Ensligt och bra.

Googlade lite. Huset har varit med i något som heter Husdrömmar vilket verkar vara någon sorts hemma hos-program. Ägs av folk med polskklingande namn.

Aha, har det varit med i Husdrömmar? Jag kollar inte på sånt så jag hade ingen aning. Det var ju lite tråkigt, då är det känt. Jag skulle aldrig vilja bo i ett hus som drar till sig en massa nyfikna.

Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Oj, ja det var ju verkligen speciellt. Jag ser att det finns en "request a tour"-knapp på mäklarens sida. Jag undrar hur många nyfikna personer det finns som vill se huset bara för att Lynch har bott där, och hur mäklaren sorterar bort dessa till förmån för seriösa spekulanter.

Jag förstår dem, jag hade gärna också gått runt och kollat där... Jag är inget större fan av Lynch filmer själv, men huset var väldigt coolt.
Citera
2025-10-09, 10:39
Avslutad
Citat:
Aha, har det varit med i Husdrömmar? Jag kollar inte på sånt så jag hade ingen aning. Det var ju lite tråkigt, då är det känt. Jag skulle aldrig vilja bo i ett hus som drar till sig en massa nyfikna.
Med det läget tror jag inte att du skulle behöva oroa dig. Avsides minst sagt.
Citera
2025-10-09, 11:15
Medlem
Här får Ni rikingar:

60 mkr för hus på arrendetomt

https://www.hemnet.se/bostad/villa-14rum-ulriksdal-solna-kommun-skogsborgsstigen-5-21359402
Citera
2025-10-09, 12:22
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Här får Ni rikingar:

60 mkr för hus på arrendetomt

https://www.hemnet.se/bostad/villa-14rum-ulriksdal-solna-kommun-skogsborgsstigen-5-21359402

Jättefint hus, men undrar lite hur privat läget är, det är väldigt nära värdshuset om man kikar på kartan. Sen tycker jag att de fular sig lite med bilderna, bryggor och grejer, men huset ligger ju inte vid vattnet...
Citera
2025-10-12, 20:02
Medlem
Råkade höra att man måste skicka in drönarbilder till länsverket för att godkännas, tar ca 2 månader

Men hur funkar det med drönarbilder i annonser? Har mäklarna ett snabbspår hos länsverket?
Citera
2025-10-13, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dQw4w9WgXcQ
Råkade höra att man måste skicka in drönarbilder till länsverket för att godkännas, tar ca 2 månader

Men hur funkar det med drönarbilder i annonser? Har mäklarna ett snabbspår hos länsverket?
De kan hända att lantmäteriet har ett snabbspår internt men alla drönarbilder måste godkännas

https://www.lantmateriet.se/spridningstillstand/
Citera
2025-10-13, 12:35
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Det här var ganska läckert. Jag vet inte om det var så rasande praktiskt, men häftigt och stilrent.
https://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-jarna-sodertalje-kommun-haganas-4-21610924?utm_campaign=saved_search_subscription&ut m_content=listing4&utm_medium=email&utm_source=hem net&utm_term=upcoming-premium

Pastisch på sånt som byggdes redan innan jag själv var född. Arschitäckter har ingen fantasi överhuvudtaget. Men klaga på "traditionell stil" har de inga problem att göra.
Citera
2025-10-13, 13:07
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Pastisch på sånt som byggdes redan innan jag själv var född. Arschitäckter har ingen fantasi överhuvudtaget. Men klaga på "traditionell stil" har de inga problem att göra.

Tja, det är väl inte mycket som är helt nytt och inte har en föregångare. Vad gäller hus är det väl dessutom så att det är ganska få som vill ha något som är helt väsensskilt från sånt som redan finns? Sen tycker jag nog att de flesta stilar har en plats, både modernt och klassiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in