2025-10-14, 14:44
Medlem
Det blir väl Janne Andersson eller någon annan tråkmåns som gillar att spela 4-4-2..
2025-10-14, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CnB217
Absolut, Fidde H får med sig alla med sin helyllestil. Spelar väl dessutom oftast 4 3 3 vilket är helt rätt väg med det här landslaget. Men förbundet kommer nog inte våga satsa på en småklubbstränare som aldrig varit nära den internationella fotbollen. Jag gissar att gaphalsen Mellberg är förstahandsvalet.

Fast det är ju nåt annat att jobba med knappa medel i en liten klubb och att göra ett lag av landets största stjärnor.

Mellberg har väl inte gjort nåt speciellt som tränare?

Jag var först inne på en revanchsugen Rydström men sen kom jag på att jag inte orkar med en till dogmatisk tränare som ska jobba på ett speciellt sätt bla bla bla.

Landslaget behöver gå tillbaka till grunderna och hålla det enkelt.
2025-10-14, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Enligt AB och Expressen har danskjäveln äntligen fått sparken! Grattis Sverige!

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/Mn4kLo/jon-dahl-tomasson-sparkad-fran-sveriges-landslag

https://www.expressen.se/sport/fotboll/landslaget/jon-dahl-tomasson-far-sparken-/

Historiskt! Är det första svenska förbundskaptenen som får sparken?
2025-10-14, 14:48
Medlem
Marika Domanski Lyfors presenteras som ny tränare för herrlandslaget.

-Det är ett historiskt ögonblick för svensk herrfotboll säger SvFF's icke-binära presstalesperson Kim Hensson till Aftonbladet.
2025-10-14, 14:49
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Historiskt! Är det första svenska förbundskaptenen som får sparken?

Jag tror det, iaf i efterkrigstid? Det hände väl något med Olle Nordin, om jag minns rätt? Men han kanske bara gick i förtid?
2025-10-14, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
Det blir väl Janne Andersson eller någon annan tråkmåns som gillar att spela 4-4-2..

1. Det är roligt att vinna. Tråkigt att förlora.
2. 4-4-2 säger ingenting om hur offensivt eller defensivt ett lag spelar.

Trebackslinje är oftast mer defensivt än det låter. Du får in tre mittbackar istället för två. Du tvingas dessutom ligga väldigt lågt med yttrarna eftersom det inte finns några ytterbackar bakom. De blir mer wingbacks som ska täcka hela kanten på egen hand.

En 4-4-2 kan göras hur offensiv som helst om du trycker upp yttermittfältarna och ytterbackarna osv.
2025-10-14, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Jag tror det, iaf i efterkrigstid? Det hände väl något med Olle Nordin, om jag minns rätt? Men han kanske bara gick i förtid?

Jag tror Olles kontrakt gick ut efter VM och han blev inte erbjuden en förlängning.
2025-10-14, 14:50
Medlem
Citat:
Marika Domanski Lyfors presenteras som ny tränare för herrlandslaget.

-Det är ett historiskt ögonblick för svensk herrfotboll säger SvFF's icke-binära presstalesperson Kim Hensson till Aftonbladet.

Om vi vinner så är det helt ok för mig.
2025-10-14, 14:51
Medlem
Citat:

Åh nej!

Hoppas på en ny modern offensiv frejdig herre som kan ta upp Hamréns och Tomassons fackla
Medlem
Lite förvånad att det gick så fort, men bra agerat.

Undra vem som faktiskt kommer ta över nu?
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Anders Torstensson Mjällbys SM guld tränaren är mitt tips.
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Jag tror Olles kontrakt gick ut efter VM och han blev inte erbjuden en förlängning.

Så kanske det var. Dock blev det ju fiasko och pannkaka VM 1990, han gick ju från tämligen hyllad till rejält sågad på ganska kort tid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in