2025-10-14, 02:22
Avstängd
Ranegie
2025-10-14, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CnB217
Han har väl pensionerat sig men annars hade han varit varmt välkommen tillbaka. Han fick oförtjänt mycket skit på slutet när han tvingades laborera med en skadeskjuten trupp. Vi hade antagligen kunnat förbereda oss för VM nu om Janne varit kvar.
Faktisktiskt , tycker annars Ljungberg.
2025-10-14, 02:26
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Det var för dåliga spelare på plan.
D. Svensson Bernhardsson, Gudmundsson, Lagerbielke. och på det ett spöke av Göykeres.

Jag personligen hade vart bättre FK än JDT i Kvalet jag garanterar er det.

Jo visst, men oavsett fel uttagningar och bänkningar så ska inte Sverige förlora mot Kosovo i 2 matcher, det räcker inte med att kicka dansken, hela förbundet måste bytas ut. Något är ruttet när det kommer till svensk fotboll, hela mentaliteten och tävlingsinstinkten finns ju inte ens.
2025-10-14, 02:28
Medlem
snillet_1s avatar
Jag har förordat Kim & Tolle tidigare och står fast vid det. De har inga extrema fotbollsideologiska grejer för sig, hade en grym period i Djurgården och de känner en del av spelarna i truppen. Enda som är emot är att de är lite kantiga i media, men inte som att JDT är något geni där, han är helt ihålig och platt.

Hundra procent att K&T hade styrt upp ett ordentligt försvarsspel exempelvis.
2025-10-14, 02:41
Hade älskat om Lagerbäck hoppade in.
2025-10-14, 02:49
Medlem
Tavastehuss avatar
Kan ni tänka er en svensk som dansk förbundskapten som hela tiden förlorar? Hur hade han emottagits i dansk media och bland Prebens & Jensar i allmänhet?
2025-10-14, 03:54
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LennyMacKenzie
Det kan snackas hur mycket som helst om JDT, spelsystem och allt omkring det men det mest uppseendeväckande är att spelarna inte verkar bry sig. Ser inte någon som ser varken riktigt besviken eller riktigt förbannad ut. Där går de och småklappar i händerna efter matchen som om de vore lite smånöjda över att matchen äntligen är över och de får softa med några öl resten av kvällen. De har väl sitt på det torra och skiter kanske mer eller mindre i svensk landslagsfotboll. Ser det som en semester från den viktiga klubbfotbollen där deras löner betalas. Nå det kanske inte är så men det ser nästan ut på det viset.
Ja, Robin Olsen brukar vara den som är skitsur varje gåmg det går åt pipan. Men han har ersatts av den gladaste personen på marknaden.

Men Sverige lär väl hitta tillbaka om några år.
2025-10-14, 05:19
Medlem
needAlifes avatar
Jag vet inte, kanske det bara är så fundamentalt dåligt av en nationalitetskänsla som gör det så uselt?

Lyssna på detta från Wales:

https://m.youtube.com/watch?v=llkwpw...IGl3YW6gBwE%3D

Sedan gissar ni om Isak eller Ayari kommer stämma upp med samma 250% insats där hjärtat glöder? Nej, naturligtvis inte. Visst vill de vinna men de ser det inte som du och jag, som den där dagen då man lägger allt man någonsin har, offrar varenda ben i kroppen som Schwartz. De kommer lägga in sina 80-90% som de måste och sedan får det gå som det går typ. Vi måste nog acceptera att med det nya landslaget är det bara legoknektar som vi kanske om vi har tur kan få iväg till ett mästerskap.

De kommer aldrig fyllas av otrolig energi från nationalsången. De spelar för att det kan vara skoj att lira lite boll när det ändå är uppehåll. Typ så. Jag tror vi måste acceptera det och möjligen göra något åt det om det går.
2025-10-14, 06:02
Medlem
Hellesylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Kan ni tänka er en svensk som dansk förbundskapten som hela tiden förlorar? Hur hade han emottagits i dansk media och bland Prebens & Jensar i allmänhet?

Danmark har haft en svensk förbundskapten och alla tyckte om honom.

Jag rekommenderar att Sveriges nya förbundskapten blir Michael Laudrup.
2025-10-14, 06:14
Medlem
Kalle81s avatar
Jag förordar Jonas Eriksson. Som gammal fotbollsdomare kan han alla reger. Fotboll idag är 90% regler, 10% kondition/taktik
2025-10-14, 06:34
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellesylt

Hm, han äter väl glass med barnbarnen sedan många år, och pratar kanske i tv ibland?

Tror inte han har den minsta lust.
2025-10-14, 07:01
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellesylt

Kom på det efteråt. Orkar inte googla men gjorde inte han bort sig också? Typ tre raka förluster i ett stort mästerskap?

Det ska vara en halvtråkig gråsosse från en liten ort i Sörmland som tar över landslaget. Och därmed basta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in