2025-10-14, 01:04
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Åby var ju förbundskapten också ett väldigt bra tag om jag inte minns fel. Visste inte att det var hans farsa faktiskt. Men ja, jag är enig med dig där.
1971-1979

Ryktas om något om antingen farsa Åby eller sonen som gjort någon sur och därför har det inte blivit så.
Men se hur svensk fotboll lider.

Rent av förjävligt att gå och vinna U21 EM med Sverige och sen få träna Färöarna för att SVFF inte ser dig.
2025-10-14, 01:04
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoneUtroparen
Klart att inte Kim K sparkar någon. Han är väl snällare än snällast.
Aldrig sätt han som snäll. Mer blygsöt och lömsk. Som en flugsvamp.
2025-10-14, 01:05
Medlem
Finns det nån offensiv mittfältare i Sverige, helst 2-3stycken?

Även en idiot kan ju räkna ut att om du bara spelar runt och aldrig sparkar bollfan mot målet, så får du på sin höjd oavgjort resultat.

Det vinner man inga matcher på.
Och då ska det här ändå va publikfriande attackfotboll??
2025-10-14, 01:06
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugarboypetoj
Haha, fruktansvärt intressant. Nu knakade det i fogarna i fotbollslandslaget och så jävlar ska det skrivas domedags rubriker, slås på kastruller och fan och hans moster! Vi kräver avgång! Era dumma jävla spån, detta är ett resultat av samhällsutvecklingen i Sverige, men när politikerna kört hela jävla landet i botten under en evighet så stoppar man huvudet i sanden. Men fotboll! Där går helt klart gränsen för vad den tama svensken klarar av! Väx upp era jävla fommar.

Känner du till att landslaget har varit sämre även tidigare ibland: alltså när landet till största delen bestod av etniska svenskar?

Det är inte så mycket ett problem med hudfärg och sådant, utan med ledningen och vad man satsar på. På liknande sätt var det i början och mitten av 80-talet - under Laban - när de envisades med att köra på en svensk modell, fast spelarna spelade på ett engelskt sätt.

Problemet kommer att försvinna med tiden, och JDT kommer förmodligen också att vara försvunnen.
2025-10-14, 01:07
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
ja det är lite intressant. vi amatörer får ju intrycket att de är loja och inte anstränger sig så mycket o inte bryr sig. men lyssnar man på gamla lirare som lustig o elmander hävdar de bestämt att spelarna visst gör sitt bästa o kämpar...sanningen liggger väl nånstans mittemellan...

För mig ser det ut som att det är ett gäng spelare som inte har kul och trivs ihop. Att de inte ens känner varandra och därför inte är sammansvetsade.
Att ledarskapet har brustit i att föra dem samman och skapa ett VI, det är så det känns när jag ser dem ”prestera” ihop på plan.

Ungefär som att det låter så här när de ses före match;

-Hej jag heter Daniel Svensson.
- Jaha trevligt och träffas, har vi setts förut?
-Vet inte, vi kanske spelade ihop förra matchen? Kan ha varit dig jag försökte passa en gång?
-Ja det kan ha varit jag, Lagerbjelke heter jag.
-Nu kommer det nån mer, kan det va Saletros som är på ingång?
-Saletros, är det vår sjukgymnast?
-Nej det är väl vår nya målvakt efter Robin tror jag.
-Ahaa bra att veta, man vill ju gärna veta vilka alla är så här ett par timmar före match. Annars riskerar vi ju att inte prestera TILLRÄCKLIGT bra.
-Ja det får inte hända. Men jag tror det är lugnt, jag har hört att vi har två världsspelare i anfallet så det löser sig nog.
-Grymt ju! Vet du vad de heter?
-Nix tyvärr, men jag ska försöka passa dem idag om jag ser dem på plan.
2025-10-14, 01:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Aldrig sätt han som snäll. Mer blygsöt och lömsk. Som en flugsvamp.

Han undviker alla konfrontationer. En riktig snällpojke. Det är klart han inte har bollarna att sparka någon.
2025-10-14, 01:08
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Finns det nån offensiv mittfältare i Sverige, helst 2-3stycken?

Även en idiot kan ju räkna ut att om du bara spelar runt och aldrig sparkar bollfan mot målet, så får du på sin höjd oavgjort resultat.

Det vinner man inga matcher på.
Och då ska det här ändå va publikfriande attackfotboll??
Elanga, Rony, Ayari, Isak kan spela släpanade plus att Kuluseksvi är snart redo iaf till nästa kval hehe. Och Glöm inte Bergvall. Han är ung men killen kommer bli bra. Och jag är diehard gnagare som säger det.
Vi ska spela med en höger och vänster ytter och då menar jag Elanga och Roony Bardghji
2025-10-14, 01:09
Avstängd
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Åby var ju förbundskapten också ett väldigt bra tag om jag inte minns fel. Visste inte att det var hans farsa faktiskt. Men ja, jag är enig med dig där.

Citat:
Ursprungligen postat av nosik
Kim Källström ser rejält uppsvälld ut slinker nog ner en och annan tub ballerina-kex mellan varven för att stävja stressen från förlusterna...

Helt klart. Han lever nog rätt gott och äter rätt gott också. Nya Brolin?
Senast redigerad av Flaskpostens 2025-10-14 kl. 01:11.
2025-10-14, 01:09
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoneUtroparen
Han undviker alla konfrontationer. En riktig snällpojke. Det är klart han inte har bollarna att sparka någon.
Det är sådant ledarskap som bjudit in allt möjligt och sedan frågar sig vad som hände.

Sen börjar alla bråka sinsemellan.

Få bort Kim Källström. Han är en sjukdom just nu.
2025-10-14, 01:12
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Hur länge satt inte Janne fast som en blodigel på landslaget? Det är en splittrad trupp präglad av låg moral, toppad med högavlönade ligaspelare, som JDT fått "äran" att förvalta. Klart som fan att han inte kan komma in och vända på allt som i ett trollslag.

Är inte partisk till hans fördel på något sätt, men vad i helvete har folk för orealistiska förväntningar egentligen? Att svetsa ihop en trupp med kamratanda, kämpaglöd och allt kräver tid, men också en stark vilja från alla inblandade. Något som jag dessvärre tror att många av spelarna saknar. Inte heller finns någon direkt stomme av rutinerade landslagsspelare i truppen. Ikväll är det bara Lindelöf, Isak, Gyökeres och Sema som har mer än 25 landslagsmatcher i ryggen.

Naturligtvis katastrofala resultat så här långt för JDT, men rötan går djupare än han eller någon annan förbundskapten kan råda bot på i en handvändning.
Och din lösning är? Det är ju för i helvete förbundskaptenens jobb att fixa det, det är därför han är anställd och han har varit där i två år nu. Han har haft all tid i värden men han har inte ens orkat flytta hit. Vafan säger det?

Ja stommen är under all kritik men tror du Kosovos och Sloveniens stomme är bättre? Nej naturligtvis inte, vi har bra spelare där ute men de har inte lyckats på något plan sedan Janne drog. Det är total katastrof som vi inte sett sedan 1936. Det är 89 år sedan det var så uselt.

Spelarna ska ha en jävla slev också men oavsett är det förbundskaptenen och förbundsstyrelsen som är ansvariga. Är det spelare som inte presterar tas de inte ut. Bör vara likadant med JDT. Det mest irriterande är att jag VISSTE att det skulle gå så här.
2025-10-14, 01:14
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
1971-1979

Ryktas om något om antingen farsa Åby eller sonen som gjort någon sur och därför har det inte blivit så.
Men se hur svensk fotboll lider.

Rent av förjävligt att gå och vinna U21 EM med Sverige och sen få träna Färöarna för att SVFF inte ser dig.
Ja det låter ju helt galet om det var så, bättre u-21 tränare har vi ju inte haft. Trodde mer att han själv inte ville.
2025-10-14, 01:16
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Hur länge satt inte Janne fast som en blodigel på landslaget? Det är en splittrad trupp präglad av låg moral, toppad med högavlönade ligaspelare, som JDT fått "äran" att förvalta. Klart som fan att han inte kan komma in och vända på allt som i ett trollslag.

Är inte partisk till hans fördel på något sätt, men vad i helvete har folk för orealistiska förväntningar egentligen? Att svetsa ihop en trupp med kamratanda, kämpaglöd och allt kräver tid, men också en stark vilja från alla inblandade. Något som jag dessvärre tror att många av spelarna saknar. Inte heller finns någon direkt stomme av rutinerade landslagsspelare i truppen. Ikväll är det bara Lindelöf, Isak, Gyökeres och Sema som har mer än 25 landslagsmatcher i ryggen.

Naturligtvis katastrofala resultat så här långt för JDT, men rötan går djupare än han eller någon annan förbundskapten kan råda bot på i en handvändning.
Hur vi gick från Jannes ledarskap till JDT är en ganska stor vändning.
Enbart synat det på planen, dem taktiska uttagningar och byten.

Han JDT har för låg nivå och är som en alien inför det svenska materialet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in