Citat:
Ursprungligen postat av
Unoboss
Jag kväver absolut inte Janne Andersson fotbollskunskaper.
Men med den generation av spelare vi har nu måste man kunna spela på ett annat sätt än hur han hade sin ideologi.
Men det JDT har är inte på landslagsnivå och hans tränarstil och taktik är amatör mässig.
Han har fått denna anställning för meriter som spelare där han inte heller var nådig mot grannlandet Sverige.
Det har kommit dåliga nyheter från förbundet på löpande band.
Det är inte ett fel det är systemfel.
Spelarna vill inte vara där. Det är ångest att åka till samlingen.
Vi borde slänga ut dansken med huvudet före och öppet säga att man är i kris så viktiga hjärnor vågar ge sitt utlåtande.
Jag tror inte svaret finns inom förbundet.
Här krävs det att att den som har något att bidra vågar att bjuda på det.
Detta skriver jag under på. Jag minns när Tommy Söderberg kom. Han hade väl aldrig rört en fotboll i hela sitt liv men var inte bormt driven och hade kontakter i hela fotbollsverige och hade varit u-21 kapten så han kände till varenda spelare. Någon sådan eldsjäl kanske? Någon som kan svensk fotboll utan och innan, behöver inte spela fotboll som Janne för det för det gick också i stå till slut. Men vi måste bottna någonstans. Nu är det high-chaparall utan struktur alls. Som du säger känns JDT rent amatörmässig på den här nivån. Tror noll spelare ens tror på det heller. Och för helvete skicka Saletros.