2025-10-14, 00:49
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Jag kväver absolut inte Janne Andersson fotbollskunskaper.
Men med den generation av spelare vi har nu måste man kunna spela på ett annat sätt än hur han hade sin ideologi.

Men det JDT har är inte på landslagsnivå och hans tränarstil och taktik är amatör mässig.
Han har fått denna anställning för meriter som spelare där han inte heller var nådig mot grannlandet Sverige.

Det har kommit dåliga nyheter från förbundet på löpande band.

Det är inte ett fel det är systemfel.

Spelarna vill inte vara där. Det är ångest att åka till samlingen.

Vi borde slänga ut dansken med huvudet före och öppet säga att man är i kris så viktiga hjärnor vågar ge sitt utlåtande.

Jag tror inte svaret finns inom förbundet.
Här krävs det att att den som har något att bidra vågar att bjuda på det.
Detta skriver jag under på. Jag minns när Tommy Söderberg kom. Han hade väl aldrig rört en fotboll i hela sitt liv men var inte bormt driven och hade kontakter i hela fotbollsverige och hade varit u-21 kapten så han kände till varenda spelare. Någon sådan eldsjäl kanske? Någon som kan svensk fotboll utan och innan, behöver inte spela fotboll som Janne för det för det gick också i stå till slut. Men vi måste bottna någonstans. Nu är det high-chaparall utan struktur alls. Som du säger känns JDT rent amatörmässig på den här nivån. Tror noll spelare ens tror på det heller. Och för helvete skicka Saletros.
2025-10-14, 00:51
Avstängd
Unobosss avatar
När Figo gick till real fick han ett grishuvud kastat mot sig.
JDT kan få det samma men det kommer från svenska fansen.

Dom danska grisarna står nog mest och skrattar åt oss.
Hjon skulle aldrig bli danske förbundskapten. För i Danmark respekterar man fotboll.
2025-10-14, 00:51
Medlem
Vad är värst?

Kim/JDT:s svävande svar vs. Svensk medias svävande frågor?
2025-10-14, 00:53
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Detta skriver jag under på. Jag minns när Tommy Söderberg kom. Han hade väl aldrig rört en fotboll i hela sitt liv men var inte bormt driven och hade kontakter i hela fotbollsverige och hade varit u-21 kapten så han kände till varenda spelare. Någon sådan eldsjäl kanske? Någon som kan svensk fotboll utan och innan, behöver inte spela fotboll som Janne för det för det gick också i stå till slut. Men vi måste bottna någonstans. Nu är det high-chaparall utan struktur alls. Som du säger känns JDT rent amatörmässig på den här nivån. Tror noll spelare ens tror på det heller. Och för helvete skicka Saletros.
Han som vann U21 EM 2015 vill jag ha. Hans far Åby var "nån" inom svensk fotboll där till.
2025-10-14, 00:53
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zantori
Zlatan kommer ej bli tränare, han hade inte tackat ja eller blivit erbjuden.
Däremot hade detta lag behövt hans mentalitet och hans sätt att prata i omklädningsrummet. Det är jargongen det handlar om. Förtroende, respekt och någon att se upp till. Ingen ser upp till denna nuvarande pajas
#Sabotage
Men är du ett troll eller? Ja för landslaget gick ju superbra under Hamren när Zlatan i princip fick styra allt som hände. Det blev en tragedi utan dess like. Zlatan har många kvaliteter, att samla alla i ett svenskt landslag för att prestera max är/var aldrig en av dem.
2025-10-14, 00:54
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Han som vann U21 EM 2015 vill jag ha. Hans far Åby var "nån" inom svensk fotboll där till.
Minns inte vem det var, Håkan Eriksson eller något liknande?
2025-10-14, 00:56
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Hans far gjorde över 90 landskamper för Sverige.

Ändå får han inte ens chansen när han tar Sverige till det ända Fotbolls Guld vi fått?!?!??!?!?!!?
2025-10-14, 00:58
Medlem
Citat:

Ändå får han inte ens chansen när han tar Sverige till det enda Fotbolls Guld vi fått?!?!??!?!?!!?

Citat:

Ja, Håkan Ericson blev riktigt besviken över att inte ens få chansen efter att han ledde U21-laget till EM-guld.
2025-10-14, 00:59
Medlem
Hur länge satt inte Janne fast som en blodigel på landslaget? Det är en splittrad trupp präglad av låg moral, toppad med högavlönade ligaspelare, som JDT fått "äran" att förvalta. Klart som fan att han inte kan komma in och vända på allt som i ett trollslag.

Är inte partisk till hans fördel på något sätt, men vad i helvete har folk för orealistiska förväntningar egentligen? Att svetsa ihop en trupp med kamratanda, kämpaglöd och allt kräver tid, men också en stark vilja från alla inblandade. Något som jag dessvärre tror att många av spelarna saknar. Inte heller finns någon direkt stomme av rutinerade landslagsspelare i truppen. Ikväll är det bara Lindelöf, Isak, Gyökeres och Sema som har mer än 25 landslagsmatcher i ryggen.

Naturligtvis katastrofala resultat så här långt för JDT, men rötan går djupare än han eller någon annan förbundskapten kan råda bot på i en handvändning.
2025-10-14, 00:59
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Haha hur korkad är du?
Hur många invånare bor det i England jämfört med Finland?
Hur ser fotbollskulturen och intresset ut, antal registrerade spelare ock antalet divisioner.
Finland är som ett litet county någonstans utan någon möjlighet att komma i närheten av det spelarmaterial som England har.
Några mindre länder som Kroatien gör det jättebra men dom är en outlier.

Men väldigt många vill inte se blattar i våra svenska landslag det är inget konstigt alls. Det ger noll sammanhållning så väldig är många är trött på mångkulturen och blattarna. Sverige kunde varit fantastiskt men istället är landet numera en dystopi.
Hahaha att ens jämföra Finland med England. Ja det är som att Cornwall spelade i VM. Hade inte spelat någon roll om så alla i Cornwall var rensrasiga anglosaxare, de hade aldrig kunnat vinna ändå då de är för få annat än i undantagsfall. Lägg till att ungdomsfotbollen och alltså presumtiva spelare säkert är snudd på 200x fler i England. I Finland satsar de duktigaste på hockey. Det är löjligt att ens jämföra. Det kan vara den sämsta jämförelsen jag läst.
2025-10-14, 01:01
Medlem
needAlifes avatar
Citat:

Ändå får han inte ens chansen när han tar Sverige till det ända Fotbolls Guld vi fått?!?!??!?!?!!?
Åby var ju förbundskapten också ett väldigt bra tag om jag inte minns fel. Visste inte att det var hans farsa faktiskt. Men ja, jag är enig med dig där.
2025-10-14, 01:03
Avslutad
Klart att inte Kim K sparkar någon. Han är väl snällare än snällast.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in