Citat:
Ursprungligen postat av
Ettsjutretton
Välkommen till tråden! Här tåls allt att upprepas otaliga gånger!
Vad som däremot lyser med sin frånvaro är dina svar på följdfrågor.
Hur var det nu, hade du några belägg för nedanstående?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ettsjutretton
Att den s k "farbror Tomt" skrämde sin omgivning, och i vissa fall utnyttjade detta oaktat om rädslan för honom var befogad eller ej, är ett faktum.
Som jag har förstått det tycks du basera detta påstående på:
a) att Härm med fästmö hade uppehållit sig utanför makarna Schröders fotobutik, efter att dessa framträtt som vittnen. Arne Schröder hade uppfattat detta som hotfullt. Härm hade bett om ursäkt och sagt sig inte haft för avsikt att skrämmas.
b) att Härm under rättegång blivit tillfrågad om han kände igen vittnet Theresa T, som var iförd stora solglasögon. Härm hade då uttryckt önskemål om att hon skulle ta av sig solglasögonen för att han skulle kunna besvara frågan. Theresa T hade upplevt det som hotfullt.
Jag vet inte om du har några andra exempel i gömmorna eftersom du inte svarar, men vi börjar med detta.
Du har alltså påstått att det är ett faktum att Härm utnyttjade andra personers rädsla. Vad som framkommer i det du tidigare hänvisat till är emellertid andra människors tolkningar av Härms beteende. Tolkningarna kan vara korrekta eller felaktiga, men de utgör givetvis inte något bevis för Härms intentioner. Dessa vittnen kände inte till Härms syften. Du känner inte till Härms syften. Således spekulerar du, men vill ge sken av att du framför fakta.
Därför har jag ytterligare frågor till dig.
1. Förstår du skillnaden mellan tolkning och faktum? Om ja, varför gör du ingen distinktion mellan dem i dina yttranden?
2. På vilket sätt anser du att dina förmodanden och gissningar kring Härm skiljer sig mot andras inlägg om exempelvis Vinof?