Citat:
Ursprungligen postat av
KomTillGullmars
Ja, han var för tillfället inlåst på kriminalvårdsanstalt för ett 4 år långt straff för bland annat ett knivrån som eskalerade med att Jeff Tommy satte tjuringen i knät på bonntjyven.
Vän av ordning kanske noterar att vissa seriösa granskande journalister som Göransson på Filter av praktiska skäl använder samlingsnamnet "biltjuveri" om den här typen av eskapader.
Den biltjuven är inte det romska spåret vissa har spårat ur på för att finna till varje pris för sisådär drygt 2 000 faktaspäckade inlägg sedan.
Men jag förstår förvirringen. Liksom Jeff Tommy med sina bilstölder så gäckade Vinoff och Gladh polisen i många år. Det var stygga gossar, detta. Eugeniavägens och Tallis kriminella rackargrädda.
Detta kan vi alla enas om vid det här laget.
Du måste förstå hur obskyr Gladh är, för de flesta i tråden.
Anledningen till att han överhuvudtaget nämns i denna tråd, är att jag postade hans förhör (eg ett sammandrag av ett telefonförhör).
Innan jag postade hans förhör, visste ingen i tråden någonting om Gladhs förhör.
Att ingen journalist eller forskare dragit fram Gladhs påståenden (om sextrafiken på E-vägen 25 osv) är ytterligare en skandal ... här har vi alltså en person som pekar med hela handen mot Vinof och praktiskt taget skriker att Vinof och hans anställda bör undersökas noggrant.
Och ändå dröjer det hela 40 år innan förhöret visas för allmänheten. Det är helt vansinnigt.
Vad har alla sk proffs sysslat med? Hur kunde Åström och GW Persson missa Gladh? Hur kunde alla journalister osm grävt i fallet missa Gladh?
Nåväl ... du är säkerligen den enda person i tråden som har insider information om Gladh.
Det du underförstått påstår, är att det förekom persontrafik mellan Eugenaivägen och Talluden, och att Gladh och Vinof var kopplade till Talludden.
Om det du säger stämmer, är det sensationella uppgifter, som väcker många tankar.