Citat:
Ursprungligen postat av
WhenAllLightDies
Kan inte påstå att det här är en "stabil" tjänst med online handling, tyvärr fallerar det beroende på vem som plockat ner ditt skit i kassen.
Nu varierar det nog, men... hade detta en period men vi slutade med det pga personal som uppenbarligen inte höll måttet, varor som var slut byttes - säg att naturell fil var slut då stoppa de ner blåbärsfil istället, varor med utgångsdatum nästa dag, och grönsaker som kunde vara dåliga och rentav ruttna. Just bäst före datum grejer som t.ex. bröd kunde man ha 2 dagar på sig att käka upp. I regel håller varor längre men inte allt.
Fick sedmera höra att extra knäckande 16 åringar sysslade med detta och det är ju klart att dessa inte har något hum om handling överlag så det hela kändes väldigt seriöst.
Kanske fungerar det här för många men vad jag hört så har den här trenden avtagit, kanske just pga allt slarv etc. att folk inte tycker det är värt längre.
Varor som är utbytta har jag valet att ta emot eller ej vid leverans. Jag kollar alltid mail som kommer från butiken när det är färdigplockat och ser vad som fattas/blivit utbytt. Dessutom brukar den som levererar vid dörren berätta vad som är utbytt.
Varor med kort datum väljer min butik att ej plocka med (har bla blivit utan Gustafskorv pga det).
Jag kollar alltid slutdatum när jag plockar upp mina varor innan jag stoppar in dessa i kyl/frys.
Det har aldrig varit kort datum (mjölk, bröd mm).
Däremot har det hänt att när jag öppnat varor (innan slutdatum) så har de varit dåliga... då har jag ringt och fått återbetalning till mitt konto utan strul.
Någon rutten frukt/grönt har jag aldrig fått, däremot en nätpåse med avocado som var stenhård när den kom... trots att den låg framme så mognade den aldrig. Ringde butiken och fick också den ersatt (för skojs skull skickade jag med den till butiken vid nästa beställning då det gått ca två veckor och avocadon var fortfarande lika stenhård).
Så, alltså i stort sett nöjd med mina två butiker jag fått leverans ifrån under alla år.
För mig att det ICA Centralt som inte kommer upp i standard för att kunna göra beställningen så smidig som möjligt (som jag räknade upp i ett tidigare inlägg).