2025-10-13, 01:27
Medlem
SigneKanins avatar
Det ska röra sig om Västra Hamnens Skola.
Citera
2025-10-13, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freethenipples
Runt 32 år. Han har en bild på FB där han tog studenten 2012.

Är 44 år och hette tidigare Barreiro i efternamn, enligt Mr. Koll.
Citera
2025-10-13, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigneKanin
Det ska röra sig om Västra Hamnens Skola.

Nej, Hyllievångsskolan.
Citera
2025-10-13, 13:15
Medlem
Det beror väl på vad som kommunicerats privat, jag har aldrig haft någon kontakt "privat" med någon lärare förens på universitetsnivå och även då föredrog jag mail eller möte på ett kontor.

Min sambo som är några år yngre berättade att de inte var något konstigt hon SMS:a med sina (kvinnliga)lärare redan i mellanstadiet, så det kanske är en generationsfråga?
Citera
2025-10-13, 13:16
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djurmo
Du tänker att lärare från arabvärlden med pedofila läggningar i stor utsträckning migrerar hit, skaffar en lärarexamen för att sedan försöka få napp... Glöm det, de flesta peddosar i Sverige som lever ut sin böjelse är svenska män.

Dom flesta som misstänks och döms för detta är svenska män men du glömmer att bland invandrare
där det finns hedersproblematik så kommer deras fall aldrig upp i svensk statistik.
Man går aldrig till polis med ett sådant ärende. Flickan får dåligt rykte, går ej att få ett bra
äktenskap om hon har något övergrepp i bagaget. Samma gäller för hennes systrar.
Bland invandrare så balanserar man på en tunn linje. Behovet av hämnd måste ställas mot
kravet på 100 % sekretess. Allt för att familjen inte skall förlora sin heder.
Citera
2025-10-13, 17:33
Medlem
SigneKanins avatar
Citat:
Är det här samma person?

https://www.sydsvenskan.se/malmo/ank...favoritpojkar/

Citat:
Ursprungligen postat av Trohoppochkarlek
Nej, Hyllievångsskolan.

Det har skickats ut brev till föräldrarna från rektorn på Västra Hamnens skola under gårdagen, med anledning av senaste artikeln i Sydsvenskan.
Senast redigerad av SigneKanin 2025-10-13 kl. 17:36.
Citera
2025-10-13, 17:41
Medlem
Djurmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Dom flesta som misstänks och döms för detta är svenska män men du glömmer att bland invandrare
där det finns hedersproblematik så kommer deras fall aldrig upp i svensk statistik.
Man går aldrig till polis med ett sådant ärende. Flickan får dåligt rykte, går ej att få ett bra
äktenskap om hon har något övergrepp i bagaget. Samma gäller för hennes systrar.
Bland invandrare så balanserar man på en tunn linje. Behovet av hämnd måste ställas mot
kravet på 100 % sekretess. Allt för att familjen inte skall förlora sin heder.
Ja, oavsett din eventuella statistik så är merparten av förövare mot barn svenskar. Invandrare leder på en del andra områden, men just detta är vi etniska nordbor bäst på
Citera
2025-10-13, 17:46
Medlem
SigneKanins avatar
Brevet som skickats ut:

Citat:
Till vårdnadshavare med barn på Västra hamnens skola

2025-10-12

Med anledning av en artikel i Sydsvenskan där det framförs allvarliga anklagelser mot en medarbetare på vår skola, är det många som har hört av sig med frågor eller för att uttrycka oro, vilket jag har full förståelse för. Jag vill verkligen att ni som vårdnadshavare ska känna er trygga med att vi gör vårt yttersta för att värna elevernas trygghet och säkerhet. Därför vill jag ge er en tydlig bild av vad som faktiskt har hänt och hur vi på skolan tillsammans med grundskoleförvaltningen har agerat.

· År 2017 tog en vårdnadshavare upp oro kring medarbetarens beteende. Det rörde sig om ett tillfälle och denna händelse utreddes av dåvarande skolledning som höll ett klargörande samtal med medarbetaren. Sedan dess har inga andra synpunkter kommit in förrän år 2024.

· Under sommaren 2024 fick skolledningen ta del av en sammanställning som en kollega till medarbetaren hade gjort. Det var en rad observationer och upplevelser som kollegan uttryckte sin oro över. Detta rörde situationer under våren 2024, inte tidigare år.

· Direkt då höstterminen startade 2024 påbörjades en noggrann genomgång av sammanställningen. Det som framkom av den kunde inte styrkas fullt ut men vi valde ändå att starta en grundlig arbetsrättslig prövning enligt Malmö stads rutiner.

· Den arbetsrättsliga prövningen visade att det inte fanns någon grund för arbetsrättsliga åtgärder.

· Skolledningen har haft klargörande samtal med medarbetaren och upprättat en tydlig handlingsplan. Denna började gälla från terminsstarten hösten 2024.

· Sedan dess har vi haft regelbundna uppföljningar för att säkerställa att planen följs och att gränserna respekteras. Åtgärderna i handlingsplanen kvarstår.

· Det finns inga uppgifter eller misstankar om att medarbetaren har varit i kontakt med elever via sociala medier.

· Medarbetaren är inte dömd för något brott och det finns heller inga misstankar om att något brott har begåtts. Hade det funnits det hade vi vänt oss till polisen.

· Enligt gällande lagstiftning och arbetsrättsliga regler finns det i nuläget inte grund för att säga upp, stänga av eller omplacera medarbetaren. Att göra det utan stöd i lagen skulle bryta mot arbetsrätten.

Jag vill understryka att vi fortsätter att vara uppmärksamma och att vi kommer att agera skyndsamt om något nytt skulle framkomma. Vårt absolut främsta fokus är att barnen ska vara trygga i sin skola.

Om du har frågor eller funderingar är du självklart välkommen att höra av dig till mig.

Vänligen

Ulf Mazetti, rektor Västra Hamnens skola

Eller är det inte samma pedagog som den här tråden handlar om?
Citera
2025-10-13, 17:54
Medlem
Djurmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden
I arabvärlden för muslimer definieras det ju inte ens som något avvikande att gifta sig med nioåringar då profeten själv ägnade sig åt sådant.
'
QUOTE=noden|93104306]
Nej, det är ju du som drar en massa slutsatser ur tomma luften. 😂
[/quote]

Citat:
Ja men läs vad jag skrivit tidigare och använd din hjärna den här gången, så ska du se att det klarnar.

Citat:
Haha Det är ju dig jag har svarat. Du har ju verkligen stenkoll. 😂

Ja, här ovan har jag listat dina inlägg i tråden, cad är det du avser att jag missat? Du klämmer i med att man i arabvärlden gifter sig med nioåringar. Lite som att påstå att man i Europa tillåter hustrumisshandel för att det är lagligt i Ryssland.
Därefter kommer en massa försök att försvara ditt första inlägg. Detta då i en tråd där en lärare i Sverige misstänks haft kontakt med elever på ett otillbörligt vis. Du får nästan lov att medge att det är svårt att se hur din logik går ihop. Bara för att det finns ställen i världen där araber gifter sig med nioåringar finns det väl knappast något som tyder på att denna lärare i Sverige är av arabiskt ursprung, eller?
Citera
2025-10-13, 19:29
Medlem
Är det västra hamnens skola eller hyllievång det handlar om?
Citera
2025-10-13, 19:32
Medlem
Någon som vet om
Pedagogen börjar på c?

Ren spekulation ….
Citera
2025-10-13, 21:32
Medlem
Citat:
Brevet som skickats ut:

Eller är det inte samma pedagog som den här tråden handlar om?

Nej, tråden är en månad äldre och handlar om en annan man/skola
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in