Citat:
Ursprungligen postat av
GretelThronberg
Ett evigt tjat om att barnen sitter i knät. Och som vanligt i knäppa Sverige så anses det vara nån typ av brott att umgås och ha helt normal kroppskontakt med barnen på ens jobb. Inget konstigt i hans beteende alls, jag jobbar också på fritids och barn i förskoleålder upp till andra klass brukar ofta vilja sitta i knät, en del barn frågar om de får sitta, andra mindre barn brukar ofta både sätta sig utan att fråga, kramas utan att fråga etc.
Snart kommer ju vi killar inte kunna jobba med barn öht. när det ska bli värsta utredningen, koppla in föräldrar, polis, rättsväsendet och självaste konungahuset varje gång man kramar ett barn på fritids och förskola.
Det är ju inte knäsittandet i sig som är problemet, min dotter är snart 3 år gammal och kan sitta i knät hos en pedagog på förskolan utan att jag höjer på ögonbrynen men hade hon varit lite äldre och en och samma pedagog kontaktat henne på Snapchat på kvällarna och gjort allt annat som denna lärare gjort så hade jag inte varit bekväm med att hon sitter i hans knä.
För övrigt är det helt sinnesrubbat att han får jobba kvar när både föräldrar och kollegor larmar om hans beteende som i grund och botten är väldigt olämpligt. Dessa eviga samtal mellan honom och hans chef känns som ett oerhört svenskt sätt att lösa problem på. Motsvarigheten till att bjuda gängkriminella på fika och be dem sluta skjuta ihjäl varandra.