2025-09-27, 09:59
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AtlernativFrSverge
Hur skulle det kännas om en lärare på ditt barns skola skickade privata meddelanden till ditt barn på Snapchat?

Där han önskar ”god natt” – följt av en hjärtemoji.

Och sedan: ”Saknade dig i morse.”

Han skickar också bilder, när han sitter hemma och tittar på Melodifestivalen.

Hur skulle du reagera om läraren sagt till ditt barn att inte berätta för någon om deras kontakt – för då kan han få sparken?

Det är exakt vad som har hänt på en kommunal låg- och mellanstadieskola i Malmö.

Sjukt att en vuxen man tittar på melodifestivalen. Finns det inga riktiga män kvar i det här landet?

FD Fängelsekund
Citera
2025-09-28, 02:33
Medlem
Djurmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden
I arabvärlden för muslimer definieras det ju inte ens som något avvikande att gifta sig med nioåringar då profeten själv ägnade sig åt sådant.
Du tänker att lärare från arabvärlden med pedofila läggningar i stor utsträckning migrerar hit, skaffar en lärarexamen för att sedan försöka få napp... Glöm det, de flesta peddosar i Sverige som lever ut sin böjelse är svenska män.
Citera
2025-10-01, 14:02
Medlem
Nej, det är ju du som drar en massa slutsatser ur tomma luften. 😂
Citat:
Ursprungligen postat av Djurmo
Du tänker att lärare från arabvärlden med pedofila läggningar i stor utsträckning migrerar hit, skaffar en lärarexamen för att sedan försöka få napp... Glöm det, de flesta peddosar i Sverige som lever ut sin böjelse är svenska män.
Citera
2025-10-02, 21:53
Medlem
Djurmos avatar
Citat:
Nej, det är ju du som drar en massa slutsatser ur tomma luften. 😂
Tråden handlar om en lärare i Sverige som misstänks groomat elever. Du hävdar att det lutar åt invandrare, förklara varför din radar går igång, för just här pekar all statistik på svenska rötter.
Citera
2025-10-04, 16:47
Medlem
Ja men läs vad jag skrivit tidigare och använd din hjärna den här gången, så ska du se att det klarnar.
Citat:
Tråden handlar om en lärare i Sverige som misstänks groomat elever. Du hävdar att det lutar åt invandrare, förklara varför din radar går igång, för just här pekar all statistik på svenska rötter.
Citera
2025-10-05, 07:47
Medlem
Djurmos avatar
Citat:
Ja men läs vad jag skrivit tidigare och använd din hjärna den här gången, så ska du se att det klarnar.
Vilket inlägg i den här tråden syftar du på??
Jag svarar på en stolle vars radar gått igång. Du lägger di i diskussionen och tar helt omotiverat upp traditioner i arabvärlden. Skärp dig! tråden handlar om en lärare i Malmö som misstänks ha haft kontakt med elever.
Citera
2025-10-08, 00:37
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretelThronberg
Ett evigt tjat om att barnen sitter i knät. Och som vanligt i knäppa Sverige så anses det vara nån typ av brott att umgås och ha helt normal kroppskontakt med barnen på ens jobb. Inget konstigt i hans beteende alls, jag jobbar också på fritids och barn i förskoleålder upp till andra klass brukar ofta vilja sitta i knät, en del barn frågar om de får sitta, andra mindre barn brukar ofta både sätta sig utan att fråga, kramas utan att fråga etc.

Snart kommer ju vi killar inte kunna jobba med barn öht. när det ska bli värsta utredningen, koppla in föräldrar, polis, rättsväsendet och självaste konungahuset varje gång man kramar ett barn på fritids och förskola.

Det är ju inte knäsittandet i sig som är problemet, min dotter är snart 3 år gammal och kan sitta i knät hos en pedagog på förskolan utan att jag höjer på ögonbrynen men hade hon varit lite äldre och en och samma pedagog kontaktat henne på Snapchat på kvällarna och gjort allt annat som denna lärare gjort så hade jag inte varit bekväm med att hon sitter i hans knä.

För övrigt är det helt sinnesrubbat att han får jobba kvar när både föräldrar och kollegor larmar om hans beteende som i grund och botten är väldigt olämpligt. Dessa eviga samtal mellan honom och hans chef känns som ett oerhört svenskt sätt att lösa problem på. Motsvarigheten till att bjuda gängkriminella på fika och be dem sluta skjuta ihjäl varandra.
Senast redigerad av hjaelploskille 2025-10-08 kl. 00:40.
Citera
2025-10-08, 04:06
Medlem
SigneKanins avatar
Är det här samma person?

https://www.sydsvenskan.se/malmo/ank...favoritpojkar/
Citera
2025-10-08, 05:10
Medlem
GretelThronbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Det är ju inte knäsittandet i sig som är problemet, min dotter är snart 3 år gammal och kan sitta i knät hos en pedagog på förskolan utan att jag höjer på ögonbrynen men hade hon varit lite äldre och en och samma pedagog kontaktat henne på Snapchat på kvällarna och gjort allt annat som denna lärare gjort så hade jag inte varit bekväm med att hon sitter i hans knä.

För övrigt är det helt sinnesrubbat att han får jobba kvar när både föräldrar och kollegor larmar om hans beteende som i grund och botten är väldigt olämpligt. Dessa eviga samtal mellan honom och hans chef känns som ett oerhört svenskt sätt att lösa problem på. Motsvarigheten till att bjuda gängkriminella på fika och be dem sluta skjuta ihjäl varandra.

Så du tycker att folk ska sparkas från sina jobb pga. ryktesspridning och ständigt gnällande föräldrar?
Så länge det bara är frågan om en kompisrelation han har till barnen på sitt jobb så är det ju knappast skäl till uppsägning att han snapat med dem.
Citera
2025-10-08, 08:11
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretelThronberg
Så du tycker att folk ska sparkas från sina jobb pga. ryktesspridning och ständigt gnällande föräldrar?
Så länge det bara är frågan om en kompisrelation han har till barnen på sitt jobb så är det ju knappast skäl till uppsägning att han snapat med dem.

Du plockar ständigt ut saker ur kontext och sätter dem i ett vakuum där du så klart har rätt: precis som det inte är en stor grej om en skolpedagog har ett litet barn i knät då och då så ska man inte bli sparkad för att kollegor sprider rykten och föräldrar gnäller. Men det du inte tar med är att läraren själv medger att i stort sett alla ryktena har varit sanna: han erkänner bl.a. att han haft kontakt med barnen på både Snapchat och Fortnite utanför skoltid, han har varit avstängd för detta och förstått enligt egen utsago att det är olämpligt men har ändå fortsatt.
Citera
2025-10-12, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaAlfabetet
Att du ens tänker så visar vilka värderingar du sitter på. Jävla pedofil.

Du kan ju inte ens svenska. Att du kallar mig pedofil visar att du inte fattade vad jag menade med det jag skrev. Mitt svar syftade till att personen jag svarade till verkade rättfärdiga lärarens beteende. Och jag var ironisk. Idiot!
Citera
2025-10-12, 20:59
Medlem
Haha Det är ju dig jag har svarat. Du har ju verkligen stenkoll. 😂
Citat:
Vilket inlägg i den här tråden syftar du på??
Jag svarar på en stolle vars radar gått igång. Du lägger di i diskussionen och tar helt omotiverat upp traditioner i arabvärlden. Skärp dig! tråden handlar om en lärare i Malmö som misstänks ha haft kontakt med elever.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in