Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-10-12, 18:05
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Man häller i grönsaker, kött och sås. Och gärna chilinötter. Sen tar man en gaffel och mossar allt på talriken och äter sedan.
Citera
2025-10-12, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Svenskt påhitt. I Mexico är det aldrig hårda "bröd". Köp mjuka tortillas i stället och ha en påse tortilla-chips vid sidan av.

Håller med, tortilla och en rad taco-chips ovanpå fyllningen innan man rullar ihop.
Mumma!
Citera
2025-10-12, 18:32
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidvind
Jag brukade köra med Santa Marias mini taco tubes. De har lite annan form som inte spricker på mitten, och är lagom stora för att föra in i munnen och bita av.
Santa Maria?
Hade du från början köpt Old el Paso istället så hade du inte behövt byta till taco tubes.
Citera
2025-10-12, 18:36
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baginboxfitta
Inga problem. Värm dem i ugnen så spricker de inte när du tar en tugga.
Precis så man ska göra och har SJÄLVKLART alltid gjort. Det står väl på förpackningen också.
Citera
2025-10-12, 18:39
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Det hjälper ju dock inte om man vill ha ett hårt/krispigt skal och inte ett segt.
Då kör man det i UGNEN som man ska göra och alltid gjort just för att det hjälper och det fortfarande är hårt och krispigt.
Citera
2025-10-12, 19:37
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
tacos är från mexico

ett blatteland!
Och från Texas, en vänsteradikal blattedelstat med smutsiga invandrare såsom Elon Musk.

On Topic:
Bryt isär tacoskalet till bitar på 3x3 cm cirka. Scoopa upp köttfärs och annan fyllning med sagda bitar. Ät.
Citera
2025-10-12, 19:53
Medlem
uffepuffes avatar
Sämsta förslagen jag någonsin sett! 🤣

Placera ut ett lager överlappande nachochips på en plåt, på med ett lager riven ost och sen tacofärs och in i ugnen tills osten är smält.

Sen ut med plåten och strö över grönsaker och sås jämnt.

Nu kan du ta ett chips och stoppa in i munnen och du får med ost, köttfärs, sås och grönsaker på varenda tugga!
Citera
2025-10-12, 20:13
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Tacotubs är ju ganska ok! Men tacoskal ger ingen njutbar ätupplevelse och går bara sönder! Aldrig förstått dom som köper dessa och aldrig fattat hur jag ska äta tacoskal utan att dom spricker och går sönder! Har hört att man ska värma skalen först men blir inte mycket bättre det heller!

Tortillabröd möglar fort så jag kör bara vanliga tortillachips nuförtiden!
Citera
2025-10-12, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Tycker det är hopplöst att äta med dessa. Finns det någon teknik som jag inte känner till som gör det enklare att äta?

Sluta ät hårda skal.
Välj mjuka skal, eller om du vill ha hårda så använd chipsen istället.

Sen blandar du all fyllning på tallriken och skopar upp det med chipsen.
Citera
2025-10-12, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiert-Munning
Svenska tacoskal är en idiots uppfinning. Det rimliga är att äta dem antingen med mjuka små bröd som man gör i latinamerika eller med mjuka större burritosaktiga bröd. Det är helt rubbat att backa ett dubbelvikt chips fullt av soggig sallad och sås och tro att skiten håller ihop efter att ha klämts av tänder. En solklar skrivbordsuppfinning från någon som aldrig varit utanför Alingsås.

Helt klart. Går hand i hand att en person så korkad att köpa dessa ”taco”skal också förundras över hur dåliga de är.

Svennetaco i all ära, men gör er själva en tjänst och testa hur originalet smakar. Ingen jäkla Santa Maria mild sås och gräddfil, köp riktigt kött och grilla/långkoka, hackad lök, koriander, en hemlagad sås till och lite guaca så är man hemma. Godare och förmodligen även billigare än svennetacos numera. Majs eller vetetortilla, ingen jäkla tacobåt.
Citera
2025-10-12, 21:40
Medlem
HBTKuks avatar
Två stora, resoluta tuggor är svaret. Även med den metoden blir det dock gärna lite spill.
Citera
2025-10-12, 22:03
Medlem
Batman-Livess avatar
Jag har börjat använda tacobåtar, tycker det fungerar mycket bättre.

Enklare och smidigare med dessa tacobåtar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in