Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-10-12, 13:48
Medlem
Masingas avatar
Tycker det är hopplöst att äta med dessa. Finns det någon teknik som jag inte känner till som gör det enklare att äta?
Citera
2025-10-12, 13:57
Medlem
Tidvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Tycker det är hopplöst att äta med dessa. Finns det någon teknik som jag inte känner till som gör det enklare att äta?
Jag brukade köra med Santa Marias mini taco tubes. De har lite annan form som inte spricker på mitten, och är lagom stora för att föra in i munnen och bita av.
Citera
2025-10-12, 14:02
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidvind
Jag brukade köra med Santa Marias mini taco tubes. De har lite annan form som inte spricker på mitten, och är lagom stora för att föra in i munnen och bita av.
Aah one bite size. Det gillar vi.
Citera
2025-10-12, 14:03
Medlem
Håller men ovanstående, detta är Svensk mat från "Mexiko". Förutom tortillas så kan jag rekommendera pita-bröd.

Men om du nu ska äta tacoskal, prova att värm dem. Blir liiiite mindre benägna att spricka då.
Citera
2025-10-12, 14:10
Knepet är att suga inåt samtidigt som man tar en tugga.
Citera
2025-10-12, 14:57
Medlem
litenbokstavs avatar
nej det är helt absolut omöjligt, kör på vanliga nachos istället och använt tunt mjukbröd istället
Citera
2025-10-12, 15:01
Medlem
Ja, ett stort problem - Jag lägger ingredienserna på en tallrik istället, och öser upp med tortilla chips eller bitar av tacoskal.
Citera
2025-10-12, 15:05
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Svenska tacoskal är en idiots uppfinning. Det rimliga är att äta dem antingen med mjuka små bröd som man gör i latinamerika eller med mjuka större burritosaktiga bröd. Det är helt rubbat att backa ett dubbelvikt chips fullt av soggig sallad och sås och tro att skiten håller ihop efter att ha klämts av tänder. En solklar skrivbordsuppfinning från någon som aldrig varit utanför Alingsås.
Citera
2025-10-12, 15:15
Medlem
zombie-nations avatar
Ska man ha skal måste det vara båt. Men jag tvingas äta de mjuka och tar för mycket i, det är som jag inte lär mig.
Citera
2025-10-12, 15:23
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Ja, det är omöjligt.
Men det går att spilla minimalt genom att nypa ihop tacon när man märker att det barkar åt helvete.
Här krävs alltså god reaktionsförmåga
Citera
2025-10-12, 15:55
Medlem
Europes avatar
Jag har aldrig lyckats med att låta bli att spilla. Jag är inte så mycket för de där skalen annars heller. Har jag köpt något liknande hem, så köper jag alltid mjuka bröd, till exempel tortillabröd. När jag var sambo, så köpte min sambo ibland nachochips till det hela, vilket är väl i mitt tycke ett bättre alternativ.

Edit: Förr i tiden hände det någon gång att flickvänner ville gå på texmex-restaurang. Även då brukade jag oftast handla enchiladas.
Senast redigerad av Europe 2025-10-12 kl. 16:01.
Citera
2025-10-12, 16:05
Medlem
Borasare1980s avatar
Jag har gett upp att käka tacoskal civiliserat. Jag brukar istället bara ta en påse nachos, göra en liten öppning så luften kan pysa ut medan jag knycklar ihop alltsammans så innehållet smular sig i mindre bitar och sedan häller jag ut det på ena halvan av tallriken, använder matsked till att sleva i mig nachosbitarna tillsammans med resten av måltiden. Enklast så.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in