Citat:
Ursprungligen postat av
Stor-Frank
Käkat alpra varje dag i 4mån.
1-5mg om dan, men oftast bara 2.
Får ångesten från helvetet varje dag tills jag tar en. Brukar försöka hålla ut så länge som möjligt med förhoppningen att jag ska klara mig utan.
Sitter det i huvudet? Är ju inga mängder jag äter.
Är förövrigt blandmissbrukare och är van att tända av på bla. heroin, men aldrig benz.
Är det bara att klippa? Jag tror ångesten blir värre för att jag är rädd för just benz-at
Du ska EJ klippa detta tvärt. Det fetstilade är berättigat för att tända av på benso om man inte är en sporadisk brukare med sunt förnuft krävs ofta nertrappning då risken finns för Delirium Tremens om man slutar tvärt med en korttidsverkande bensodiazepin som Xanor och det kan man dö utav om man inte behandlar det omgående.
Hade jag varit i din sits och inte tidigare varit i kontakt med vården för just missbruk (så du redan har en "pundar" stämpel) hade jag införskaffat ett 100-pack Diazepam eller Klonazepam dvs en benso med lång halveringstid och trappat ut själv under någon månad. Att trappa ur Xanor med Xanor går tyvärr inte.
Om du däremot redan har varit i kontakt med vården gällande missbruk hade jag sökt hjälp och lagt in mig för avgiftning då en nertrappning själv tyvärr är få förunnat att klara av men med disciplin, stöd och kunskap så går det. Vet flera som faktiskt gjort det och när jag själv kört en vända med Alprazolam (inte då i fem månader) men kanske tre-fyra veckor har jag införskaffat Diazepam och trappat ut själv under tio dagar. Funkat bra varje gång.