2022-08-17, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kennykks
Då tog jag diazepam du frågade om,, tog alprazolam för ca nån dag sen ,, när jag tog diazepam for på akuten då efter tog ja 10mg zopiklon och upplevde inga problem längre,, upplevde andningssvårigheter och trodde jag skulle dö av diazepam men försvann efter jag tog zopiklon..... men alprazolam eller nån bensodiazepiner som finns kanske inte har den insomningslugnande effekten jag behöver,, kände inget lugnande eller lättare att sova när jag tog dom tog dom inte samtidigt bara en av bensodiazepinerna vid olika tillfällen med zopiklon före eller efter intag av bensodiazepinerna jag testat,, har prövat diazepam stilnoct och alprazolam,, alprazolamet va de senaste,, insomningen som spelar mest roll för mig,, då kanske inte bensodiazepiner är bra där för mig ,, jag vet inte...,, när jag får den här insomningslugnande så känner jag mig mycket bättre gällande andra saker också än bara sömnproblemen ,, eller varför bensodiazepiner inte funkat på mig kanske beror på att jag upplevt att jag ja ska dö när jag prövat vid intag av bensodiazepiner och sånt som pajar effekten,

Det kan vara olika för olika och allt är dosrelaterat. Nu är jag en sån som knarkar benso kan jag erkänna. Men för mig.

Alprazolam: Får bort ångest snabbt, får igång mig = vill göra saker, vågar vara mer social etc. Dvs en bra medicin i rätt dos vid exempelvis social fobi, panikattacker mm. Efter 2-4 timmar börjar jag dock bli trött.

Stesolid/diazepam = min favorit. Verkar relativt snabbt och tillsammans med cannabis så mår jag riktigt bra. Nackdelen är att den syns lång tid på prover.

Funkar zopiklon på dig ( vilken jag tycker är en grym ångest dödade också)
Annars finns Zolpidem/stilnoct vilket också är bra. Men vill man ha dem till att somna så tar man den direkt när man lägger sig. Jag somnar garanterat inom 20 minuter.

Annars finns ju dem som inte har beroende potential som, Theralen, Propavan, lergigan, atarax. Theralen har hjälpt mig mycket när jag slutat med "dem starka" dock med en viss hangover. Hoppas svaret var till hjälp!
Citera
2022-08-20, 09:37
Medlem
Thraxxs avatar
Snabb fråga:

Någon som har erfarenhet av små rosa alprazolam med texten APZM 0.5 på ena sidan & brytskåra på andra sidan? Något att ha, slår dom snabbt och gör vad dom ska? Har varit intresserad av att köpa ett parti med dessa att ha i nödfall & sen är priset per tablett väldigt billigt.
Citera
2022-08-21, 19:40
Medlem
Jag tog 1 mg Xanor 13:30 idag och klockan är 19:40 nu, kan jag dricka en starköl nu utan att flippa ur?
Citera
2022-08-21, 19:41
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mars-79
Jag tog 1 mg Xanor 13:30 idag och klockan är 19:40 nu, kan jag dricka en starköl nu utan att flippa ur?

Ja, inga problem.
Citera
2022-08-21, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Ja, inga problem.

Snabbt svar! Tack! Då häller jag upp en stark nu.
Citera
2022-08-22, 12:49
Medlem
znors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Jag hade tagit Xanor lågdos i 15 år. Min läkare ville trappa ut mig på 7 dagar...

Jag sa att en annan läkare CT:at mig och att jag kunde dött. han hånler och säger att jag bara är svagt lagd och att det aldrig är farligt.

Tack för du bidrar bra till samhället genom försöka lära läkarna hur det faktiskt känns väldigt allvarligt.

Jag har missbrukat allt, kan säga att alkoho hamnar på första plats som skithög.
Äckliga härliga as
Citera
2022-08-22, 13:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Snabb fråga:

Någon som har erfarenhet av små rosa alprazolam med texten APZM 0.5 på ena sidan & brytskåra på andra sidan? Något att ha, slår dom snabbt och gör vad dom ska? Har varit intresserad av att köpa ett parti med dessa att ha i nödfall & sen är priset per tablett väldigt billigt.

Dom fungerar helt klart men vettefan om dom är bättre än ksalolen då är inte prisskillnaden jättestor egentligen. Tycker dom är mer oberäkneliga gällande dosering, ena gången funkar 3-4st knappt och ena gången får jag blackout så vettefan.... Undviker dom om priset inte är superbra.
Citera
2022-08-23, 23:49
Medlem
Veniconess avatar
Tjenare.

Köpte Alprazolam av en snubbe jag handlat av flera gånger tidigare, och det har aldrig varit några problem. Det är det egentligen inte den här gången heller, men jag vänder mig till FB eftersom cirka hälften av de 25 Alprorna jag köpte var vita snarare än blåa, annars såg de exakt likadana ut vad gäller storlek och form. Jag tycker inte heller att smaken var annorlunda än den man är van vid, och effekten kändes jämförbar med de vanliga blåa, som jag hade cirka hälften av.

Kan jag ha blivit blåst (föga troligt enligt mig) eller har de varit blåa från början, men sedan har färgen skavts av eller de har blivit lätt fuktskadade (skulle kunna vara ett alternativ då en av tabletterna såg lite konstig ut i formen.

Jag köpte dem i lösvikt, vilket förmodligen framgår av texten. Brukar alltid föredra kartor när det finns, men idag hittade jag helt enkelt inga på stan.

MVH Venicones
Citera
2022-08-24, 00:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Venicones
Tjenare.

Köpte Alprazolam av en snubbe jag handlat av flera gånger tidigare, och det har aldrig varit några problem. Det är det egentligen inte den här gången heller, men jag vänder mig till FB eftersom cirka hälften av de 25 Alprorna jag köpte var vita snarare än blåa, annars såg de exakt likadana ut vad gäller storlek och form. Jag tycker inte heller att smaken var annorlunda än den man är van vid, och effekten kändes jämförbar med de vanliga blåa, som jag hade cirka hälften av.

Kan jag ha blivit blåst (föga troligt enligt mig) eller har de varit blåa från början, men sedan har färgen skavts av eller de har blivit lätt fuktskadade (skulle kunna vara ett alternativ då en av tabletterna såg lite konstig ut i formen.

Jag köpte dem i lösvikt, vilket förmodligen framgår av texten. Brukar alltid föredra kartor när det finns, men idag hittade jag helt enkelt inga på stan.

MVH Venicones

Jag är kryssad. Det betyder att jag är väldigt sjuk och jag har en god man. 2001 så fick jag 3 mg per dag xanor lila smakar skit .. Efter 19 år så började jag att tappa minnet då var jag 57 år (2021)
Utsättningen var på 2 månader ingen inläggning
Nu är jag utan ångestmedicin det är en befrielse nu vill jag bli av med Venlafaxin Actavis före detta EFEXOR den har jag tagit sedan 2001
Citera
2022-08-24, 00:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av llars67
Jag är kryssad. Det betyder att jag är väldigt sjuk och jag har en god man. 2001 så fick jag 3 mg per dag xanor lila smakar skit .. Efter 19 år så började jag att tappa minnet då var jag 57 år (2021)
Utsättningen var på 2 månader ingen inläggning
Nu är jag utan ångestmedicin det är en befrielse nu vill jag bli av med Venlafaxin Actavis före detta EFEXOR den har jag tagit sedan 2001

Piller medför bara mer problem se bara på mig jag började att sälja flödder till knarkare när min kropp tröttnade på Xanor.
Citera
2022-08-24, 00:19
Medlem
Veniconess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llars67
Piller medför bara mer problem se bara på mig jag började att sälja flödder till knarkare när min kropp tröttnade på Xanor.

Jag vet att benso medför problem i många fall, men jag tog benso (främst Xanor) flera gånger i veckan under min tid som heroinist fram till 2020, då jag kom in för behandling mot mitt heroinmissbruk och skrevs sedan in i LARO-programmet. Nu har jag haft metadon i nästan två års tid och det fungerar skitbra mot opiatsuget. Har aldrig, sedan jag började i programmet, fått en seriös tanke på att ta ett återfall, visst kommer frestelserna ibland, men de är rätt lätta att slå bort.

Gräs röker jag aldrig numera, tjack och kola har jag inte rört sedan jag fick diagnos och ADHD-medicin. Det enda jag "sidomissbrukar" är lite blåa (gatuslang) för Xanor, och det endast ett par gånger i månaden. Så jag anser mig ha själ att vara stolt över mig själv. Om någon moralkärring skulle få för sig att spy galla över mig rör mig inte i ryggen. Men man ska komma på att minst hälften (anekdotisk bevisföring baserat på mina bekanta på min mottagning och andra mottagningar i stan, mer eller mindre regelbundet tar benso. De som tar oftast får ju givetvis springa till mottagningen varje dag, och bor man i samma stad som mottagningen ligger i så går väl det an, även om det måste vara trist som fan. Sedan finns det de som går mer sällan, som planerar så att de kan ta lite benso första eller högst andra dagen efter besöket på mottagningen och ändå vara 100% rena om de vill ha ett UP nästa gång.

Så att jag unnar mig ett par-tre Alprazolam ett par gånger i månaden ser jag inte alls som ett problem.

Du svarade dock inte på min ursprungliga fråga. Hoppas någon annan ställer upp och gör det. Du ska dock ha tack för dina synpunkter.
Citera
2022-08-24, 00:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Venicones
Jag vet att benso medför problem i många fall, men jag tog benso (främst Xanor) flera gånger i veckan under min tid som heroinist fram till 2020, då jag kom in för behandling mot mitt heroinmissbruk och skrevs sedan in i LARO-programmet. Nu har jag haft metadon i nästan två års tid och det fungerar skitbra mot opiatsuget. Har aldrig, sedan jag började i programmet, fått en seriös tanke på att ta ett återfall, visst kommer frestelserna ibland, men de är rätt lätta att slå bort.

Gräs röker jag aldrig numera, tjack och kola har jag inte rört sedan jag fick diagnos och ADHD-medicin. Det enda jag "sidomissbrukar" är lite blåa (gatuslang) för Xanor, och det endast ett par gånger i månaden. Så jag anser mig ha själ att vara stolt över mig själv. Om någon moralkärring skulle få för sig att spy galla över mig rör mig inte i ryggen. Men man ska komma på att minst hälften (anekdotisk bevisföring baserat på mina bekanta på min mottagning och andra mottagningar i stan, mer eller mindre regelbundet tar benso. De som tar oftast får ju givetvis springa till mottagningen varje dag, och bor man i samma stad som mottagningen ligger i så går väl det an, även om det måste vara trist som fan. Sedan finns det de som går mer sällan, som planerar så att de kan ta lite benso första eller högst andra dagen efter besöket på mottagningen och ändå vara 100% rena om de vill ha ett UP nästa gång.

Så att jag unnar mig ett par-tre Alprazolam ett par gånger i månaden ser jag inte alls som ett problem.

Du svarade dock inte på min ursprungliga fråga. Hoppas någon annan ställer upp och gör det. Du ska dock ha tack för dina synpunkter.

Utsättningen var på 2 månader ingen inläggning då hade jag tagit 3 st 1mg depot i 21 år
Nu är jag utan ångestmedicin det är en befrielse nu vill jag bli av med Venlafaxin Actavis före detta EFEXOR den har jag tagit sedan 2001 den är värre jag började med 300mg nu är jag nere på 60 mg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in