Citat:
Då tog jag diazepam du frågade om,, tog alprazolam för ca nån dag sen ,, när jag tog diazepam for på akuten då efter tog ja 10mg zopiklon och upplevde inga problem längre,, upplevde andningssvårigheter och trodde jag skulle dö av diazepam men försvann efter jag tog zopiklon..... men alprazolam eller nån bensodiazepiner som finns kanske inte har den insomningslugnande effekten jag behöver,, kände inget lugnande eller lättare att sova när jag tog dom tog dom inte samtidigt bara en av bensodiazepinerna vid olika tillfällen med zopiklon före eller efter intag av bensodiazepinerna jag testat,, har prövat diazepam stilnoct och alprazolam,, alprazolamet va de senaste,, insomningen som spelar mest roll för mig,, då kanske inte bensodiazepiner är bra där för mig ,, jag vet inte...,, när jag får den här insomningslugnande så känner jag mig mycket bättre gällande andra saker också än bara sömnproblemen ,, eller varför bensodiazepiner inte funkat på mig kanske beror på att jag upplevt att jag ja ska dö när jag prövat vid intag av bensodiazepiner och sånt som pajar effekten,
Det kan vara olika för olika och allt är dosrelaterat. Nu är jag en sån som knarkar benso kan jag erkänna. Men för mig.
Alprazolam: Får bort ångest snabbt, får igång mig = vill göra saker, vågar vara mer social etc. Dvs en bra medicin i rätt dos vid exempelvis social fobi, panikattacker mm. Efter 2-4 timmar börjar jag dock bli trött.
Stesolid/diazepam = min favorit. Verkar relativt snabbt och tillsammans med cannabis så mår jag riktigt bra. Nackdelen är att den syns lång tid på prover.
Funkar zopiklon på dig ( vilken jag tycker är en grym ångest dödade också)
Annars finns Zolpidem/stilnoct vilket också är bra. Men vill man ha dem till att somna så tar man den direkt när man lägger sig. Jag somnar garanterat inom 20 minuter.
Annars finns ju dem som inte har beroende potential som, Theralen, Propavan, lergigan, atarax. Theralen har hjälpt mig mycket när jag slutat med "dem starka" dock med en viss hangover. Hoppas svaret var till hjälp!