Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Jag syftade på att en väktare säger i förhör 2min , detta säger han 3mån senare !
Alltså på samtalet med Engström innan han lämnar Skandia
Men min tolkning när man ur minnet säger 2min är ett kort samtal som kan vara mellan 1-3min långt men man säger lite slarvigt ett par minuter
Är det din hållning till det också ?
Ah okej,
Ja det är väl just det som är slutsatsen för många? Att det ändå var ett samtal.
Men hur länge?
LGWP vill ju t.o.m. hävda detta som ett alibi.
Själv ser jag inget vattentätt alibi för SE.
Vi vet ingenting om längden på detta samtal.
Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Sen på din fråga..
Som GM så väljer han förväxling istället för alibi
Anledningen till att jag tror detta är att som GM vet han att samtalet med väktarna bara varade kanske mellan 45sek till 1 min och ville inte blanda in dom tidigt !
Låt säg att han hade velat ha samtalet med väktarna som ett alibi och det inte funkat ? Typ dom sagt : Engström och vi sa bara lite artighetsfrågor och sen hejdå..
Så som GM så ville han hellre inte blanda in dom utan försökte istället förlänga utstämplingstiden !
Förväxlingen är ju också ett alibi.
Gällande samtalet med väktarna så handlar det om något som kan kontrolleras lätt.
Även där tänker jag att det inte handlar om lögner från en GM.
Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Han vill alltså flytta fram utstämplingstiden 1min för att kunna skippa samtalet med väktarna för att hinna ut på Sveavägen för att missa GM
Det är rörigt
"Flytta fram utstämplingstiden" är ju något som går igen som argument även då han i TR och HR hävdar senare tider(och där som vittne på försvarssidan t.o.m.)
Nej, ska vi misstänka en gärningsman så måste det väl ändå vara lite mer än så här, eller?