Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-10-11, 14:26
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Tror jag inte, han är vis av tidigare erfarenhet, enligt vad han säger iallafall. Bra att han är så logisk och rationell som person, ger honom större chans att hitta den rätta istället för att bara gå på sexuell attraktion.

Jag tycker också att Viktor resonerar klokt. Förhoppningsvis kan det göra att han genomskådar kaninkokerskan Sara. Ida och Emelie känns däremot som riktigt bra matchningar för honom så det ska bli intressant att se hur det blir.

För övrigt så är jag rejäl förvånad över Christians val och att han valde bort fina Susanne. Trodde att hon var hans favorit...
Istället tog han med snuskpresent-Sophia till gården
Ifrågasätter redan hans omdöme.
Citera
2025-10-11, 15:23
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jag tycker också att Viktor resonerar klokt. Förhoppningsvis kan det göra att han genomskådar kaninkokerskan Sara. Ida och Emelie känns däremot som riktigt bra matchningar för honom så det ska bli intressant att se hur det blir.

För övrigt så är jag rejäl förvånad över Christians val och att han valde bort fina Susanne. Trodde att hon var hans favorit...
Istället tog han med snuskpresent-Sophia till gården
Ifrågasätter redan hans omdöme.

Jag har så svårt att komma ihåg namn, jag tycker hon med smilgroparna verkar vara en så fin och rar tjej, och hon har ju verkligen utseendet med sig men verkar ha blivit kärlekssårad som jag kommer ihåg det. Det är väl henne jag kommer ihåg mest men hon dejtar ju den andre unge bonden.

Du får väl ge Sophia en chans, hon verkar vara en tjej som gärna går utanför boxen men som har ett djup också. Och humor. Hon kanske kan få liv i Christian Han har gått igenom en skilsmässa efter en långvarig relation och sånt tar 4-5 år att komma igenom. Han verkar bära på en del inlåsta känslor, hoppas det går bra med allting.
Citera
2025-10-11, 15:31
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Jag har så svårt att komma ihåg namn, jag tycker hon med smilgroparna verkar vara en så fin och rar tjej, och hon har ju verkligen utseendet med sig men verkar ha blivit kärlekssårad som jag kommer ihåg det. Det är väl henne jag kommer ihåg mest men hon dejtar ju den andre unge bonden.

Du får väl ge Sophia en chans, hon verkar vara en tjej som gärna går utanför boxen men som har ett djup också. Och humor. Hon kanske kan få liv i Christian Han har gått igenom en skilsmässa efter en långvarig relation och sånt tar 4-5 år att komma igenom. Han verkar bära på en del inlåsta känslor, hoppas det går bra med allting.
Nej, ger man en sån snuskpresent, dessutom till en person man aldrig träffat tidigare, så är man körd hos mig. Det är inte "humor", bara vulgärt och white trash-beteende.
Att Christian gillar det och väljer bort en kvinna som Susanne säger ju en hel del tyvärr så som sagt, omdömet verkar inte vara det bästa.
Citera
2025-10-11, 17:15
Citat:
Nej, ger man en sån snuskpresent, dessutom till en person man aldrig träffat tidigare, så är man körd hos mig. Det är inte "humor", bara vulgärt och white trash-beteende.
Att Christian gillar det och väljer bort en kvinna som Susanne säger ju en hel del tyvärr så som sagt, omdömet verkar inte vara det bästa.

En present av hans intima så att alla sökande tjejer skulle få njuta av hans intima tillgång... Jag förstår vad du menar att det var för mycket och man undrar vad är det där för människa... Men det kanske innebär att hon vill ha ett s.k öppet förhållande, vilket kanske anses vara en white trash grej, jag har ingen aning, men isåfall är hon iallafall öppen med det vilket inte alla är. Och då blir det otrohet vilket verkar vara vanligt idag. Men om inte, ja då är det för mig bara en form av burlesk humor. Och opassande i vissa sammanhang.

Och vi tycker alla olika, syns ju väldigt mycket här i forumet

Edit: Jag kommer inte ihåg Susanne, vem var det? Och vad hade hon som gjorde henne till den perfekta enligt dig?
Citera
2025-10-11, 17:48
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Är Axel utvecklingsstörd?
Ja han nämnde ju det.
Citera
2025-10-11, 17:51
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
En present av hans intima så att alla sökande tjejer skulle få njuta av hans intima tillgång... Jag förstår vad du menar att det var för mycket och man undrar vad är det där för människa... Men det kanske innebär att hon vill ha ett s.k öppet förhållande, vilket kanske anses vara en white trash grej, jag har ingen aning, men isåfall är hon iallafall öppen med det vilket inte alla är. Och då blir det otrohet vilket verkar vara vanligt idag. Men om inte, ja då är det för mig bara en form av burlesk humor. Och opassande i vissa sammanhang.

Och vi tycker alla olika, syns ju väldigt mycket här i forumet

Edit: Jag kommer inte ihåg Susanne, vem var det? Och vad hade hon som gjorde henne till den perfekta enligt dig?
Perfekt har jag inte sagt men det var rätt mycket fokus på henne och Christian och hon verkade ha bra kemi. På speeddejten verkade han rätt charmad, kallade henne "jättevacker" osv.
Det var hon som hade mörkt hår, uppsatt rätt stramt bakåt. Man fick se hur Christian gick fram till henne efteråt och sa att det var svårt men att han sedan sa till kameran att hon inte var vad han sökte.

Absolut, helt ok att man tycker olika. Det är hela poängen med ett diskussionsforum
Citera
2025-10-11, 18:37
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Du kan fortfarande inte tänka dig att hon faktiskt har så här udda smak?
Den som ser sämst ut, Marcus; tjockast, kortast, flintis och med rött skägg är den som hon hyllat mest rent attraktionsmässigt, kallat för sexig osv. Verkar ju vara hennes favorit.
Jag säger inte att utseendet inte har betydelse för det har det självklart men alla går inte igång på samma utseende och det finns människor, även kvinnor, som har udda böjelser och smak.

Lukas är hennes favorit, eftersom han ser bäst ut(i obefintlig konkurrens förvisso).

Nej, hon har inte udda smak. Hon har bara fått dåliga alternativ. Killar som ser bra ut söker generellt inte till att dejta en kvinna i bonde söker fru. Så har det varit alla år. Tror du att följande kille hade blivit vald till Sundbyholm om Jennifer 2016 hade fått fler och bättre alternativ? https://www.youtube.com/watch?v=37lxFH47SLI
Citera
2025-10-11, 18:56
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Lukas är hennes favorit, eftersom han ser bäst ut(i obefintlig konkurrens förvisso).

Nej, hon har inte udda smak. Hon har bara fått dåliga alternativ. Killar som ser bra ut söker generellt inte till att dejta en kvinna i bonde söker fru. Så har det varit alla år. Tror du att följande kille hade blivit vald till Sundbyholm om Jennifer 2016 hade fått fler och bättre alternativ? https://www.youtube.com/watch?v=37lxFH47SLI
Kulturstrateg, du har fastnat i ditt eget resonemang och missar poängen.
Vi vet inte hur hennes pott har sett ut men ponera att du har rätt och att det bara är mediokra män som sökt. Det ändrar dock inte det faktum att redan när hon gjorde sitt första val (utdelning av blommor) ute på Sundbyholm så var det ett par killar som stod kvar och som utseendemässigt såg bättre och mer normala ut. Utifrån ditt resonemang så skulle ju isåfall dessa ha kommit med vilket de inte gjorde.
Sedan, återigen, den fulaste är den som hon hittills har hyllat mest och kallat sexig osv. Varför göra det helt i onödan?
Vi får se, hittills går jag på min linje att hon har väldigt udda smak oavsett vem hon sedan väljer i slutändan.
Citera
2025-10-11, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DamienHell
Långe Anton med näsan

https://www.tv4.se/klipp/va/20241182/anton-hegestrand-jag-vill-ha-dig-baby-utan-klader-videoaudition-idol-2016

Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Ja han nämnde ju det.
Har han sagt att han är efterbliven?
Citera
2025-10-11, 19:09
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Kulturstrateg, du har fastnat i ditt eget resonemang och missar poängen.
Vi vet inte hur hennes pott har sett ut men ponera att du har rätt och att det bara är mediokra män som sökt. Det ändrar dock inte det faktum att redan när hon gjorde sitt första val (utdelning av blommor) ute på Sundbyholm så var det ett par killar som stod kvar och som utseendemässigt såg bättre och mer normala ut. Utifrån ditt resonemang så skulle ju isåfall dessa ha kommit med vilket de inte gjorde.
Sedan, återigen, den fulaste är den som hon hittills har hyllat mest och kallat sexig osv. Varför göra det helt i onödan?
Vi får se, hittills går jag på min linje att hon har väldigt udda smak oavsett vem hon sedan väljer i slutändan.

Hon har redan valt Lukas. Såg du förra avsnittet?

Det finns ingen tyngd bakom orden när hon "hyllar" de andra. Hon går in i en roll bara. Det är därför hon är så pinsam.
Citera
2025-10-11, 20:03
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Hon har redan valt Lukas. Såg du förra avsnittet?

Det finns ingen tyngd bakom orden när hon "hyllar" de andra. Hon går in i en roll bara. Det är därför hon är så pinsam.
Ja, jag har sett förra avsnittet och alla andra. Lucas hade hon ju tänkt välja bort helt, det var ju bara hans ord i slutet som plötsligt räddade honom kvar, så det handlade ju inte heller om utseendet.
Tvärtom har hon konsekvent valt bort de som såg mer normala/lite bättre ut än de andra, det var som sagt ett par stycken på Sundbyholm som såg bättre ut än rödskägget & co men de kom inte med.
Sen har hon varit tveksam angående Lucas och brevbäraren som är de två som sett mest normala ut av de som är kvar.
Ja, ja det blir intressant hur det slutar...
Citera
2025-10-11, 20:16
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ja, jag har sett förra avsnittet och alla andra. Lucas hade hon ju tänkt välja bort helt, det var ju bara hans ord i slutet som plötsligt räddade honom kvar
Fast det kan ju vara som Kulturstrateg säger även om han vägrar dra rätt slutsatser av det med tanke på att han skrivit ner hennes utseende, att hon har gjort valen med hjärnan & försökt tvinga sig att välja ut det värsta mest oattraktiva möget men sedan får sådana helvetiska kval över sin masterplan att hon ba måste fuska liiite! därav ångrandet till förmån för att välja 1! efter det hunkjagande 'hjärtat' och slänger då med som joker den enda som kan påminna lite vagt om den hunk hon inte unnar sig i detta experiment, detta eller så tänder hon verkligen på farfar.

Hon kommer nog sluta lottlös dock
Senast redigerad av Crapmagic 2025-10-11 kl. 20:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in