2025-10-11, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Spelare för spelare har Sverige nog aldrig haft ett bättre landslag än nu. Möjligtvis -58 men den jämförelsen är svår. Trots det så har vi aldrig presterat lika usla sportsliga resultat som nu.

Att ens överväga att behålla dansken innebär såklart att Källström också måste bort på tisdag efter Kosovo-matchen om vi ens ska ha en mikroskopisk chans genom playoff. Eloge till banderollen med "danskjävel".

Vad snackar du om egentligen.. Jag skulle hävda att på 90-talet hade vi ett starkare lag med spelare som Thern, Schwarz, Brolin, Zetterberg, Limpar, P andersson, Dahiln, k . andersson etc.. Även under 2002-2008 tycker jag vi hade ett starkare landslag med Svensson, ljungberg, Chippen, zlatan , henke larsson etc Sen att fotbollen hela tiden utvecklas men jämför man med namn och under respektive tid så hade vi starkare lag då..
Senast redigerad av pistonhonda 2025-10-11 kl. 10:17.
Citera
2025-10-11, 10:27
Medlem
baggebo1s avatar
Igår saknades Saletros och Kulucevski för mycket. Ni kan ha era "sköna stjärnor", men laget behöver en hårt arbetande motor.

Svårt för JDT nu när "alla sjunger med änglarna" som vanligt i Sverige. Media har bestämt sig och de så kallade "supportrarna" följer som lämlar.
Citera
2025-10-11, 10:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pistonhonda
Vad snackar du om egentligen.. Jag skulle hävda att på 90-talet hade vi ett starkare lag med spelare som Thern, Schwarz, Brolin, Zetterberg, Limpar, P andersson, Dahiln, k . andersson etc.. Även under 2002-2008 tycker jag vi hade ett starkare landslag med Svensson, ljungberg, Chippen, zlatan , henke larsson etc Sen att fotbollen hela tiden utvecklas men jämför man med namn och under respektive tid så hade vi starkare lag då..

Detta laget är mycket bättre än 90-talets lag och 2000 talets lag. Bredden i detta lag är mycket bättre. Offensiven är mycket bättre.
Citera
2025-10-11, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssk77
Detta laget är mycket bättre än 90-talets lag och 2000 talets lag. Bredden i detta lag är mycket bättre. Offensiven är mycket bättre.

Med all respekt så håller jag inte med.. dagens spelare har ju knappt visat nåt på högsta nivå.. jag förstår inte riktigt hur ni resonerar som tycker detta landslag är så bra..
Citera
2025-10-11, 10:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pistonhonda
Med all respekt så håller jag inte med.. dagens spelare har ju knappt visat nåt på högsta nivå.. jag förstår inte riktigt hur ni resonerar som tycker detta landslag är så bra..

Kenneth Andersson spelade i ett bottenlag i franska ligan
Martin Dahlin spelade i Borussia M..ett topp 8 lag i Bundesliga
Tomas Brolin spelade i Parma..ett Topp 5 lag i Serie A

Viktor Gyökeres spelar i ett Topp 3 lag i PL
Alexander Isak spelar i ett Topp 3 lag i PL
Dejan Kulusevski spelar i ett Topp 6 lag i PL

Stefan Schwartz spelar i ett Topp 3 lag i portugisiska ligan
Jonas Thern spelar i ett mittenlag i italienska ligan
Klas Ingesson spelar i ett Topp 3 lag i holländska ligan

Hugo Larsson spelar i ett Topp 5 lag i Bundesliga
Gustav Bergvall spelar i ett Topp 6 lag i PL
Daniel Svensson spelar i ett Topp 3 lag i Bundesliga

Potentialen är bättre i detta lag..deras maxnivå är högre..om vi har en förbundskapten som håller måttet...och får ihop laget.
Senast redigerad av Ssk77 2025-10-11 kl. 10:46.
Citera
2025-10-11, 10:42
Medlem
Jeppe950s avatar
Citat:
Kenneth Andersson spelade i ett bottenlag i franska ligan
Martin Dahlin spelade i Borussia M..ett topp 8 lag i Bundesliga
Tomas Brolin spelade i Parma..ett Topp 5 lag i Serie A

Viktor Gyökeres spelar i ett Topp 3 lag i PL
Alexander Isak spelar i ett Topp 3 lag i PL
Dejan Kulusevski spelar i ett Topp 6 lag i PL

Folk fattar inte den individuella kvalitén vi har. Problemet är att JDT inte får laget att fungera som lag likt VM94 eller Em04 eller VM18 gjorde.
Citera
2025-10-11, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Igår saknades Saletros och Kulucevski för mycket. Ni kan ha era "sköna stjärnor", men laget behöver en hårt arbetande motor.

Svårt för JDT nu när "alla sjunger med änglarna" som vanligt i Sverige. Media har bestämt sig och de så kallade "supportrarna" följer som lämlar.
Sant. När Saletros kom in så vände matchen. Då såg Sverige ut som Sverige igen!
Citera
2025-10-11, 10:57
Medlem
Steff83s avatar
Kim och Tolle tror jag skulle passa som förbundskaptener. Dom tänkte jag på innan JDT tillsattes.
Citera
2025-10-11, 11:03
Medlem
In med en gammal surgubbe för fan. Som visar var skåpet ska stå. Var är Emil kraft förresten. Fan orka ha massa b spelare
Citera
2025-10-11, 11:16
Medlem
Seabeers avatar
Vi behöver ngt balanserat. Inte super gammalt som Janne men heller inte ngt tok offensivt. Kanske Kim Hellberg? Jag vet inte men Jon-Dahl är inte vägen till succé iallafall.
Citera
2025-10-11, 11:30
Medlem
Ge mig Janne Andersson och 4-4-2.

Johansson
Holm, Starfelt, Hien, Gudmundsson
Bergvall, Karlström, Smith, Ayari
Gyökeres, Isak

Övertygad om att den här svenska elvan hade haft minst sju poäng efter de här tre matcherna.
Citera
2025-10-11, 11:35
Medlem
Citat:

I modsætning til 90´erne er der ingen ledere på jeres lag. Hvem samler tropperne, når de har modgang, hvem slår op i banen? I 90´erne havde i et lag. Nu har i en samling spillere med en stædig primadonna chef.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in