2014-01-31, 15:18
Medlem
Aireess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAL1
Den musikala delen såg jag inget fel med. Visst var det annorlunda, men på ett bra sätt. Sången är dock inget för mig. Men lägg märke till den mer "rena" sången i refrängen. Hade hela låten gjorts till något liknande hade det varit trevligare. Men jag gillar ändå denna covern!

Ingen kan göra Rush-låtar lika bra som Rush!

Airees.
Citera
2014-01-31, 15:34
Medlem
DAL1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airees
Ingen kan göra Rush-låtar lika bra som Rush!

Airees.
Givetvis inte!
Citera
2014-01-31, 20:12
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Han har riktigt grymma Rush videos, bl.a. har han en hel konsert från Counterparts Tour, i bra kvalité, dvd kvalité, vete fan vart han har fått det ifrån.

Det har cirkulerat många inofficiella Rush-videos på torrentsidor som t.ex Dimeadozen under åren. Pro-filmade konserter (med fler kameror, klippta etc) har slunkit ut då och då och publikfilmade desto oftare.
Citera
2014-01-31, 20:25
Medlem
Aireess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Det har cirkulerat många inofficiella Rush-videos på torrentsidor som t.ex Dimeadozen under åren. Pro-filmade konserter (med fler kameror, klippta etc) har slunkit ut då och då och publikfilmade desto oftare.

Vet du vart man kan få tag i Counterparts Tour?

Airees.
Citera
2014-01-31, 20:52
Medlem
Oakenshields avatar
Kolla på Dime. Jag tog ner den därifrån men det var en hel del år sen, fast gamla torrenter brukar dyka upp med jämna mellanrum igen.
Citera
2014-01-31, 23:12
Medlem
Aireess avatar
Citat:
Kolla på Dime. Jag tog ner den därifrån men det var en hel del år sen, fast gamla torrenter brukar dyka upp med jämna mellanrum igen.

Dime?

Airees.
Citera
2014-01-31, 23:14
Medlem
Aireess avatar
Glöm det, jag förstog att du menade Dimeadozen, men det är tydligen en nerladdnings sida som man måste få en invite från...

Har du kanske lusst och ge mig Counterparts Tour?

Airees.
Citera
2014-01-31, 23:38
Medlem
Oakenshields avatar
Man behöver ingen invite, dom avregistrerar inaktiva medlemmar regelbundet så kollar man då och då går det utmärkt att registrera sig. Själv har jag lagt ner att byta eller skicka boots och inte pysslat med det på länge.
Citera
2014-01-31, 23:51
Medlem
Aireess avatar
Citat:
Man behöver ingen invite, dom avregistrerar inaktiva medlemmar regelbundet så kollar man då och då går det utmärkt att registrera sig. Själv har jag lagt ner att byta eller skicka boots och inte pysslat med det på länge.

Men kan du inte bara skicka den till mig via typ dropbox? Snäääälla!

Jag har säkert nått du vill ha, jag har fullt med Rush bootlegs!

Airees.
Citera
2014-02-01, 02:51
Medlem
Aireess avatar
Jag hittade på en sida en bootleg från Test For Echo Tour, och skit, man kan nästan tro att det är en officiell platta, så jävla bra ljud-kvalité!

Plattan heter: Great Woods And Summer Skies

Och jag hittade den på denna sida: http://soundaboard.blogspot.se/2013/...kies-1997.html

Airees.
Citera
2014-02-01, 22:36
Medlem
Aireess avatar
Jag letade på google efter en Rush bootleg, och hittade denna sida: http://www.maximumsound.org/Rush-Cou...VD_p_2729.html

Visste måste det vara en fake sida? För inga av dom där dvd,s finns officiellt.

Airees.
Citera
2014-02-02, 20:40
Medlem
Aireess avatar
Citat:
Jag hittade på en sida en bootleg från Test For Echo Tour, och skit, man kan nästan tro att det är en officiell platta, så jävla bra ljud-kvalité!

Plattan heter: Great Woods And Summer Skies

Och jag hittade den på denna sida: http://soundaboard.blogspot.se/2013/...kies-1997.html

Airees.

Nu har jag tagit reda på att det är en officiell inspelning, 2112 på denna bootleg finns även på Different Stages.

Airees.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in