Citat:
Ursprungligen postat av
AllHailBoognish
Korrekt. Jag har rört mig i samma kretsar som honom, dock inte alls relaterat till matlagning utan i ett annat sammanhang. Han är extremt självupptagen och dryg även privat, behandlar människor som luft om han inte anser att de kan tillföra något till honom. Han ägnar aldrig en tanke åt vad han kan göra för någon annan. Jag har dessutom hört massa historier från en som är anställd på en av hans krogar, och kortfattat kan jag säga att han är hatad av många av sina anställda.
När han sa ”nej det kommer vi definitivt inte få” (parafraserar, något i den stilen) när någon av de andra jurymedlemmarna sa att det hade suttit fint med en bra fish and chips (återigen parafraserat)… Vem säger ens så? Även när han frågade ena laget om de någonsin hade varit på Michelinrestaurang, tror det var menat som en komplimang för deras uppläggning men det lät väldigt von oben.
Om jag minns rätt berömde han också någon under audition genom att säga något i stil med ”det här var väldigt bra och då gillar jag inte när amatörer lagar mat”. Inte direkt en person man hade velat bjuda på middag. Han och Björn Frantzen är samma skrot och korn. Varför vara sådan istället för att ta saker för vad de är uppskatta att någon ansträngt sig för en? Man måste inte vara otrevlig bara för att man är duktigare på något än andra omkring en.