2025-10-06, 21:59
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Korrekt. Jag har rört mig i samma kretsar som honom, dock inte alls relaterat till matlagning utan i ett annat sammanhang. Han är extremt självupptagen och dryg även privat, behandlar människor som luft om han inte anser att de kan tillföra något till honom. Han ägnar aldrig en tanke åt vad han kan göra för någon annan. Jag har dessutom hört massa historier från en som är anställd på en av hans krogar, och kortfattat kan jag säga att han är hatad av många av sina anställda.
När han sa ”nej det kommer vi definitivt inte få” (parafraserar, något i den stilen) när någon av de andra jurymedlemmarna sa att det hade suttit fint med en bra fish and chips (återigen parafraserat)… Vem säger ens så? Även när han frågade ena laget om de någonsin hade varit på Michelinrestaurang, tror det var menat som en komplimang för deras uppläggning men det lät väldigt von oben.

Om jag minns rätt berömde han också någon under audition genom att säga något i stil med ”det här var väldigt bra och då gillar jag inte när amatörer lagar mat”. Inte direkt en person man hade velat bjuda på middag. Han och Björn Frantzen är samma skrot och korn. Varför vara sådan istället för att ta saker för vad de är uppskatta att någon ansträngt sig för en? Man måste inte vara otrevlig bara för att man är duktigare på något än andra omkring en.
Citera
2025-10-06, 22:47
Medlem
Jätteskönt att hon åkte.
Dryg och verkade tro sig ha en fribiljett till finalen i princip.
Citat:
Ursprungligen postat av klorin287
Om Mischa får som hon vill ryker nog Omar rätt snart, hon har inte förlåtit att han kallade henne "äldre kvinna".

Synd att Evelina försvann, hon var programmets enda skönhet.
Citera
2025-10-06, 22:49
Medlem
Varför är jag inte förvånad.. Good riddance.
Citat:
Ursprungligen postat av discomusen
Evelina har lagt upp en video där hon ”talar ut”. Hon hade inte behövt spela in denna video blir bara patetiskt. Alla andra Åker ut utan att göra sån stor grej av det.. herregud tyder ba på hur mkt hon tyckt hon själv minsann ska vinna
Citera
2025-10-06, 22:53
Medlem
Mycket bra inlägg, håller helt med.
För varje säsong blir det allt mindre matlagning och mer trams, tråkigt.
Citat:
Ursprungligen postat av Nygammalt
Varför präglas alla program, inklusive Sveriges Mästerkock, allt mer av att man ska höra deltagarna kommentera sig själva?
Hur de mår, hur nervösa de är, hur roligt de tycker något är, hur okunniga de ser sig eller vad söt någon är.

Man låter inte ens en professionell kock som går fram till någon under ett moment för att ge en deltagare ett tips höras, utan då klipper produktionen in ett ljudklipp med deltagarens egna kommentarer om hur de mår i situationen. Vi tittare ska höra det istället för kockens konkreta tips.
Varför?

Tidigare tyckte jag, som hyggligt matintresserad, att programmet var lite inspirerande, men nu drar det alltmer åt de typiska formaten där alla inblandade ska vädra allt möjligt om vad de tycker och känner. Sveriges Mästerkock är trots allt en lite annan typ av program, tycker jag, där den här typen av slentrianproduktion är helt fel ute.

Här handlar det om genuint matintresserade människor, inte kändisar utan vanligt folk, som är beredda att ge upp sina nuvarande karriärer, börja om och följa sitt intresse. Det kan vara inspirerande om det görs på rätt sätt, särskilt för oss matintresserade. Men när en massa persondrama hamnar allt mer i fokus, istället för matlagningen, så tappar det substans.

Jag börjar bli less på detta typiska produktionsgrepp där tittarna bara ska matas med nonsens och tidsödslande scener.
Fast de kanske söker en ny publik med allt mer av detta nonsens?

Så här kan det i alla fall inte fortsätta för min del. Varför ska det vara så intressant att återkommande höra att någon okänd person blir nervös, någon är stressad, någon är irriterad o.s.v?

Jag tvekar om jag ens ger programmet ett avsnitt till.
Citera
2025-10-06, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klorin287
Synd att Evelina försvann, hon var programmets enda skönhet.

Bra bröst också. https://www.instagram.com/p/DOOManlC...A1cHl6cHI3Yg==

Tycker hon har en stark politikeraura och visst är hon gammal CUF:are och gift med en Timbroman.
Citera
2025-10-06, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nanteq
Jätteskönt att hon åkte.
Dryg och verkade tro sig ha en fribiljett till finalen i princip.

Dryg. Omar betedde sig som ett svin mot henne. Jag hade också varit dryg i den situationen. Medvetet drag av honom för att få ut henne ur tävlingen.
Citera
2025-10-06, 23:54
Medlem
argaangelicas avatar
Sara är helt underbar! Hon har vad som krävs att bli top 3! Eller vinna allt. Hennes skicklighet i matlagningen är otrolig! Om hon lagar mer vegetarisk/vegansk kost kan hon ta hem segern! Heja Sara! 🏳️‍🌈
Citera
2025-10-07, 09:38
Medlem
discomusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Sara är helt underbar! Hon har vad som krävs att bli top 3! Eller vinna allt. Hennes skicklighet i matlagningen är otrolig! Om hon lagar mer vegetarisk/vegansk kost kan hon ta hem segern! Heja Sara! 🏳️‍🌈

Ja Sara har växt på mig. Först en grinolle men när man förstått hennes historia är det inte konstigt. Hon vinner nog inte för det gör Olivia eller Kalle, men henne kommer vi absolut se topp 4!
Citera
2025-10-08, 00:57
Medlem
Pissig säsong i år.

Har nog aldrig vibat mindre med någon än asiaten, fan glömt vad hon heter, var det Linnea? Snacka om störig oskön människa...

och att Sara går vidare för att hon gråter, patetisk jävla jury fy fan!

Hoppas Omar vinner allt, han verkar ganska skön
Citera
2025-10-08, 09:47
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Pissig säsong i år.

Har nog aldrig vibat mindre med någon än asiaten, fan glömt vad hon heter, var det Linnea? Snacka om störig oskön människa...

Så Omar ska vinna för att "han verkar skön"? Han framstår väl mer som osympatisk och som att han skulle kunna gå över lik för att vinna. Dessutom lagar han ful och äcklig mat enligt juryn.
Citera
2025-10-08, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Pissig säsong i år.

Linnea är den enda som gör det värt att se på, riktigt snygg. Föreställer mig henne i andra positioner än köket om jag säger så.
Citera
2025-10-12, 20:09
Medlem
Crapmagics avatar
Jag reagerade när Omar sa glatt "Nu ska jag ta hem den här skiten"

Det där var osvenskt att kalla Sveriges Mästerkock för skiten

Var dock kul när han sa "kul för henne, jag har inte tid" om sin morsans ungdomlighet
enligt Nicklas? raggande
Senast redigerad av Crapmagic 2025-10-12 kl. 20:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in