2025-10-05, 21:11
Medlem
Omar visade som sagt en ödmjuk sida först. Nu är han bara dryg och otrevlig.
Citera
2025-10-05, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
Omar har spelat sympatisk rätt ofta men hans narcissistiska sida skymtar allt som oftast igenom och idag såg vi det tydligt. Har ofta lärt upp araber och de beter sig exakt såhär allihop. Självgoda typer utan självinsikt.
Inser nu att hans ödmjuka sida inte alls har varit ödmjuk, utan mer av typen "lilla gumman". Och så vidrigt av honom att skylla lagets nederlag på Evelina.

Att Omar trodde att Västkusten innebar inne i skogen gör dessutom att han skulle passa bättre i programmet "Sveriges dummaste".

Jag var helt övertygad om att han skulle ryka, det var inte nådigt betyg hans sallad fick av Misha.

För övrigt var det självklart medvetet av programmet att sätta Evelina och Omar i samma lag, de visste hur det skulle gå. Synd bara att det blev Evelina som åkte ur, även om hon också betedde sig skapligt illa.
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
Ska bli intressant att höra podden ”efter rätten” imorgon och höra Evelina uttala sig, man har anat ett reserverat ogillande mot Omar i hennes ordval och ton tidigare i podden tycker jag och nu förstår jag varför.
Kul, nu ditlagd bland mina poddar.
Senast redigerad av Stiffinger 2025-10-05 kl. 23:17.
Citera
2025-10-05, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobiasbillstrom
Omar är en jobbig arab

Omar ar antingen en narcissist eller psykopat. Har haft en sadan person som chef pa ett vardforetag. Det var typ helvetet pa jorden. Han spelar kanslig nar juryn kommer men for ovrigt ar han en oversittare och en asshole. Man ser hur olycklig den andra mannen ar over att laga mat med honom. Han ser olycklig och obekvam ut. Ut med Omar. Sa varst bra pa att laga mat ar han inte heller. Ursakta. Har ett ameikanskt tangentbord.
Citera
2025-10-06, 01:22
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Omar är en skitstövel rent ut sagt, och jag förstår inte varför Evelina fick åka när han serverade en ful och äcklig sallad som brände i halsen? Evelina hade mjuka pommes, men det hade Omar också. Hans fisk var i och för sig bättre, och det var huvuduppgiften, men han serverade något fullständigt oätbart och därmed oacceptabelt på sin tallrik. Misstänker att han fick stanna kvar pga kulturell inkludering.

Och sen har han mage att kaxa sig även efteråt, som om det inte var på håret att han skulle skickas ut. Han verkar helt sakna självinsikt.

Citat:
Ursprungligen postat av Barnvakten
Niklas Ekstedt vilken brutal översittare.
Korrekt. Jag har rört mig i samma kretsar som honom, dock inte alls relaterat till matlagning utan i ett annat sammanhang. Han är extremt självupptagen och dryg även privat, behandlar människor som luft om han inte anser att de kan tillföra något till honom. Han ägnar aldrig en tanke åt vad han kan göra för någon annan. Jag har dessutom hört massa historier från en som är anställd på en av hans krogar, och kortfattat kan jag säga att han är hatad av många av sina anställda.
Senast redigerad av AllHailBoognish 2025-10-06 kl. 01:31.
Citera
2025-10-06, 03:55
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish

Korrekt. Jag har rört mig i samma kretsar som honom, dock inte alls relaterat till matlagning utan i ett annat sammanhang. Han är extremt självupptagen och dryg även privat, behandlar människor som luft om han inte anser att de kan tillföra något till honom. Han ägnar aldrig en tanke åt vad han kan göra för någon annan. Jag har dessutom hört massa historier från en som är anställd på en av hans krogar, och kortfattat kan jag säga att han är hatad av många av sina anställda.

Hur har han då blivit en sådan framgångsrik kock, om han nu skulle ha det beteendet?
Citera
2025-10-06, 09:18
Medlem
Tycker Niklas utseendemässigt är lik Peter Jihde.
Citera
2025-10-06, 09:44
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m11080
Hur har han då blivit en sådan framgångsrik kock, om han nu skulle ha det beteendet?
Översitteri är inte det minsta ovanligt i kockvärlden. Egentligen inte i kändisvärlden i stort, men restaurangbranschen är hårdare än de flesta. Han är duktig på det han gör.
Citera
2025-10-06, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Inser nu att hans ödmjuka sida inte alls har varit ödmjuk, utan mer av typen "lilla gumman". Och så vidrigt av honom att skylla lagets nederlag på Evelina.

Att Omar trodde att Västkusten innebar inne i skogen gör dessutom att han skulle passa bättre i programmet "Sveriges dummaste".

Jag var helt övertygad om att han skulle ryka, det var inte nådigt betyg hans sallad fick av Misha.

För övrigt var det självklart medvetet av programmet att sätta Evelina och Omar i samma lag, de visste hur det skulle gå. Synd bara att det blev Evelina som åkte ur, även om hon också betedde sig skapligt illa.

Om Mischa får som hon vill ryker nog Omar rätt snart, hon har inte förlåtit att han kallade henne "äldre kvinna".

Synd att Evelina försvann, hon var programmets enda skönhet.
Citera
2025-10-06, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Översitteri är inte det minsta ovanligt i kockvärlden. Egentligen inte i kändisvärlden i stort, men restaurangbranschen är hårdare än de flesta. Han är duktig på det han gör.
Kockar är ju inte direkt kända för att vara trevliga. Finns såklart undantag.
Citera
2025-10-06, 15:47
Medlem
Nygammalts avatar
Varför präglas alla program, inklusive Sveriges Mästerkock, allt mer av att man ska höra deltagarna kommentera sig själva?
Hur de mår, hur nervösa de är, hur roligt de tycker något är, hur okunniga de ser sig eller vad söt någon är.

Man låter inte ens en professionell kock som går fram till någon under ett moment för att ge en deltagare ett tips höras, utan då klipper produktionen in ett ljudklipp med deltagarens egna kommentarer om hur de mår i situationen. Vi tittare ska höra det istället för kockens konkreta tips.
Varför?

Tidigare tyckte jag, som hyggligt matintresserad, att programmet var lite inspirerande, men nu drar det alltmer åt de typiska formaten där alla inblandade ska vädra allt möjligt om vad de tycker och känner. Sveriges Mästerkock är trots allt en lite annan typ av program, tycker jag, där den här typen av slentrianproduktion är helt fel ute.

Här handlar det om genuint matintresserade människor, inte kändisar utan vanligt folk, som är beredda att ge upp sina nuvarande karriärer, börja om och följa sitt intresse. Det kan vara inspirerande om det görs på rätt sätt, särskilt för oss matintresserade. Men när en massa persondrama hamnar allt mer i fokus, istället för matlagningen, så tappar det substans.

Jag börjar bli less på detta typiska produktionsgrepp där tittarna bara ska matas med nonsens och tidsödslande scener.
Fast de kanske söker en ny publik med allt mer av detta nonsens?

Så här kan det i alla fall inte fortsätta för min del. Varför ska det vara så intressant att återkommande höra att någon okänd person blir nervös, någon är stressad, någon är irriterad o.s.v?

Jag tvekar om jag ens ger programmet ett avsnitt till.
Citera
2025-10-06, 15:49
Medlem
Nygammalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesper-90
Jag är ganska övertygad om att Mischa fått in en klausul i sitt nya kontrakt att produktionen måste visa att hennes åsikter minsann är minst lika viktiga som de faktiska kockarna i juryn. Ända sen säsongen startade har de höjt upp henne som någon form av trestjärnig superstjärna. Det är ganska uppenbart att deltagarna har fått order om att prata extra gott om henne.
Ja, hon har fått en liten lead-roll som hon inte riktigt passar till.
Citera
2025-10-06, 20:47
Medlem
discomusens avatar
Evelina har lagt upp en video där hon ”talar ut”. Hon hade inte behövt spela in denna video blir bara patetiskt. Alla andra Åker ut utan att göra sån stor grej av det.. herregud tyder ba på hur mkt hon tyckt hon själv minsann ska vinna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in