Citat:
Absolut, så var det förstås. Men man led också av en del barnsjukdomar och turbulens. Precis när man trodde man tagit ett steg framåt bröt sig Nationaldemokraterna ur o s v. Små rörelser är till sin natur brötigare, oavsett politisk tillhörighet.
Citat:
Vänstern har sina egna problem. Kollade in Sveriges Kommunistiska Parti, och de är förvisso inte några stora wokeförespråkare, men de är fast i narrativet kring Israel och Marxism.
Själv fattar jag inte varför det inte växer fram ett anti-islamistiskt, vänsterkonservativt parti. Med rätt folk bakom sig så finns det lätt utrymme för 20% av väljarna. Främst väljare som röstar S eller SD idag i brist på annat. Sverige är ju på väg åt helt fel håll på de flesta plan. Själv är jag ju gammal, men röda stugor, Idas sommarvisa, lugn och ro, trygghet, ett fritt land, någorlunda gemensam värdegrund det är en svunnen tid.
Just Marxismen omöjliggör det du beskriver på vänsterflanken då man inte kan motstå att relativisera kring välfärden idag. De sitter där och gnäller på sina iPhones och Samsungdatorer.
Vänsterkonservativ för mig är problematiskt, för det betyder att man ska ta tillbaka Marxismen till sitt ursprung.
Bättre då hade varit ett betongsosse-parti med äldre gammel-sossar som minns ett Sverige före man banade väg för liberalismen och målade in sig i ett hörn med marknaden och EU. Men precis som i fallet SD kommer ett sådant parti halta länge. Hade i så fall varit bättre om dessa kastade ut vänsterfalangen med Maggan et al och skapade ett konservativt socialdemokratiskt parti som liknar hur det en gång såg ut.