Flashback bygger pepparkakshus!
2025-10-08, 11:36
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Tillhör inte Markus Allard våldsvänstern? Sympatier för AFA och andra galningar.
Nej, Han är inte för mångkultur.
Citera
2025-10-08, 11:37
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Nej, Han är inte för mångkultur.

Se mitt inlägg precis innan ditt.
Citera
2025-10-08, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Allard är vänster så hur tänker du?

Riktig vänster och det parti SAP en gång var är att föredra framför högern alla dagar i veckan.

Folk glömmer fort vad högern har drivit. De var emot demokrati, allmän rösträtt, 40 timmars arbetsvecka och semesterrätten för att nämna några.

Ser vi tillbaka närmare i nutid så är det högern som skapat det Sverige i ser idag, främst genom att riva upp luciabeslutet samt genomdrivandet av migrationsuppgörelsen 2011.

Det som skiljer sig mot tidigare är att "vänstern" under de senaste 15 åren anammat högerns generösa migrationspolitik.
Citera
2025-10-08, 11:44
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Det var en dokumentär som länkades här på FB för någon vecka sedan om just våldsvänstern, fanns på YouTube. Den var rätt bra där bland annat den där Sebbe Staxx var med och gjorde bort sig helt, men strunt om det. I slutet så var det ju Markus Allard som uttryckte sympatier för AFA. Där han bland annat ansåg att AFA som yxhugger folks dörrar och gör ”hembesök” kan direkt jämföras med hus polisen gör razzior hemma hos kriminella.
Han försvarade alltså det.

Alltid tyckt att denna Allard varit rolig och verkar bra. Men sedan jag såg sen dokumentären så avskyr jag honom som vilken annan vänstergalning som helst.
Dokumentären var gammal, åsikter kan förändras men har svårt att tro att en sådan radikalisering ”bara försvinner”. Den finns nog kvar djupt inuti honom.

Jag försökte leta videon på YouTube men fann den inte, fick fram massa skit om hur bra vänstern är när jag sökte ”dokumentär våldsvänstern” men inget faktiskt relevant. Vilket i sig var faktiskt rätt intressant. Och skrämmande…
Det är stora människor som kan inse att dom hade fel. genom sig själv känner man andra.
Citera
2025-10-08, 11:44
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Även om han i dagsläget känns skarp, känns han också som en opportunist.

Angående TS: det är förstås i dagsläget en bortkastad röst på marginella partier, de flesta tänker behålla sitt hopp till SD för att förhoppningsvis kunna tilta frågor nån procent åt ett eller annat håll.

Det råder förstås inget tvivel om att SD är vindflöjlar och lät sina möjligheter i denna konstellation gå i graven till priset av en mosbricka i gemytligt liberalt sällskap.

Förhoppningsvis kan en liason med Sossarna ge bättre resultat för Sverige, även om sossarna kommer bli brakliberaler över en natt om de måste ta hänsyn till SD.

Samtidigt så var en röst på SD också en "bortkastat röst" en gäng i tiden.

Själv fattar jag inte varför det inte växer fram ett anti-islamistiskt, vänsterkonservativt parti. Med rätt folk bakom sig så finns det lätt utrymme för 20% av väljarna. Främst väljare som röstar S eller SD idag i brist på annat. Sverige är ju på väg åt helt fel håll på de flesta plan. Själv är jag ju gammal, men röda stugor, Idas sommarvisa, lugn och ro, trygghet, ett fritt land, någorlunda gemensam värdegrund det är en svunnen tid.

Betong-ghetto, negermusik, klantänkande, hucklekärringar, bidragsmänniskor, lägre IQ, otrygghet, kriminalitet. Det är det nya Sverige

Och just gemensam värdegrund är ju nåt vänstern gärna pratar om. Vad de glömde är att de importerade människorna har en helt annan värdegrund än den svenska. De har urholkat systemet på alla sätt och vis.
Citera
2025-10-08, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-White
Läser att många i Sverige tänker rösta på Afs eller Örebropartiet. Det gör ju att SD tappar röster och dessa partier kommer inte ens klara spärren så känns som bortkastade röster och det ger vänstern större chans att vinna.

Varför vill man göra det? Har man tröttnat på SD?

Bättre att isåfall rösta in Allard i regeringen! Riktig klippa den människan.

De är inte många, de lägger dock enormt mycket tid på att verka vara många.

De finns knappt.

Örebropartiet är dock ett mindre parti i Örebro kommun.
Citera
2025-10-08, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Riktig vänster och det parti SAP en gång var är att föredra framför högern alla dagar i veckan.

Folk glömmer fort vad högern har drivit. De var emot demokrati, allmän rösträtt, 40 timmars arbetsvecka och semesterrätten för att nämna några.

Ser vi tillbaka närmare i nutid så är det högern som skapat det Sverige i ser idag, främst genom att riva upp luciabeslutet samt genomdrivandet av migrationsuppgörelsen 2011.

Det som skiljer sig mot tidigare är att "vänstern" under de senaste 15 åren anammat högerns generösa migrationspolitik.

Jag hade också föredragit gamla S framför det vi har nu. Till och med riktiga överklassbrats jag träffat hade föredragit gamla SAP. Men både S och Sverige är förstörda.
Citera
2025-10-08, 11:49
Medlem
Kan mycket väl tänka mej att det finns många SD som kan tänka sej stödrösta om det
inför valet visar sej att dom ligger på 3 - 3.5 %
Citera
2025-10-08, 11:53
Medlem
Jag bor inte ens i Örebro och vill rösta på örebropartiet han snubben som det finns massa videos på är ju skön. När han säger till sossekärringar att de är dumma i huvudet och de bara står och gappar och fattar ingenting över vilka konsekvenser allt de gör har gjort
Citera
2025-10-08, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
SD har förlorat min röst pga a-kassan och AR-15.
Jag säger detsamma
Citera
2025-10-08, 11:59
Medlem
SD har som största parti i regeringsunderlaget sålt ut sig bara för att vara stödparti till en regering som är för ett mångkulturellt samhälle av svensk modell dvs mångkultur i form av menakultur, men inte den svenska välfärdsmodellen med generöst skyddsnät. A-kassan är inte lika slapp som den var innan Alliansen 2006, den blir väldigt låg redan efter hundra dagar, maxtak på 1000 kr per dag sen skatt utan jobbskatteavdrag, och nu ska den bli ännu lägre. När det gäller trygghet och ersättningar för folk som har arbetat är jag vänsterpartist. Men de som degat i åratal utan att söka ett jobb måste det såklart bli högre krav på. De som invandrat och levt på soc i tjugo år kan åka hem.

Om vänstern vinner valet lär invandringen inte öka och de lär inte sänka straffgränserna som Tidöpartierna inför. Bränslepriserna blir dyrare, men S lär inte våga höja dem så högt som MP vill. Sen kommer det inte finnas pengar för humanare a-kassa och sjukersättning. De hamnar fel som alltid. Om det är några som verkligen inte fattar ekonomisk planering är det politiker oavsett färg. Det handlar i själva verket bara om att gynna sin egen narcissism och ekonomi. Vanligt folk som kan bli arbetslösa och behöva a-kassa som täcker vanliga utgifter skiter de i.

Det låter som att a-kassan kan bli en valfråga men det är osäket om det är vad som styr vad folket röstar på. Tror snarare på riktningen. Tidöpartierna gör ingenting för ekonomin för dem som har det sämst, medan vänstern säger sig vilja höja t.ex. barnbidragen. Men de ska ha med sig C, Sveriges mest nyliberala parti.

Själv får jag se, kanske är jag den enda gråsossiga sverigedemokraten som proteströstar på Vänsterpartiet 2026. De är galna men åtminstone ärliga. Dessutom kan Sveriges demografiska förfall snabbas på med en vänstervinst så att SD börjar med riktig SD-politik igen för att kunna vinna valet 2030, med utvisning av utländska socialfall utan att behöva ge dem 350 000 kr. Och att SD i regering vågar gå emot EU som polackerna och ungrarna gör emellanåt.
Citera
2025-10-08, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Kan mycket väl tänka mej att det finns många SD som kan tänka sej stödrösta om det
inför valet visar sej att dom ligger på 3 - 3.5 %

Problemet är att komma dit. Man behöver man kapital och/eller nån/några kända personer som frontar partiet och får utrymme i det vanliga mediabruset

Folk härinne lever i Flashback-bubblan och tror att FB-åsikter är de vanligaste, att AFS skulle komma in 2018 , att gemene svensk är för legalisering av lättare droger, att hela Sverige sympatiserar med Dumpen, att många är för dödsstraff, att ett avrunkning på den lokala thaimassagen är en mänsklig rättighet, att medborgargarde är helt rätt väg att gå osv osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in