2025-10-08, 11:04
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Men ditt inlägg var ju så jäkla tramsigt och infantilt så det förtjänade ingen seriös respons. Och du vet ju lika väl som jag att du bara skrev det för att provocera.
Så du får skriva tramsiga provocerande inlägg men inte jag. OK.
Citera
2025-10-08, 11:04
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det motsäger hela den feministiska ideologi som du sitter på din feta röv och försvarar här dygnets alla vakna timmar...

Jag frågade vad i mitt inlägg som motsa något som helst i ditt inlägg?
Citera
2025-10-08, 11:06
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Så du får skriva tramsiga provocerande inlägg men inte jag. OK.

Jag har inte uppfattat att du nånsin har känt dig hindrad från att skriva tramsiga och provocerande inlägg.
Citera
2025-10-08, 11:07
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Jag har inte uppfattat att du nånsin har känt dig hindrad från att skriva tramsiga och provocerande inlägg.
Av dig. Alldeles nyss.

Jag tror inte vi lever i samma universum.
Citera
2025-10-08, 11:12
Medlem
Citat:
Vad tror du själv?

Jag tror att kvinnor och män är olika och att vi kompletterar varann annars hade vi inte överlevt.

Att kvinnor hade fullt upp med att föda barn och ta hand om dem och vid sidan om detta skötte andra sysslor i mån av tid/ork vara paria för dig och något du verkar skämmas för. Är det något mindervärdeskomplex mot män som spökar?
Citera
2025-10-08, 11:32
Medlem
Radikala vänsterfeminister har nästan alltid psykiska problem som härstammar från uppväxten. Bortglömda, annorlunda, varken vackra eller trevliga. Inga män orkar leva dem. De är dock kvinnor med drifter och kan tänka sig bli påsatta av män som inte vill något mer än att ta sig in i hålet, något som spär på den psykiska ohälsan och manshatet ännu mer. De finner sin familj i den sekteristiska vänsterfeminismen. Radikalvänstern mår sällan bra. Högern, som jag inte håller med om allt, har betydligt vackrare och trevligare kvinnor. Radikalfeministerna ser ut som och beter sig som psykpatienter.
Det är likadant med kvinnohatare, deras psykiska ohälsa blockerar möjligheterna att fungera i en relation med det motsatta könet. Om det inte är ett strikt hierarkiskt förhållande som i den muslimska kulturen.
De radikala vänsterfeministerna borde gå från att hata till att älska trevliga män. Jämställdhet och ömsesidig respekt istället för att lägga energi på att hata, för vad blir positivt för en människa som bara hatar och föraktar? Ensamheten biter sig fast sen sitter feministerna där femtionio år gamla och barnlösa utan någon som bryr sig om dem. Medan trevliga kvinnor har en man och barn att leva med.
Citera
2025-10-08, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TobiasBeecher
Radikala vänsterfeminister har nästan alltid psykiska problem som härstammar från uppväxten. Bortglömda, annorlunda, varken vackra eller trevliga. Inga män orkar leva dem. De är dock kvinnor med drifter och kan tänka sig bli påsatta av män som inte vill något mer än att ta sig in i hålet, något som spär på den psykiska ohälsan och manshatet ännu mer. De finner sin familj i den sekteristiska vänsterfeminismen. Radikalvänstern mår sällan bra. Högern, som jag inte håller med om allt, har betydligt vackrare och trevligare kvinnor. Radikalfeministerna ser ut som och beter sig som psykpatienter.
Det är likadant med kvinnohatare, deras psykiska ohälsa blockerar möjligheterna att fungera i en relation med det motsatta könet. Om det inte är ett strikt hierarkiskt förhållande som i den muslimska kulturen.
De radikala vänsterfeministerna borde gå från att hata till att älska trevliga män. Jämställdhet och ömsesidig respekt istället för att lägga energi på att hata, för vad blir positivt för en människa som bara hatar och föraktar? Ensamheten biter sig fast sen sitter feministerna där femtionio år gamla och barnlösa utan någon som bryr sig om dem. Medan trevliga kvinnor har en man och barn att leva med.
Fnissar lite åt att det största problemet med feminister är att de inte är något att vila ögonen på. Uppfriskande snubbigt.

Sedan får jag nog säga att många feminister faktiskt är heterosexuella och gillar trevliga män. Och med trevliga ingår att mannen ska tycka jämställdhet är viktigt.

Och det där med att vi ska bli ensamma och bittra när vi blir äldre, finns det någon empiri kring detta?
Citera
2025-10-08, 11:40
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Av dig. Alldeles nyss.

Jag tror inte vi lever i samma universum.

Nämen oj, så känslig du är. Ja men då får jag väl sluta svara på dina barnsliga inlägg då om du mår så dåligt av det.

Håller med.
Citera
2025-10-08, 11:43
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Jag tror att kvinnor och män är olika och att vi kompletterar varann annars hade vi inte överlevt.

Att kvinnor hade fullt upp med att föda barn och ta hand om dem och vid sidan om detta skötte andra sysslor i mån av tid/ork vara paria för dig och något du verkar skämmas för. Är det något mindervärdeskomplex mot män som spökar?

Sa jag emot detta?

I övrigt så var det nog inte så mycket i mån av tid och ork utan mer att man gjorde vad som krävdes av en för att överleva.
Citera
2025-10-08, 11:47
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Om det nu är sparande till privat tjänstepension som du anser att kvinnan inte har råd med när hon är hemma och mannen därför bör ersätta henne för det under tiden när kvinnan är hemma så blir väl frågan naturlig om du tycker han bör ersätta henne för privat pensionssparande även fast hon inte hade något sådant innan hon gick hem på föräldraledighet?

Varför har du svårt att förstå att det är en legitim fråga?

Den största delen av pensionen är det arbetsgivaren betalar in. Så innan barnen när båda jobbar finns det ingen anledning för mannen att betala in till kvinnans pension.
Citera
2025-10-08, 12:07
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Nämen oj, så känslig du är. Ja men då får jag väl sluta svara på dina barnsliga inlägg då om du mår så dåligt av det.

Håller med.
Så du får vara känslig men inte jag. OK.

Du har alltid helt olika standard för dig själv och för andra. Kanske saknar du personkännedom om dig själv.
Citera
2025-10-08, 12:13
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Så du får vara känslig men inte jag. OK.

Du har alltid helt olika standard för dig själv och för andra. Kanske saknar du personkännedom om dig själv.

Jag är inte känslig.

Nejdå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in