2025-10-07, 22:44
Avstängd
Crabbofixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Bilen är frihet att ta sig vart som helst.

men om du hela tiden är på väg någonstans då är du ju ingenstans.
Citera
2025-10-07, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix

Sant, de går inte att stänga av, bara kör och kör för evigt.
Senast redigerad av Baheera 2025-10-07 kl. 22:57.
Citera
2025-10-07, 22:47
Avstängd
Crabbofixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Sånt, de går inte att stänga av, bara kör och kör för evigt.

ja all tid du spenderar på att åka nånstans, hade du kunnat spendera på att vara nånstans.
Citera
2025-10-07, 22:48
Medlem
Citat:
Gissar du inte har körkort eller ens har råd å ta å ännu mindre att äga en bil.
Citera
2025-10-07, 22:52
Medlem
Citat:
ja all tid du spenderar på att åka nånstans, hade du kunnat spendera på att vara nånstans.

Hemma menar du...
Citera
2025-10-07, 22:53
Avstängd
Crabbofixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Hemma menar du...

ja om du bor så isolerat från världen att din enda möjlighet att uppleva någonting överhuvudtaget är att sätta dig i bilen och åka så.

tragiskt liv som sagt.
Citera
2025-10-07, 22:56
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Jag bor i stockholm och åker i stort sett aldrig bil, men jag ser folk som inte tycks göra annat än åka bil, och min fråga blir förstås, vad fan gör ni med era liv? Hur blev det så här?

Folk sitter alltså dagligen i bilköer både till och från arbetet.

Men även på t ex en söndag åker dom i bilen, istället för att som vi andra, är ute och promenerar i solskenet så sitter dom i en bil och åker nånstans, eller från nånstans... det verkar som hela deras jävla tillvaro kretsar kring att sitta i bilen.

Vad fan är det för fel på er? tröttnar ni aldrig på att sitta i en bil jämt?

Man tittar ju på er och tänker "ok, där sitter ni i en jävla biljävel, medans vi andra sitter och chillar på en uteservering med en kall öl (ja ni dumma idioter kan ju inte ens dricka öl, för ni måste kunna köra bil) och man undrar vad fan är det för fel på er?

Varför slänger ni bort ert liv på att sitta i en plåtburk? Verkar ju helt skadad beteende.
Dom flesta invånare i Stockholm på en given dag åker inte bil, i varje fall inte inne i stan eller ens närförorterna.
Du blandar alltså ihop olika personer när du faller ut mot ett vagt "dom" som åker bil hela tiden.
De flesta personer som åker bil inne i stan varje dag är yrkeschaffisar eller hantverkare som behöver bilen för verktyg och material.
Citera
2025-10-07, 22:56
Medlem
Citat:

Föredrar att vara hemma, där har jag skogen utanför dörren (inte en park då som du tror är natur), men åker gärna ibland och hittar på andra saker också.

Man kommer liksom lite längre med bil än när man promenerar, så man får uppleva mer än några uteserveringar på gångavstånd som verkar vara ditt mål i livet, samt att köra bil är jävligt nice i sig, om man nu inte ska sitta i köer i Stockholm, men nu kör jag inte bil där heller.
Citera
2025-10-07, 22:57
Medlem
Citat:
Jag bor i stockholm och åker i stort sett aldrig bil, men jag ser folk som inte tycks göra annat än åka bil, och min fråga blir förstås, vad fan gör ni med era liv? Hur blev det så här?

Folk sitter alltså dagligen i bilköer både till och från arbetet.

Men även på t ex en söndag åker dom i bilen, istället för att som vi andra, är ute och promenerar i solskenet så sitter dom i en bil och åker nånstans, eller från nånstans... det verkar som hela deras jävla tillvaro kretsar kring att sitta i bilen.

Vad fan är det för fel på er? tröttnar ni aldrig på att sitta i en bil jämt?

Man tittar ju på er och tänker "ok, där sitter ni i en jävla biljävel, medans vi andra sitter och chillar på en uteservering med en kall öl (ja ni dumma idioter kan ju inte ens dricka öl, för ni måste kunna köra bil) och man undrar vad fan är det för fel på er?

Varför slänger ni bort ert liv på att sitta i en plåtburk? Verkar ju helt skadad beteende.

Det verkar mer som att du har ett skadat beteende som grubblar på en massa skit om andra människor som du inte har ett skit med att göra.
Och tydligen har du svårigheter att fatta att extremt få i det stora hela sitter i sina bilar helt i onödan.
Folk har massvis med olika orsaker till att sitta och köra/åka bil. De ska uträtta nåt, de behöver transportera sig. De kanske är nykterister och tycker det är en jävla fån och trash som sitter på uteserveringar och pimplar öl som halvalkisar…
Citera
2025-10-07, 22:59
Avstängd
Crabbofixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det verkar mer som att du har ett skadat beteende som grubblar på en massa skit om andra människor som du inte har ett skit med att göra.
Och tydligen har du svårigheter att fatta att extremt få i det stora hela sitter i sina bilar helt i onödan.
Folk har massvis med olika orsaker till att sitta och köra/åka bil. De ska uträtta nåt, de behöver transportera sig. De kanske är nykterister och tycker det är en jävla fån och trash som sitter på uteserveringar och pimplar öl som halvalkisar…

jag skulle säga att dom nästan aldrig har vettiga skäl att ta bilen.

däremot finns det massor med anledningar till varför dom borde låta bli.
Citera
2025-10-07, 23:00
Medlem
Citat:
ja om du bor så isolerat från världen att din enda möjlighet att uppleva någonting överhuvudtaget är att sätta dig i bilen och åka så.

tragiskt liv som sagt.

Nja, sitta och bli semialkis på uteserveringen är inte riktigt min tanke på livskvalite, men vi har ju alla olika syn på det där.

Skaffa ett körkort och kör en riktigt bil nån gång, så kanske du fattar poängen med nöjet med bilkörning.

Att tycka att man upplever världen för att man promenerar i Stockholm tyder på rätt snäv världsbild.
Citera
2025-10-07, 23:01
Medlem
Facades avatar
Citat:
Jag för inte statistik, jag konstaterar bara två väldigt enkla saker:

antingen

1 - går du en promenad i solskenet, njuter av livet, sätter dig och tar en öl på en uteservering.

eller

2 - sitter du i en bil som åker förbi oss, som njuter av livet.

Det är ju helt obegripligt hur man kan tycka alternativ 2 är ett bättre val!

Det finns ju ingen vettig människa som säger "nej du, jag tackar nej till ölen i solen, jag vill sitta i min bil istället!!!"

det är ju sinnesjukdom vi ser framför våra ögon !!

Sitta på en uteservering och dricka överprisad öl är ett perfekt exempel på stockholmssyndrom.
Där det enda som finns att göra i en storstad är att supa. Inget mer, inget mindre.
”Ja men teater då?” Ja alla sitter och super före, under tiden och efter.
Det enda som finns att göra i en storstad är allt för att ta sig därifrån även om man fysiskt är fastlåst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in