2025-10-07, 22:13
Avstängd
Crabbofixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Tidigare i vecka klaga du på HD folket var löjliga med sina mc o klädsel, nu gnäller du över bilar.
Du börjar låta som en bitter pensionär.

och båda gångerna har jag rätt!
Citera
2025-10-07, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Jag bor i stockholm och åker i stort sett aldrig bil, men jag ser folk som inte tycks göra annat än åka bil, och min fråga blir förstås, vad fan gör ni med era liv? Hur blev det så här?

Folk sitter alltså dagligen i bilköer både till och från arbetet.

Men även på t ex en söndag åker dom i bilen, istället för att som vi andra, är ute och promenerar i solskenet så sitter dom i en bil och åker nånstans, eller från nånstans... det verkar som hela deras jävla tillvaro kretsar kring att sitta i bilen.

Vad fan är det för fel på er? tröttnar ni aldrig på att sitta i en bil jämt?

Man tittar ju på er och tänker "ok, där sitter ni i en jävla biljävel, medans vi andra sitter och chillar på en uteservering med en kall öl (ja ni dumma idioter kan ju inte ens dricka öl, för ni måste kunna köra bil) och man undrar vad fan är det för fel på er?

Varför slänger ni bort ert liv på att sitta i en plåtburk? Verkar ju helt skadad beteende.
Alla bor inte i Stockholm. Kör bil dagligen och njuter av den fina naturen jag ser. Har aldrig några bilköer här.

Jävla 08 som tror att allt kretsar kring honom.
Citera
2025-10-07, 22:17
Medlem
zombie-nations avatar
Jätteskönt att ha tillgång till bil och storhandla. Det är inte skitkul att småhandla varje dag på en dyr affär. Åka på roadtrips också trevligare än tåg nu när de går så dåligt. Lättare också när man har hund med sig.

Bor en del på landet och då "måste" man ha bil.

Skulle inte vilja bo i Stockholm, får magsår av den orten.

Dem som jag känner i Stockholm åker t-bana till jobbet och vissa andra ställen, men tar bilen för andra saker.
Citera
2025-10-07, 22:18
Medlem
Citat:
Stockholm = Sverige.

Bor man inte i stockholm finns det ingen anledning att vara svensk ens eller vistas i landet.

Du har tur att vi ute i kolonierna skickar in pengar, el, mat och finansierar era hittepåjobb i transferiatet.

Stockholm är mer beroende av resten av landet än tvärs om.
Citera
2025-10-07, 22:21
Medlem
Merwinnas avatar
Jag tänkte på det där när jag jobbade i sta'n, och susade förbi bilköerna ifrån mitt bostadsområde med bussen i bussiflen varje morgon. Ändå envisades grannarna med att ta bilen dag efter dag - och mycket dyrare än mitt busskort blev det ju också.

Och även när man ska in till stan på helgen, så hamnar man ju nära dit man ska med bussen. Det finns busshållplatser vid alla torgen. Medan bilförarna först måste hitta någonstans att parkera, och parkeringshusen ligger inte centralt...

Kommer heller aldrig att glömma på ett föräldramöte, när detta togs upp att barn som gick till skolan upplevde det som läskigt med trafiken. Trafiken som alltså utgjordes av föräldrar som skjutsade sina barn till skolan. En bil-mamma öppnade då munnen och yttrade: "jag skulle inte heller behöva skjutsa mitt barn till skolan om det inte var så mycket BILAR där på mornarna". Suck.

(Sedan fattar jag också att det finns folk som behöver bilen, typ handikappade och de som bor på landet där landsbygdsbussarna går sällan, eller där det kanske inte ens finns någon hållplats på långa vägar. Samt i vissa arbeten såklart.)
Citera
2025-10-07, 22:22
Avstängd
Crabbofixs avatar
tror dom två största skälen är:

1. att folk är lata.

2. att det blivit en vana.

folk reflekterar liksom inte längre över sina liv utan sätter sig rutinmässigt i bilen så fort dom ska nånstans, men vad dom borde känna när dom åker är "varför är jag inne i den här bilen och inte ute bland folket där ute?"

en del tycker bil innebär frihet, men den används på ett sätt som mer liknar ett fängelse på hjul.

(och då har jag inte ens tagit upp vägtullarna, p-böterna, bensinkostnaderna osv osv)

nej fy fan.

inte ens en dag i veckan, på en söndag kan folk ställa bilen och gå ut och promenera. det är fan sjukligt.
inte en bilfri dag!

men så går det när man försöker leka amerikan. pizza och bil för hela slanten.

sånt jävla idiotliv.
Citera
2025-10-07, 22:26
Medlem
När du ser en bilist, hur vet du hur ofta de kör bil?
Citera
2025-10-07, 22:32
Medlem
Bor man i Stockholm måste man ju bara älska bilar, vägar å asfalt överallt. måste va den skitigaste luften i landet där.
Citera
2025-10-07, 22:33
Medlem
Bilen är frihet att ta sig vart som helst.
Citera
2025-10-07, 22:35
Bannlyst
Citat:
Jag bor i stockholm och åker i stort sett aldrig bil, men jag ser folk som inte tycks göra annat än åka bil, och min fråga blir förstås, (...) Hur blev det så här?

Det blev så för att det inte finns tunnelbana i Haparanda /tråd.
Citera
2025-10-07, 22:36
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
TS liv verkar vara att starta div. Värdelösa trådstarter med alla möjliga frågeställningar.

Folk tycker väl om att åka bil och sitta i bilköer, till och med under en söndag.

Är det inte bättre om du sköter ditt?
Citera
2025-10-07, 22:39
Medlem
Citat:
Jag bor i stockholm och åker i stort sett aldrig bil, men jag ser folk som inte tycks göra annat än åka bil, och min fråga blir förstås, vad fan gör ni med era liv? Hur blev det så här?

Folk sitter alltså dagligen i bilköer både till och från arbetet.

Men även på t ex en söndag åker dom i bilen, istället för att som vi andra, är ute och promenerar i solskenet så sitter dom i en bil och åker nånstans, eller från nånstans... det verkar som hela deras jävla tillvaro kretsar kring att sitta i bilen.

Vad fan är det för fel på er? tröttnar ni aldrig på att sitta i en bil jämt?

Man tittar ju på er och tänker "ok, där sitter ni i en jävla biljävel, medans vi andra sitter och chillar på en uteservering med en kall öl (ja ni dumma idioter kan ju inte ens dricka öl, för ni måste kunna köra bil) och man undrar vad fan är det för fel på er?

Varför slänger ni bort ert liv på att sitta i en plåtburk? Verkar ju helt skadad beteende.

Är du svårt efterbliven eller?

Du ser alltså en person som åker förbi i en bil och tror då att personen åker bil hela tiden?

Så när jag ser dig promenera längs gatan (i rövhålsstaden Stockholm dessutom) så bör jag resonera att vad fan går folk omkring i och dräller på gatorna hela dagen för, gör nått vettigt istället, som att åka och hälsa på en god vän, eller besök nått intressant resmål (inte Stockholm då alltså)

Dricker dessutom hellre den där ölen hemma på altanen för 20 spänn istället.

Och hur mycket natur upplever du i Stockholm tror du???
Senast redigerad av Baheera 2025-10-07 kl. 22:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in