2025-10-07, 21:45
Medlem
Crabbofixs avatar
Jag bor i stockholm och åker i stort sett aldrig bil, men jag ser folk som inte tycks göra annat än åka bil, och min fråga blir förstås, vad fan gör ni med era liv? Hur blev det så här?

Folk sitter alltså dagligen i bilköer både till och från arbetet.

Men även på t ex en söndag åker dom i bilen, istället för att som vi andra, är ute och promenerar i solskenet så sitter dom i en bil och åker nånstans, eller från nånstans... det verkar som hela deras jävla tillvaro kretsar kring att sitta i bilen.

Vad fan är det för fel på er? tröttnar ni aldrig på att sitta i en bil jämt?

Man tittar ju på er och tänker "ok, där sitter ni i en jävla biljävel, medans vi andra sitter och chillar på en uteservering med en kall öl (ja ni dumma idioter kan ju inte ens dricka öl, för ni måste kunna köra bil) och man undrar vad fan är det för fel på er?

Varför slänger ni bort ert liv på att sitta i en plåtburk? Verkar ju helt skadad beteende.
Citera
2025-10-07, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Jag bor i stockholm och åker i stort sett aldrig bil, men jag ser folk som inte tycks göra annat än åka bil, och min fråga blir förstås, vad fan gör ni med era liv? Hur blev det så här?

Men även på t ex en söndag åker dom i bilen, istället för att som vi andra, är ute och promenerar i solskenet så sitter dom i en bil och åker nånstans, eller från nånstans... det verkar som hela deras jävla tillvaro kretsar kring att sitta i bilen.

Man tittar ju på er och tänker "ok, där sitter ni i en jävla biljävel, medans vi andra sitter och chillar på en uteservering med en kall öl (ja ni dumma idioter kan ju inte ens dricka öl, för ni måste kunna köra bil) och man undrar vad fan är det för fel på er?

Varför slänger ni bort ert liv på att sitta i en plåtburk? Verkar ju helt skadad beteende.
För att alla som bor i Stockholm hatar att bo i Stockholm. Då är det lättaste sättet att snabbt ta sig därifrån att köra bil.
Det skulle du också gjort om du hade lyckats skaffa dig ett körkort.
Citera
2025-10-07, 21:51
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:

Om du inte har annat att göra än att föra statistik över hur mycket varje människa åker bil kan du inte ett liv värt att leva.
Citera
2025-10-07, 21:53
Medlem
Crabbofixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
Om du inte har annat att göra än att föra statistik över hur mycket varje människa åker bil kan du inte ett liv värt att leva.

Jag för inte statistik, jag konstaterar bara två väldigt enkla saker:

antingen

1 - går du en promenad i solskenet, njuter av livet, sätter dig och tar en öl på en uteservering.

eller

2 - sitter du i en bil som åker förbi oss, som njuter av livet.

Det är ju helt obegripligt hur man kan tycka alternativ 2 är ett bättre val!

Det finns ju ingen vettig människa som säger "nej du, jag tackar nej till ölen i solen, jag vill sitta i min bil istället!!!"

det är ju sinnesjukdom vi ser framför våra ögon !!
Citera
2025-10-07, 21:55
Medlem
Citat:

Ja, får man köra för mkt bil då lessnar man 🙈 älskade att köra bil tidigare, men när jag inte hade annat val än att snitta 10 mil per dag ungefär så blev jag tokless. En flytt ordnade det och nu vilar bilen oftast och cykeln jobbar istället 👌 Men inte blir det nån öl hur som helst 🤷‍♀️
Citera
2025-10-07, 21:58
Medlem
Citat:
Stockholm = Sverige.

Bor man inte i stockholm finns det ingen anledning att vara svensk ens eller vistas i landet.
Jag förstår att din värld är så liten.
Drick din öl på uteservering och gå på operan en gång i kvartalet du. Så kan vi andra ha ett normalt liv och slipper ha dig i vägen för du är ju i tryggt förvar i den stora världsstaden.
Citera
2025-10-07, 21:58
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Stockholm = Sverige.

Bor man inte i stockholm finns det ingen anledning att vara svensk ens eller vistas i landet.

Hur många svenskar är det egentligen som bor i Stockholm? Även innerstan, söder och de finare områdena är nu inte längre fria från mörker.

Att köra bil i stockholm är en helt ohygglig syssla men tyvärr behöver många göra det och förstår inte hur bra de skulle kunna ha det genom att flytta ut från staden.
Citera
2025-10-07, 22:02
Medlem
dwgs avatar
Citat:

Alla har vi inte prio att promenera i solen eller en öl på en uteservering.
Ölen växte jag ifrån när jag fick barn.

Kör mycket bil i tjänsten och privat
Privat är de barnens idrottare som kräver bil för att ta sig till matchen/tävling/träning

Vintern så lägger jag ca80mil per vecka på ett av mina barn.
Sen har jag 3 till som behöver bil fast i mindre utsträckning.

Mina barn får minne och vänner för livet , det är mitt prio

Sen bor jag inte i storstaden
Citera
2025-10-07, 22:04
Medlem
Rackelhane69s avatar
Jag kan bara svara för mig själv men det är för att jag jobbar som yrkeschaufför. Annars hade jag inte spenderat stor del av mitt liv bakom ratten. Men min arbetsplats är vägarna. Vissa av mina kollegor levererar öl till dina uteserveringar.

Men folk kör väl bil rent allmänt. För att ta sig till och från jobbet. Ta sig till vänner och familj. Uträtta ärenden med mera.
Citera
2025-10-07, 22:07
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Stockholm = Sverige.

Det blir inga öl till dig om inte vi som bor i resten av landet brukar jorden!
Citera
2025-10-07, 22:11
Medlem
Citat:
Jag för inte statistik, jag konstaterar bara två väldigt enkla saker:

antingen

1 - går du en promenad i solskenet, njuter av livet, sätter dig och tar en öl på en uteservering.

eller

2 - sitter du i en bil som åker förbi oss, som njuter av livet.

Det är ju helt obegripligt hur man kan tycka alternativ 2 är ett bättre val!

Det finns ju ingen vettig människa som säger "nej du, jag tackar nej till ölen i solen, jag vill sitta i min bil istället!!!"

det är ju sinnesjukdom vi ser framför våra ögon !!
Tidigare i vecka klaga du på HD folket var löjliga med sina mc o klädsel, nu gnäller du över bilar.
Du börjar låta som en bitter pensionär.
Citera
2025-10-07, 22:11
Medlem
Crabbofixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Jag förstår att din värld är så liten.
Drick din öl på uteservering och gå på operan en gång i kvartalet du. Så kan vi andra ha ett normalt liv och slipper ha dig i vägen för du är ju i tryggt förvar i den stora världsstaden.

utbudet är ju större i stockholm och då blir ju världen större.

så det är ju precis tvärtom, att inte bo i stockholm krymper världen.

och att sitta i en bil, krymper ju ännu mer. då består ju världen bara av bilen till slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in