2025-10-07, 21:14
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag är helt inställd på att vi kommer ta den i tvåan. De enda förhoppningarna nu är som sagt att någon sparkar ner Paulos och att vraken kanske joggar över för att få bögstryk igen. Spelmässigt känns det mörkare än någonsin. Känns helt uppriktigt som vi går bakåt för varje match som spelas.
Fatta vad sjukt om någon hade förutspått detta? Och pratat om det hela våren?
Citera
2025-10-07, 21:18
Medlem
cokehyenas avatar
https://www.svt.se/sport/fotboll/experten-tydlig-efter-chockforlusten-aik-ska-byta-tranare-sag-livlosa-ut

SVTs fotbollsexpert säger att Solna borde sparka tränaren.

Jag är böjd att hålla med.
Citera
2025-10-07, 21:18
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Vem hade kunnat ana? Kommer han bli dyrare än Dahl tror du nu?

Så är det nog (det boldade). Trots att Bajen vinner försäljningsallsvenskan år ut och in utan att det syns i era årsredovisningar. Märkligt det där.

Siltanen håller inte allsvensk nivå heller btw.
Hade Siltanen stått för en insats ens i närheten av den Lahdo kliver in och gör i söndags hade ni börjat skrika om 750 miljoner direkt. Det är det jag tycker är löjligt. Inget annat lag hypear mediokra spelare lika hårt som ni gör. Siltanen verkar väl ha gjort det okej i ett mittenlag och fått spela före klasslirare som Finndell och Stensson.

Det är snacket om 220 miljoner och att han skulle vara en topplirare i Allsvenskan som är fånigt. Han är en duglig spelare i ett allsvenskt mittenlag men hade inte klivit in i startelvan i något annat lag på övre halvan. Men absolut, hans utveckling har säkert gynnats av speltiden.

Citat:
Kanske. Han har ganska tydliga spetsegenskaper och håller på att bli bättre på sina svagheter. Annars sämre än Pinas, bättre än Skoglund typ?
Kanske bättre än Skoglund. Men Skoglund har tyvärr haft en ganska dålig säsong så det säger väl inte så mycket. Men visst han är ung och har tydliga spetsegenskaper så det trissar nog upp priset. Bosse är dessutom erkänt skicklig på att få bra betalt för spelarna. Får han 100 miljoner så borde gårdarna jobba för att adla honom.
Citera
2025-10-07, 21:33
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Hade Siltanen stått för en insats ens i närheten av den Lahdo kliver in och gör i söndags hade ni börjat skrika om 750 miljoner direkt. Det är det jag tycker är löjligt. Inget annat lag hypear mediokra spelare lika hårt som ni gör. Siltanen verkar väl ha gjort det okej i ett mittenlag och fått spela före klasslirare som Finndell och Stensson.

Det är snacket om 220 miljoner och att han skulle vara en topplirare i Allsvenskan som är fånigt. Han är en duglig spelare i ett allsvenskt mittenlag men hade inte klivit in i startelvan i något annat lag på övre halvan. Men absolut, hans utveckling har säkert gynnats av speltiden.

Kanske bättre än Skoglund. Men Skoglund har tyvärr haft en ganska dålig säsong så det säger väl inte så mycket. Men visst han är ung och har tydliga spetsegenskaper så det trissar nog upp priset. Bosse är dessutom erkänt skicklig på att få bra betalt för spelarna. Får han 100 miljoner så borde gårdarna jobba för att adla honom.
Tre gubbar i DIF som landar kring 100 miljoner.

Priske, Kosugi och Siltanen.

Kosugi har ingen VFK dessutom. Detta är OTROLIGT sportcheferi.
Citera
2025-10-07, 21:36
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Tre gubbar i DIF som landar kring 100 miljoner.

Priske, Kosugi och Siltanen.

Kosugi har ingen VFK dessutom. Detta är OTROLIGT sportcheferi.
Du behöver inte ta ut något i förskott, men får ni 100 per gubbe är det ruggigt bra. Priske har sett riktigt vass ut sen sommaren. Den enda spelaren hos er man hade velat se i Bajen.
Citera
2025-10-07, 21:51
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo

Är inte jag eller ”vi” som värderat någon av dem här.

Men Lahdo är såklart bättre förstås. Haha. Förstår inte varför han inte var med på listan över belgarnas topp 10 mest värdefulla spelare i AS?
Citera
2025-10-07, 21:57
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:

Men Lahdo är såklart bättre förstås. Haha. Förstår inte varför han inte var med på listan över belgarnas topp 10 mest värdefulla spelare i AS?

Nej vi vet det inte är ”ni” djurgårdare utan trollet.

(FB) Silly Season inför och under säsongen 2025 - Svensk fotboll
Citera
2025-10-07, 22:17
Medlem
Tonyos avatar
Citat:

Kika gärna Göteborgsmatchen. Lahdo sätter inte en fot fel och är inblandad i båda målen med assist och hockeyassist utöver den fläckfria insatsen. Han är dessutom fortfarande 17 år.

Kan han göra fler liknande insatser i höst är han antagligen given i startelvan i vår. Det är bara löjligt hur du förminskar hans talang. Siltanen hade inte startat fler matcher än Lahdo hos oss. Men vi har lite att konkurrera med på mittfältet också. Därav skillnaden i tabellplacering trots er starka höst.
Citera
2025-10-08, 02:08
Medlem
snillet_1s avatar
Hur många matcher har det blivit 0-0 i år? Har vi ens sett det resultatet den här säsongen? Jag kan inte erinra mig en enda.
Citera
2025-10-08, 02:30
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Jag är helt inställd på att vi kommer ta den i tvåan. De enda förhoppningarna nu är som sagt att någon sparkar ner Paulos och att vraken kanske joggar över för att få bögstryk igen. Spelmässigt känns det mörkare än någonsin. Känns helt uppriktigt som vi går bakåt för varje match som spelas.

Paulos är en medelmåtta förutom om man heter Quantum förlåt katten.
Citera
2025-10-08, 02:34
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Hur många matcher har det blivit 0-0 i år? Har vi ens sett det resultatet den här säsongen? Jag kan inte erinra mig en enda.

Du som blåvitt har kort minne uppenbarligen

Malmö FF - IFK Göteborg 24/8

AIK - DIF 10/8

Degerfors-BKH 10/8

AIK - Öster 27/7

Det jag orkade leta fram just nu.
Citera
2025-10-08, 06:11
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Paulos är en medelmåtta förutom om man heter Quantum förlåt katten.
Beror väl på måttstock. I en internationell kontext absolut men i en allsvensk är han inte medioker. Han hade platsat i de flesta topplagen. Er hangup på Paolos och epitet som värdelös osv härrör från att han spelat hos er men att ni inte hade råd att lösa honom och att MT:s anti-fotboll inte lockade honom. Jag kommer avsky Kanga lika mycket när han går till Djurgården och gör succé.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in