2025-10-06, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Visst, men du skriver ett inlägg, och 90% av det är ok, det blir ju B att ta bort inlägget för 10%då.
Jag håller med dig i sak, det är förjävla jobbigt att läsa vissa, men vi kan inte cancelera allt.

Det spelar ingen roll om 90% av inlägget är ok. Man kan inte maskera regelbrott genom att baka in sådana anklagelser i ett inlägg som i övrigt är ok och använda övriga innehållet som ett slags ”alibi” för att bryta mot forumets regler.

Trollanklagelser är alltid off-topic. Det är alltid sakfrågan i trådstarten som ska diskuteras. När enskilda inlägg citeras ska de inläggens innehåll bemötas och ej beskyllas för trollning.
Citera
2025-10-06, 14:20
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangladesh
Det spelar ingen roll om 90% av inlägget är ok. Man kan inte maskera regelbrott genom att baka in sådana anklagelser i ett inlägg som i övrigt är ok och använda övriga innehållet som ett slags ”alibi” för att bryta mot forumets regler.

Trollanklagelser är alltid off-topic. Det är alltid sakfrågan i trådstarten som ska diskuteras. När enskilda inlägg citeras ska de inläggens innehåll bemötas och ej beskyllas för trollning.
Det är inte så det fungerar i praktiken. Det går inte att säga att "det är okej med X% OT om Y% inte är det", men det är absolut tillåtet att delar av ens inlägg inte är strikt OnT. Men det gäller bara 0.xx-reglerna. Det spelar liksom ingen roll hur långt och bra ditt inlägg är om du avslutar det med "Är det nån som vill köpa brass?"
Citera
2025-10-06, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det är inte så det fungerar i praktiken. Det går inte att säga att "det är okej med X% OT om Y% inte är det", men det är absolut tillåtet att delar av ens inlägg inte är strikt OnT. Men det gäller bara 0.xx-reglerna. Det spelar liksom ingen roll hur långt och bra ditt inlägg är om du avslutar det med "Är det nån som vill köpa brass?"

Vart i regelverket står det att det är okej att skriva off-topic? Hittar inte.
Citera
2025-10-06, 16:39
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Vart i regelverket står det att det är okej att skriva off-topic? Hittar inte.
Det står inte i regelverket då det är skrivet för att vara enkelt och tydligt. Det är bland annat därför det här forumet finns, för att förklara saker mer detaljerat och förtydliga när saker är oklara. Det säger sig självt att ingen vinner något på att inte vara flexibel i tolkningarna av dom regler som är så att säga "hygienregler" snarare än "regler som finns annars riskerar forumet nerstängning".
Senast redigerad av Fanten 2025-10-06 kl. 16:45.
Citera
2025-10-06, 16:51
Medlem
Citat:
Det står inte i regelverket då det är skrivet för att vara enkelt och tydligt. Det är bland annat därför det här forumet finns, för att förklara saker mer detaljerat och förtydliga när saker är oklara. Det säger sig självt att ingen vinner något på att inte vara flexibel i tolkningarna av dom regler som är så att säga "hygienregler" snarare än "regler som finns annars riskerar forumet nerstängning".

Nu sitter du och fabulerar. Off-topic är ej tillåtet på detta forum. Det är sedan gammalt.
Citera
2025-10-06, 16:56
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Nu sitter du och fabulerar. Off-topic är ej tillåtet på detta forum. Det är sedan gammalt.
Nej, det har aldrig varit så svartvitt som du vill få det till. Jag vet att du inte kommer att tro på det, men jag var moderator i flera år under ett annan nick så till skillnad från dig så vet jag.
Citera
2025-10-06, 17:07
Medlem
Citat:
Nej, det har aldrig varit så svartvitt som du vill få det till. Jag vet att du inte kommer att tro på det, men jag var moderator i flera år under ett annan nick så till skillnad från dig så vet jag.

Ok. Jag har också varit moderator i flera år under ett annat alias. Så jag vet att jag har rätt.
Citera
2025-10-06, 17:10
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ok. Jag har också varit moderator i flera år under ett annat alias. Så jag vet att jag har rätt.
Vi säger så. Tack för vår tid i tråden och jag önskar dig en fortsatt trevlig måndag.
Citera
2025-10-06, 19:43
Medlem
Matadhamsters avatar
Folk lägger någon slags heder i att kalla andra troll som om deras personliga anseenden stod på spel i att besvara inlägg seriöst.

Jag kan hänvisa ibland till att jag misstänker att det är trolltrådd/trollinlägg men generellt så skiter jag i vilket då jag utgår ifrån principen av att "kunde den här situationen som presenteras vara sann för någon?" och därmed svara om jag anser att jag kan bidra med något.

Inläggen är kvar överlag, även när ett troll loggat ut och en annan människa med liknande problematik kan läsa etcetera. Inlägg och trådar cirkulerar inte kring skribenten lika lite som en bok cirkulerar kring författaren (om vi ser till att det sällan är självbiografier ämnade att väcka debatt). En tavla lämnar konstnären i stunden ett annat öga vilar på den. Inte för att trollinlägg är mycket till skapande då de har en mer illvillig baktanke men ändå.
Citera
2025-10-06, 19:51
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Jag är uppe med tuppen och vaknar i tid. Hur hade det varit om du klev ur sängen innan lunch?

Intressant att du försöker använda morgonpigghet som ett sätt att identifiera ”rysstroll”.

Jag tror han räknar med tidzonerna, att dom som bor i Ryssland börjar jobbet då.

Jag går personligen, som gubbjävel, upp runt klockan 4, så jag är också Rysstroll.
Citera
2025-10-07, 22:27
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
”Har mandat att skriva någonting om”
😁

Tror du det är så jävla underhållande att läsa ZZ, vatnik, rysstroll, och diverse medvetna felstavningar som knappt gör inläggen läsbara i varenda tråd heller?

Det finns som sagt bevis på att ryssar får betalt för att skriva skit åt den ryska staten för pengar och om de tillhör ett sådant nätverk kommer de att skriva vad de får betalt för om de inte vill ramla ut från fönstret.
Vad du finner underhållande skiter väl jag i.
Kvaliteten och autenticiteteten har fallit väldigt mycket sedan den första invasionen av Ukraina och vad Flashback är känt för är inte de politiska diskussionerna utan att vanligt folk skriver insatta inlägg i aktuella brott.
Ryssar som sitter i Leningrad är inte så insatta vem som har mördat någon i yttre brölbäle.
Och förr eller senare har inte Ryssland råd att betala sina alkoholiserade Leningrad arbetare eller någon annan heller.
Senast redigerad av Slackoff 2025-10-07 kl. 22:30.
Citera
2025-10-08, 03:07
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Det finns som sagt bevis på att ryssar får betalt för att skriva skit åt den ryska staten för pengar och om de tillhör ett sådant nätverk kommer de att skriva vad de får betalt för om de inte vill ramla ut från fönstret.
Vad du finner underhållande skiter väl jag i.
Kvaliteten och autenticiteteten har fallit väldigt mycket sedan den första invasionen av Ukraina och vad Flashback är känt för är inte de politiska diskussionerna utan att vanligt folk skriver insatta inlägg i aktuella brott.
Ryssar som sitter i Leningrad är inte så insatta vem som har mördat någon i yttre brölbäle.
Och förr eller senare har inte Ryssland råd att betala sina alkoholiserade Leningrad arbetare eller någon annan heller.

Absolut, du kan skita i vad jag tycker.

Ett tips:
Om du har två sidor i en konflikt, och den ena är ond, och skriver en massa olika propaganda.

Och den andra är god, så hjälper det inte upp intrycket av ”insatta inlägg” när man helt enkelt inte har annat än återkommande medvetna felstavningar, och diverse barnsliga tillmälen att fylla uppemot halva inlägget med.
Eventuella läsare missar konkret, läsvärt material för man väljer bort textavsnitt där man bakar in en massa ooga-booga-trams.
Men, skit i det.
Fortsätt tro att det är positivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in