2025-10-06, 11:24
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Men om man är man och vill leka kvinna och då antagligen är intresserad av män sexuellt, borde man inte då vilja byta om med killarna och få kika på deras kroppar och kukar?? Och om man är tjej som vill leka man vill man väl kolla in alla pattar, rövar och fittor inne på damernas? Alltså borde det inte finnas ett problem. Om det inte är riktigt riktigt skruvat så att mannen som vill leka kvinna vill leka lesbisk kvinna och då således vill in i damernas omklädningsrum och kika. Är det dom som driver hela debatten för att dom så gärna vill in och titta på brudar? Hur många kan dom vara och varför får dom så mycket utrymme. Ingen skulle ju få för sig att överväga att ta hänsyn till att jag vill kunna kolla in 25-åriga nakna brudar varje gång jag ska ta en simtur. Varför tar vi hänsyn till vad just män som vill leka lesbiska kvinnor vill ha för bonus för inträdesbiljetten? Det finns ju separata omklädningsrum för tvestjärtarna som inte vill bli tittade på så det är ju inte det som det handlar om.
Jag tror, återigen, inte att "flukta på brudar" är en del av grejen för vår sjöjungfru utan mer att han ser det som en bekräftelse på att han faktiskt är kvinna. Att göra saker som går emot hur en autist "vet" att det ska vara, det gör nästan fysiskt ont i dom. "Amy" "vet" att "hon" är "kvinna" och är man kvinna så ska man byta om på damernas. "Hon" vet också att kvinnor som gråter på offentlig plats oftast får uppmärksamhet från omgivningen och det fick hon inte heller. Istället för att ta alla dessa tecken på att "hon" faktiskt inte är en kvinna, så tack vare yass-lightingen så tror "hon" att hon är en kvinna som inte är värd sympatier för sina problem.
Citera
2025-10-06, 11:30
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jag tänkte "toxiskt bekräftande kvinnor" och ¨åsiktskorridorsrunkare" så vi är ju inne på samma spår.
Toxisk positivism är nog en ämne för en egen tråd.
Ja.

SmarterThanYou har en liten poäng vad gäller det praktiska i simhallarna. Att vara badvärd på Medley är inte något högstatusyrke inom servicesektorn men om reglementet säger en sak och en besökande klimakterie-Karen med 120 poängs genusutbildning från Södertörn tycker att reglementet är kränkande så kanske reglementet vinner och basturunkare, bassängbajsare och fabeldjur i omklädningsrummet körs ut.
Narrativet om vilken hemsk anläggning Tinnerbäcksbadet är styrs såklart utav Karen och hennes trupper som skriver i sina sociala medier (lite som SD:are från "Livets hårda skola" ironiskt nog). Fast tyckartanterna har såklart kanaler och stöd som SD-Roffe i Nyköping aldrig skulle få tillgång till.

Som sagt, där blir det ännu ett offer-syntax error. Vem är mest utsatt av autistiska sjöjungfrun eller kvinnorna i omklädningsrummet som han måste stövla förbi för att kunna baxa ut fenan till bassängen. Antagligen utger sig många av kvinnorna där vanligtvis för att vara Goda™, Öppna™ och Inkluderande™ så länge det är så reglem... narrativet är lagt.

Men när Amy sedan börjar stövla förbi genusvetar-Matilde med döttrarna Optimus Prime och Megatron minst tre gånger i veckan så börjar två känslor uppstå trots att hon "faktiskt lever i 2025!" Olust och snålhet - vem är den där Amy med fenan som av någon anledning måste gå förbi oss och varför kan ingen ta Ansvar™. Gärna någon med mycket mindre Godhetskapital™ än jag som har så mycket att riskera. Någon i personalen BORDE ta Ansvar™.
Matilde börjar därefter ångra att hon löste ettårsmedlemskap för att kunna bada med döttrarna på lediga förmiddagar. Om tillräckligt många kvinnor pungslår Medley ekonomiskt kommer koncernen rätt omedelbart att förpassa alla sagoväsen ut till Roxen.

Ja, nu har jag gjort ett för långt inlägg redan. Men till de som kräver att alla ska inkluderas men sedan ångrar sig när just deras badtider inkluderar en oönskad sjöjungfru har Joker något att säga.
Citera
2025-10-06, 11:31
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
3. Amy är ett evigt barn som måste byta om med tjejkompisar/flickvännen/KK:t på damernas. Det är här jag till slut bara accepterade att han är ett evigt, autistiskt jävla barn som blivit positivt påhejad eller itutad en massa "you go girl"-dumheter alldeles för länge.
Som jag skrev ovan så tar det max en kvart att byta om och duscha om. Han överlever nog att klara sig på egen hand (eller fena) så länge. Sedan får sjöjungfrurna mötas ute i bassängen som resten av oss vuxna i heteronormativa grupper klarar av att göra. Där har hans terapeut ett projekt att sätta honom på. Ge killen redskapen att klara sig lite bättre i verkligheten istället för att toxiskt curla honom.

Och vad är det som stoppas hans tjejvänner från att följa med honom till det bögneutrala omklädningsrummet?
Citera
2025-10-06, 11:44
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Men finns det inte redan separata omklädningsrum för knäppisar??
Seriöst svar. Jo, många "knäppisar" som har riktiga sociala svårigheter går till simhallen på bokade tider i mindre sällskap de känner sig trygga med. Tänk svår autism där de kan börja skrika, slåss eller bara orkar gå en gång i månaden för att träna på vattenvana och hur man umgås med andra.

Ett problem för knäppisar är att de slängs in i grupper med andra knäppisar för det är för störande eller riskabelt att ha dem bland vanliga besökare. Det kan vara skitjobbigt för dem att behöva vara den sociala dämpningen åt de som är mer autistiska än de själva. Det är inte kosher att säga det men det finns gränser för hur inkluderande man ska vara och hur mycket oombett medborgaransvar man ska behöva ta för andra.

Amy kan ställa till en scen och gråta hur jävla mycket hen vill - det finns massor av människor som har det jävligt mycket värre. Att fitta sig över Rätten™ att ett omklädningsrum inte duger eller att hen inte är uppskattad på damernas är så jävla efterblivet och hens jävla toxiska kompis som bara bekräftar galenskapen visar att Amy antagligen har en mur av enablers och yaslightare som bygger på beteendet. För om någon skulle säga åt Amy att släppa kanten och komma ner i poolen så kanske de kommer efter henne och ifrågasätter både läggning, utbrändhet, arbetsoförmåga och sjöjungfrusimmande nästa gång.
Citera
2025-10-06, 11:45
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Och vad är det som stoppas hans tjejvänner från att följa med honom till det bögneutrala omklädningsrummet?
Tydligen rumsvolymen enligt Amy. Det kan ligga något i det. Hon var ju faktiskt rätt trind.

Sedan kanske de inte vill skramla ihop till en gemensam hårtork att ta med, eller köpa en second hand för bidragspengarna inte räcker (men de har råd med dräkter från Temu). Min poäng är att de ALLTID måste hitta saker som omöjliggör förändringar och förbättringar. Offerrollen MÅSTE bevaras. Lösningar eller kompromisser hotar deras personligheter som helt består av att vara offer - precis som vissa barn beter sig.
Senast redigerad av Ratad 2025-10-06 kl. 11:49.
Citera
2025-10-06, 11:50
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ja.

SmarterThanYou har en liten poäng vad gäller det praktiska i simhallarna. Att vara badvärd på Medley är inte något högstatusyrke inom servicesektorn men om reglementet säger en sak och en besökande klimakterie-Karen med 120 poängs genusutbildning från Södertörn tycker att reglementet är kränkande så kanske reglementet vinner och basturunkare, bassängbajsare och fabeldjur i omklädningsrummet körs ut.
Jag är i alla fall uppvuxen i ett Sverige är Reglementet var heligt. Fast det ett sådant, så var det detta som gällde och passade inte det så var dörren där borta.

Citat:
Narrativet om vilken hemsk anläggning Tinnerbäcksbadet är styrs såklart utav Karen och hennes trupper som skriver i sina sociala medier (lite som SD:are från "Livets hårda skola" ironiskt nog). Fast tyckartanterna har såklart kanaler och stöd som SD-Roffe i Nyköping aldrig skulle få tillgång till.
Inte "lite" utan "exakt", hela biten. Det hemska är ju att Karen är så pass backad så att hon inte förstår att hon är extrem i sina åsikter.

Citat:
Som sagt, där blir det ännu ett offer-syntax error. Vem är mest utsatt av autistiska sjöjungfrun eller kvinnorna i omklädningsrummet som han måste stövla förbi för att kunna baxa ut fenan till bassängen. Antagligen utger sig många av kvinnorna där vanligtvis för att vara Goda™, Öppna™ och Inkluderande™ så länge det är så reglem... narrativet är lagt.
Narrativet är lagt, kombattanterna är vägda och mätta och på väg mot ringen. LLLLLLLLLEET'S GET READY TO RUMBLE!
Citat:
Men när Amy sedan börjar stövla förbi genusvetar-Matilde med döttrarna Optimus Prime och Megatron minst tre gånger i veckan så börjar två känslor uppstå trots att hon "faktiskt lever i 2025!" Olust och snålhet - vem är den där Amy med fenan som av någon anledning måste gå förbi oss och varför kan ingen ta Ansvar™. Gärna någon med mycket mindre Godhetskapital™ än jag som har så mycket att riskera. Någon i personalen BORDE ta Ansvar™.
Matilde börjar därefter ångra att hon löste ettårsmedlemskap för att kunna bada med döttrarna på lediga förmiddagar. Om tillräckligt många kvinnor pungslår Medley ekonomiskt kommer koncernen rätt omedelbart att förpassa alla sagoväsen ut till Roxen.
Problemet är ju att bland genusvetar-Matildes vänner, så är flera av dom barnlösa och två av dom simmar faktiskt i samma sjöjungfrustim som "Amy" och dom är minsann rörande överens om att Amy minsann är en utav guuuurlsen.

Citat:
Ja, nu har jag gjort ett för långt inlägg redan. Men till de som kräver att alla ska inkluderas men sedan ångrar sig när just deras badtider inkluderar en oönskad sjöjungfru har Joker något att säga.
En sak jag tog med mig från den filmen var ju att det jobbigaste med mental ohälsa är att låtsas som att man inte har det. Jag tror inte "Amy" har sett den.
Citera
2025-10-06, 11:54
Medlem
Aldrig känt mig bekväm i omklädningsrum på badhus ändå. Alltid funnits gossebarn där som ska stirra. Byter därför alltid om inne på en toalett.
Citera
2025-10-06, 12:30
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Problemet är ju att bland genusvetar-Matildes vänner, så är flera av dom barnlösa och två av dom simmar faktiskt i samma sjöjungfrustim som "Amy" och dom är minsann rörande överens om att Amy minsann är en utav guuuurlsen.
Det känns väl rätt bra när hans fringe-femininitet får dem att känna sig mer... normativa. Ironiskt. Som att lura i en tjejbekant att en tantklänning och lesbisk frisyr gör henne fabulös samtidigt som man kan casha in manlig bekräftelse när heffaklumpen får en att framstå som attraktivare. Utan att man behöver lägga ner något jobb på sig själv.

Citat:
En sak jag tog med mig från den filmen var ju att det jobbigaste med mental ohälsa är att låtsas som att man inte har det. Jag tror inte "Amy" har sett den.
Verkligen, eller behöva hantera den som heteronormativa män gör och förväntas göra - jobba på dig själv även när varenda synaps säger emot. När man inte ens har fått en så fin deal att man har ett omklädningsrum eller bassäng att leka sjöjungfru i för att dämpa sina andra issues.

Även om Amy skulle börja fundera på hur bra han faktiskt har det ibland tror jag räddningpatrullen ser till att han tycker rätt och anammar offerrollen han ska spela. För annars kanske de måste börja konfrontera sin mentala ohälsa... i värsta fall kanske han en dag kommer förbi och säger att han mår rätt bra och kom på en lösning på en grej. Att behöva uppleva det är ju både kränkande och toxiskt.
Citera
2025-10-06, 12:39
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Det känns väl rätt bra när hans fringe-femininitet får dem att känna sig mer... normativa. Ironiskt. Som att lura i en tjejbekant att en tantklänning och lesbisk frisyr gör henne fabulös samtidigt som man kan casha in manlig bekräftelse när heffaklumpen får en att framstå som attraktivare. Utan att man behöver lägga ner något jobb på sig själv.
Nu kanske jag är så där manligt toxisk som föreslår det här, men är det inte helt otypiskt brudar att göra? "Den fula kompisen"

Citat:
Verkligen, eller behöva hantera den som heteronormativa män gör och förväntas göra - jobba på dig själv även när varenda synaps säger emot eller man inte ens har fått en så fin deal att man har ett omklädningsrum eller bassäng att leka sjöjungfru i för att dämpa sina andra issues.
Det är väl här grejen att "Amy" autistvet att hon är kvinna och gosh darnit hon har rätt till Damernas antar jag. Synapserna säger inte emot helt enkelt.

Citat:
Även om Amy skulle börja fundera på hur bra han faktiskt har det ibland tror jag räddningpatrullen ser till att han tycker rätt och anammar offerrollen han ska spela. För annars kanske de måste börja konfrontera sin mentala ohälsa... i värsta fall kanske han en dag kommer förbi och säger att han mår rätt bra och kom på en lösning på en grej. Att behöva uppleva det är ju både kränkande och toxiskt.
Kort sagt så är det nånting som händer, det är nåt skumt på gång, och Amys vänner vaktar dagen lång.
Nån slags Münchausen by proxy tänker du?

Jag känner en snubbe, som led av "förvirrad autist" men när han väl fick ett (sunt) samband som man så började förvirringen försvinna och om jag förstod det hela rätt så lever han numera ett rätt vanligt Svenssonliv med villa, vovve, Volvo och fruga. Allt som krävdes var ett slut på yasslightingen och några sunda män som han såg upp till.
Citera
2025-10-06, 13:05
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Nu kanske jag är så där manligt toxisk som föreslår det här, men är det inte helt otypiskt brudar att göra? "Den fula kompisen"

Det är väl här grejen att "Amy" autistvet att hon är kvinna och gosh darnit hon har rätt till Damernas antar jag. Synapserna säger inte emot helt enkelt.

Kort sagt så är det nånting som händer, det är nåt skumt på gång, och Amys vänner vaktar dagen lång.
Nån slags Münchausen by proxy tänker du?

Jag känner en snubbe, som led av "förvirrad autist" men när han väl fick ett (sunt) samband som man så började förvirringen försvinna och om jag förstod det hela rätt så lever han numera ett rätt vanligt Svenssonliv med villa, vovve, Volvo och fruga. Allt som krävdes var ett slut på yasslightingen och några sunda män som han såg upp till.
Hela självterapin med att klä ut sig och gå i barndom för att dämpa ångest känns inte som en slutgiltig lösning på ett sådant problem. Jag tänker såklart manligt och fel för man kan ska inte bara bli vän med sin ohälsa utan bli dess gimp. Om jag får döma det där sjöjungfrugänget från Jönköping så är oddsen för "utbrändhet", "könsdysfori", "pappaproblem" och "elallergi" med mera otroligt låga. Kan sådana människor få adoptera en Amy som någon sorts jävla Baby Grogu kommer de utnyttja läget. Amy kan mycket väl också uppskatta det offerupplägget - Vem dömer Amy?
Citera
2025-10-06, 13:21
Medlem
Majsmannen2s avatar
Då stryker jag, att klä ut sig till sjöjungfru från listan.

Måste fundera vidare..
Citera
2025-10-06, 13:25
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Hela självterapin med att klä ut sig och gå i barndom för att dämpa ångest känns inte som en slutgiltig lösning på ett sådant problem. Jag tänker såklart manligt och fel för man kan ska inte bara bli vän med sin ohälsa utan bli dess gimp. Om jag får döma det där sjöjungfrugänget från Jönköping så är oddsen för "utbrändhet", "könsdysfori", "pappaproblem" och "elallergi" med mera otroligt låga. Kan sådana människor få adoptera en Amy som någon sorts jävla Baby Grogu kommer de utnyttja läget. Amy kan mycket väl också uppskatta det offerupplägget - Vem dömer Amy?
Det känns, och precis som mina teorier i ämnet i övrigt bara spekulationer baserat på mina observationer, som att Amy har valt minsta motståndets väg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in