2025-10-02, 09:21
Medlem
diseuses avatar
SVT (Simhallen i Linköping var hennes trygga plats – nu stoppas Amy från kvinnornas omklädningsrum):
Citat:
Simhallen var Amys, 26, trygga plats – men inte längre. Flera gånger har personalen vid simhallen i Linköping förbjudit henne från att använda kvinnornas omklädningsrum.
– Jag satt i hörnet av poolen och grät, säger Amy.

För drygt ett år sedan köpte Amy sin första sjöjungfrufena. Simmandet blev snabbt hennes stora nya intresse.

Under flera månader besökte Amy, som föddes i en manskropp och identifierar sig som kvinna, simhallen på kommunala Tinnerbäcksbadet i Linköping regelbundet och använde kvinnornas omklädningsrum utan problem. Men nu har hon flera gånger stoppats från att byta om där.
Bilden som ackompanjerar artikeln är obetalbar.

Men nu till frågan: vad tycker ni? Rimligt? Orimligt?
Citera
2025-10-02, 09:28
Medlem
Dofternas avatar
Om nån försöker bada i kommunala badhus iförd nån Svampbob Fyrkant-utstyrsel från Buttericks/Temu så bör personalen stoppa det oavsett vad Svampbobaren identifierar sig som.
Citera
2025-10-02, 09:29
Medlem
knullklassons avatar
Dåligt av simhallen att det inte finns omklädningsrum för äkta sjöjungfruar!
Citera
2025-10-02, 09:31
Medlem
Riksreptilens avatar
Det var värt att betala medieskatt idag.

Har sjöjungfrun tvingats flytta in till klorbassängen efter att temperaturen i Stångån och Göta kanal blivit för låg?

Ev blev de andra besökerna i damernas omklädningsrum upprörda över för mycket snaskande på hela råa fiskar?
Citera
2025-10-02, 09:31
Medlem
Dofternas avatar
Vad i helvete, såg jag två fenor i bassängen? Har man i Linköping speciella tider för "sjöjungfrur" eller är det maskerad där under ordinarie öppettider?
Citera
2025-10-02, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
SVT (Simhallen i Linköping var hennes trygga plats – nu stoppas Amy från kvinnornas omklädningsrum):

Haha. Det blir bara löjligare. Men det finns ju könsneutralt enskilt omklädningsrum. Mer kan väl inte hen begära.
Citera
2025-10-02, 09:45
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:

Givetvis är det absurt, om Amy identifierar sig som en kvinna så borde hen ha fullt tillträde till Damernas. Men en sjöjungfru kanske räknas till "ett tredje kön"?
Citera
2025-10-02, 09:52
Medlem
Citat:

Jag förstår att kvinnorna tycker det är lite olustigt med en man som byter om till sjöjungfru i omklädningsrummet, men det hade säkert fungerat ännu sämre på herr avdelningen.
Egentligen borde det nog vara tre omklädningsrum i simhallen: Han, Hon och Hen, som kan samsas med andra udda individer.
Citera
2025-10-02, 10:04
Medlem
tnems avatar
Kan man inte ändra reglerna för omklädningsrum till att man har en omklädningsrum för penisbärare istället för herromklädningsrum.
För jag antar att han inte har könsopererat sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Jag förstår att kvinnorna tycker det är lite olustigt med en man som byter om till sjöjungfru i omklädningsrummet, men det hade säkert fungerat ännu sämre på herr avdelningen.
Egentligen borde det nog vara tre omklädningsrum i simhallen: Han, Hon och Hen, som kan samsas med andra udda individer.
Kollar man på en sjöjungfrufena så ser det inte ut att var något man inte rör sig på land med, utan man sätter på sig vid bassängkanten.
Citera
2025-10-02, 10:09
Medlem
Merwinnas avatar
Men käre värld! Självklart ska inte en man - ja en person med penis är en man - inte byta om tillsammans med småflickor eller unga flickor, eller ens vuxna kvinnor. Det säger sig ju självt. Tänk så rädda tjejerna skulle bli när de såg det! Deras trygghet måste ju gå för hans.

Sedan får jag känslan att just denne figur mest är ute efter att provocera, bli känd och erhålla skadestånd. Jag menar: det FINNS ju tydligen ett könsneutralt omklädningsrum där. Använd det då! Det är inte som att han skulle hindras från sin simträning.

Det måste bli slut på dessa dumheter...
Citera
2025-10-02, 10:20
Medlem
Vi har 3 omklädningsrum där jag tränar så ett för dom konstiga människorna. Jag har alltid undrat hur tjejer i alla åldrar reagerar när det byter om män hos dom? Jag har aldrig sett tjejer som ser ut som killar byta om hos oss. Tror däremot att det är vanligare med män som ser ut som kvinnor som byter om hos tjejer.
Citera
2025-10-02, 10:28
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men käre värld! Självklart ska inte en man - ja en person med penis är en man - inte byta om tillsammans med småflickor eller unga flickor, eller ens vuxna kvinnor. Det säger sig ju självt. Tänk så rädda tjejerna skulle bli när de såg det! Deras trygghet måste ju gå för hans.

Sedan får jag känslan att just denne figur mest är ute efter att provocera, bli känd och erhålla skadestånd. Jag menar: det FINNS ju tydligen ett könsneutralt omklädningsrum där. Använd det då! Det är inte som att han skulle hindras från sin simträning.

Det måste bli slut på dessa dumheter...
Det är väl huvudet på spiken där. Han är inte främst transsexuell, utan exhibitionist. Det som driver honom är att visa upp sig och väcka reaktioner hos andra. Han njuter av att skapa olust. Precis samma som den klassiska blottarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in