2025-10-05, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LemoNoss
Jag har sökt igenom alla nyheter som läkemedelsverket skrivit och inte någon gång har de hittat Melanotan istället för Semaglutid. 😭 Var god länka till källan istället för att skriva så här löjliga påhitt.

Idenex har inte bytt ansikte, de fortsätter leverera Semaglutid genom deras hemsidor under samma varumärke så varför påstår du att de bytt ansikte? Jag mailade Idenex igår och fick svar, se skärmdump:

https://i.postimg.cc/jSgtj3xN/screen.jpg

Du tror att en skärmdump håller som bevis för något? Är man så godtrogen så förstår jag att man tänker gott om alla kriminella aktörer. Här kan du läsa om det jag berättat om:
https://efn.se/fejk-ozempic-lurar-kunder-expert-varnar
Du kan också ta direktkontakt med Läkemedelsverket, som jag gjort.

Värt att veta är att det finns mycket som talar för att det är samma krets av personer som driver flera av sidorna, därför de liknar varandra så mycket. Och därtill att de köper från samma ställe. Det är inte direkt läkare, apotekare, kemister eller annat utbildat folk som driver sidorna, utan kriminella av samma sort som säljer knark på gatorna eller för den delen på Darkweb.

Nu råder det ingen brist på Semaglutid längre, och särskilt dyrt är det inte heller att köpa det vitt. Dig kommer jag inte att övertyga, men övriga som läser den här tråden kommer förmodligen inte att vara lika naiva som vissa här, som tror så gott om aktörerna bakom svartapotek.
Citera
2025-10-05, 09:26
Medlem
Tradens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septagonal
Otroligt. Är du så godtrogen att du tror på de analyserna? Du vet att labben de hänvisar till i sin marknadsföring ej är ackrediterade, det finns inget sätt att veta att analysen är korrekt. Och även om man litar på analyserna, så är produkten utifrån labbens egna analyserna egentligen för oren för injektion i människa. Den Ozempic du får på apoteket har betydligt högre grad av renhet. Vem som helst kan betala labben för att säga att deras produkt är si eller så ren. Det är som att en kriminell går i godo för en anna kriminell, och du godtar det för att hjälpa din mor? Skamligt att du potentiellt köpt narkotika eller annan skit till din mor och lurat henne att det är Ozempic.

Köpte själv en mindre mängd receptbelagda (icke narkotikaklassade) läkemedel från Kina för ett gäng år sedan. Tullen norpade en av beställningarna och på papperet från tullens analys kom resultatet: 99,9% av substans x

China quality 👌
Citera
2025-10-05, 09:33
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septagonal
Nu råder det ingen brist på Semaglutid längre, och särskilt dyrt är det inte heller att köpa det vitt. Dig kommer jag inte att övertyga, men övriga som läser den här tråden kommer förmodligen inte att vara lika naiva som vissa här, som tror så gott om aktörerna bakom svartapotek.
Härligt, då får vi hoppas att det fortsätter så för Novonordisk Ozempic pennor är mycket enklare att bruka än två ml vialerna som säljs på svartamarknaden. Du som bland annat kontaktat polis och läkemedelsverket, som också verkar så engagerad i detta, vad säger du till alla människor där ute som vill handla substanser som t.ex:

Retatrutide? BPC-157? TB-500? Melanotan? Selank?
Citera
2025-10-05, 13:39
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenalex
Morsan mår toppen på deras produkter precis som de från apoteket.
Hon var utan i 9 månader när fabriken var nere så det var perfekt.

Tacka gudarna för att det finns sidor som tillhandahåller dessa produkter när man inte kan få tag på det genom vanlig väg.

Har läst igenom allt du skriver och de finns inte mycket av värde i något av det du skriver faktiskt så får anta att du är en konkurent till dom som vill svartmåla. Det är bara köra på gubben allt du gör är att du höjjer deras verksamhet till skyarna så fortsätt skriva fabrikerade historier :P
På medeltiden mådde man toppen när man intog malda ödlefötter eller torkade korpögon. Mycket handlar om tro.
Citera
2025-10-05, 21:19
Medlem
De misstänkta, vad är de för typer? Är de yrkeskriminella eller har de bara hamnat i denna situationen av tillfälligheter?
Citera
2025-10-05, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av murder4hire
Nu snabbgissar jag bara då jag är fredagsslarvig och svarar innan jag läst tråden, men antagligen handlar det väl om "Ozempic", som istället består av typ 10-100 mg amfetamin. Ger samma resultat, och de som tar den kommer knappast klaga... Antagligen inte skicka den på analys heller

Ger inte samma resultat.
Citera
2025-10-05, 21:33
Medlem
Ni verkar totaltappade. Ozempic är i första hand för oss diabetiker. Hur man måt, är individuellt. Med känslig mage, skiter man nästan ihjäl sig. Går man ner rejält i vikt, är man riktigt överviktig.
Citera
2025-10-06, 07:15
Medlem
PrippsFats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumputin
Jag vill inte betala för folk alls. Typ bryter benet när de åker slalom varför ska jag betala det? Ungar som gör sig illa när de leker osv. Inte mitt problem. Sjukdagar för att de sträckt sig på gymmet. wtf liksom!

Vi har en kille nu på jobbet som gjorde sig illa i innebandy eller vad det nu var. Han har suttit på en stol i 2 år nu, han går till jobbet men kan inte jobba. Han har gjort operatin efter operation! WTF ?! VARFÖR SKA JAG BETALA DET!?
Jag får det till att du är fet.
Citera
2025-10-06, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Hur ska det gå när Ozempic och liknande mediciner är slut under långa perioder på apoteken? Min äldre mamma har det på recept och har under långa perioder inte lyckats få ut sin medicin då det är slut på hyllorna. I hennes fall så var hon likt många tvungna att vända sig till svarta marknaden.

Då får hon väl be läkaren skriva ut generisk variant ex.vis exenatid, lixisenatid, dulaglutid eller tirzepatide istället.
Citera
2025-10-06, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Grå marknaden? Förklara dig..
Är väl antagligen svart eller vitt. Lagligt/olagligt.

Receptbelagda läkemedel är olagliga att sälja utan tillstånd. Och straffbart.

Nu vet jag inte vad hen menar. Men kanske åsyftas läkemedel som läkemedelsklassade i Sverige och kräver därför recept, men helt lagliga att beställa från andra medlemsländer i unionen.
Citera
2025-10-06, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrippsFat
Jag får det till att du är fet.

Ironi är svårt på internet.
Citera
2025-10-06, 18:49
Medlem
PrippsFats avatar
Citat: