2025-10-05, 20:54
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Rekommenderar alla att ta bort sig från Hitta, Eniro, Ratsite, Mrkoll, Merinfo osv. Vissa går det på direkten och andra får man maila ett par - tre gånger och hänvisa till GDPR. Jag är numera borta från alla jag känner till utom bilregistret och Skattemyndigheten.

Vet de inte var de skall börja gör man det svårare för dem. Visst de kan gå direkt på seniorboenden och sånt, men där är jag inte än. Skulle för övrigt aldrig köpa något vid dörren eller via telefonförsäljare.
Det blir lite ot men hur tog du bort dig från upplysning.se? Dom skiter i GDPR och Integritetsskyddsmyndigheten.
Citera
2025-10-05, 20:57
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Det blir lite ot men hur tog du bort dig från upplysning.se? Dom skiter i GDPR och Integritetsskyddsmyndigheten.
Mailade dem tre eller fyra gånger att de var skyldiga att ta bort mig enligt lagen om GDPR. Tredje eller fjärde gången försvann jag därifrån. Trägen vinner.
Citera
2025-10-05, 21:00
Medlem
Studsbolls avatar
Nu bor jag på ett sätt som effektivt förhindrar zigenarpack från att ens nå fram till dörren, men om de bankat på hade jag blivit mycket förargad på ett sätt de inte glömt i brådrasket. Folk som stör folk i hemmet är ett otyg oavsett om det är kriminella zigenare, tattarjävlar eller någon som bara vill sälja något. När det gäller zigenare gäller dessutom alltid samma taktik: låt dem aldrig komma nära och skrik att de ska försvinna; kommer de nära kommer de försöka ta något och får de prata kommer de försöka lura en så de kan stjäla på ett eller annat sätt.
Citera
2025-10-05, 22:10
Medlem
Svenskar kan ju vara de mest lättblåsta folket på den här planeten, romerna har en field day med alla 1000 åriga scams som de kan använda som om de hade kommit på dem själva.

Blattar har någon extra grej för rosor, så utesluter inte att de kan ligga bakom heller.

Lika bra att svensken får lite hårdare hud när de läser att allt var en scam. Synd bara att de göder myglet.
Citera
2025-10-06, 02:24
Medlem
kalkryggars avatar
Det har varit mycket tjat på mina äldre släktningar innan de verkligen begriper att de inte ska öppna dörren för okända. Men tillslut efter jävligt mycket om å men så lärde det sig.

Då behövde de plötsligt hemtjänst och nu står det okända utanför dörren ett par gånger i veckan där människorna ser ut att komma från alla jordens hörn. Ett helvete. Hur ska de veta när de ska öppna dörren eller inte? Va fan.

Gör polisen över huvud taget någon slags insats för att försöka få tag i rosfolket längs E45?

Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Njae inte om de dyker upp hemma i din entré och trycker ner den i halsen på dig.

Men om man öppnar dörren för okända ziggizar så förtjänar man att få rosen nedtryckt i halsen.
Citera
2025-10-06, 06:30
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det har varit mycket tjat på mina äldre släktningar innan de verkligen begriper att de inte ska öppna dörren för okända. Men tillslut efter jävligt mycket om å men så lärde det sig.

Då behövde de plötsligt hemtjänst och nu står det okända utanför dörren ett par gånger i veckan där människorna ser ut att komma från alla jordens hörn. Ett helvete. Hur ska de veta när de ska öppna dörren eller inte? Va fan.

Gör polisen över huvud taget någon slags insats för att försöka få tag i rosfolket längs E45?

Hemtjänst har nyckel till personens hem, det har inte romerna får man hoppas.
Citera
2025-10-06, 08:23
Medlem
immenhusens avatar
Romer. Det har varit vanligt förekommande i över 30 år. Oftast är det ”guld.” Inte sällan låtsas de att bilen har gått sönder, varpå en inte ont anande medmänniska stannar, varpå de i samma stund ”fixar” bilen och i stället försöker sälja på den stannande bilisten kattguld till ett bra pris som ”tack.”

/AI
Citera
2025-10-06, 10:22
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Hemtjänst har nyckel till personens hem, det har inte romerna får man hoppas.

Det är inte alltid som hemtjänst har nyckel. Det spelar ingen roll vem som ringer på dörren idag, en gammel människa ska inte öppna dörren för en okänd oavsett vem det är.

Idag har samhället blivit så sjukt att ingen vare sig ung eller gammel ska öppna dörren för en okänd. Det går åt helvete.
Citera
2025-10-06, 14:53
Medlem
Jordgubbes avatar
Det var ett program på SR P1 häromdagen som handlade om det här med attt komma oinbjuden (länk här), det som på skoj kan kallas att "våldgästa någon". Som ett exempel i det nämnes vanan i norra landet att kliva på och sätta sig i köket och vänta. Egentligen inte jättekonstigt, till och med mer praktiskt. Rövare och skit har funnits i alla tider, då har man hanterat det. Den här tråden är ett sätt att hantera de som drar fram längs e45an.
Citera
2025-10-06, 16:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Mailade dem tre eller fyra gånger att de var skyldiga att ta bort mig enligt lagen om GDPR. Tredje eller fjärde gången försvann jag därifrån. Trägen vinner.

Vad har gdpr att göra med att dem hämtar ju in all offentlig info från Skatteverket varje år ?
Citera
2025-10-06, 17:39
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russiannotsweed
Vad har gdpr att göra med att dem hämtar ju in all offentlig info från Skatteverket varje år ?
Proffsbedragarna ja. Men rosförsäljarna går nog inte den vägen.

Sedan, lite offtopic i den här tråden, men värt att nämnas. Ingen kan få ditt telefonnummer från skatteverket om du markerat det "icke offentligt" " hemligt" på din operatörs sida.

Hittar de dig inte är det svårare att scamma (eller i mitt fall störa) mig. De jag känner vet mitt telenummer, ingen annan behöver veta det. Snuten kan spåra det ändå om det skulle behövas, men inte muhammed på Malta.
Citera
2025-10-06, 17:42
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russiannotsweed
För att få ut uppgifter från skatteverket krävs du vet vem du söker. Vet du det om jag inte finns i offentliga register?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in