Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Nej. Det behövs inte. I en heterosexuell relation finns alltid en hypotetisk möjlighet att graviditet inträder,
Jaså? Så t ex en kvinna som genomgått hysterektomi kan bli gravid om denne gifter sig? Antar att du kan mer om biologi än mig. Bra, där!
Så kan vi inte ha det, det handlar ju om foooooortplantning o kääääärnfamilj och absolut inte homofobi. Så visst måste vi ha fertilitetstester för att du ska vara konsekvent??
Citat:
Om det är en man och en kvinna som gifter sig utan att få barn, så har jag inget problem alls.
Chocken. Men två av samma kön som gifter sig utan att få barn innebär problem för clownen Strix. Men det har såklart ingenting med homofobi att göra. Nej, nej, nej, absoluuut inte.
Citat:
Om man utsträcker äktenskapsbegreppet så tunnas begreppet ut,
Varför? Hur? För vem? Vad betyder det ens?
Vem mer än en fucking homofob skulle anse att ordet "äktenskap" tunnas ut genom att två av samma kön gifter sig? Första klassens bullshit
Bara var ärlig ditt homofobiska, lilla fittnylle
Vi vet båda två att du inte gillar homosexuella, bara stå för det
Citat:
Inte bara kommer det att innebära samkönade relationer
Hemska tanke. Men nä, du är såklart inte homofob. Nej då
Citat:
, utan man är ute på det sluttande planet.
Sluttande plan till vad? Ett samhälle där folk kan få ha ett förhållande med det kön de attraheras till?
Jag måste fråga: Tror du att homosexualitet är medfött? Jag får en distinkt känsla av att du tror det typ är orsakat av "trauma" under uppväxten....och att man kan bli "frisk" från det?
Är det då inte konstigt att du endast vill att homosexuella ska få adoptera endast i nödfall, trots att datan är tydlig med att barn som uppfostras av homosexuella klarar sig lika bra som övriga barn? Det är inte så enkelt som att du ljuger nu igen?
Citat:
Jag har barn inom äktenskapet,
Har du utfört faderskapstest? Eller är du säker pga att ungarna är lika korkade och trångsynta som du?
Citat:
och har aldrig givit upphov till någon oönskad graviditet. Så, ja det gäller litet andra regler för oss som gjort rätt, än för de som gjort fel.
Då tackar jag för erkännande att du är inkonsekvent. Framsteg.