2025-10-05, 23:07
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Det DU nu skrev var däremot såklart inte det minsta nedsättande. #itsokwhenwedoit

Nej, det var ett sakligt konstaterande. Jag förstår att Du inte inser det.

Citat:
För andra gången: VARFÖR INTE?

Jag har förklarat det i andra trådar. Enkelt sammanfattat: äktenskapet är till för man och kvinna, för makarnas ömsesidighet och samhällets fortbestånd. I en homosexuell relation kan det omöjligen uppstå fortplantning, och då bör den relationen särskiljas från det traditionella äktenskapet. Tidigare hade vi registrerat partnerskap för att homosexuella skulle kunna få sin relation juridiskt reglerad på motsvarande sätt. Det var en god ordning.
Citera
2025-10-05, 23:14
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Skrev jag inte att det är resultatet som räknas, och hur man bäst når det bästa resultatet i de flesta fallen?

Suck. Jag har angett två personer. Grow a fucking pair och berätta vem av dem som tagit mest ansvar istället för att bete dig som en liten bitch

Citat:
Ja, om man jämför inkommensurabla saker,

Det finns ingenting inkommensurabelt mellan de två personernas beskrivna graviditetsmitigation din jävla clown. Sådär, nu fick du ett avancerat ord tillbaka. Det är väl så man gör när man vill se smart ut?

Citat:
falsk dikotomi

Då lägger vi till "falsk dikotomi" på listan över ord du inte förstår.
Citera
2025-10-05, 23:20
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Så du förespråkar med andra ord att alla som vill gifta sig
1) Ska genomgå fertilitetstest
2) Ska lova högt och heligt att de ämnar skaffa barn? Kanske t o m förbinda sig juridiskt att göra det?
Right? För du är väl konsekvent med att äktenskapet är till för att skapa kärnfamiljer och inget annat? Det är väl inte så att det är svepskäl du presenterar nu, va?

Nej. Det behövs inte. I en heterosexuell relation finns alltid en hypotetisk möjlighet att graviditet inträder, och vi har gott om exempel på att "infertila" blir gravida, och till och med att äldre kvinnor kan bli gravida med medicinska tricks. Detta är helt omöjligt i en homosexuell relation.

Fö får man vara försiktig med vissa konsekvensresonemang, ty det brukar grunda sig i ett vänsterrationalistiskt felresonemang. Man kan med fördel minnas den konservativa maximen: "If it's stupid and works, it's not supid."

Citat:
Vad i hela friden gör det dig om två personer gifter sig och inte skaffar barn, oavsett kön? Hur i hela friden påverkar det andra "kärnfamiljer" som skaffar barn?

Bara var ärlig och kom ut med ditt böghat already. DU VET ATT DU LJUGER. Det här börjar bli löjligt. Att två av samma kön gifter sig påverkar inte någon annan på minsta lilla sätt. De enda som motsätter sig det är religiösa nutjobs och andra böghatare. Det är HELT UPPENBART. Det äcklar mig verkligen över hur as som du kan sätta sina negativa känslor före andras lycka. Fy fan. Och sen inte ens stå för det. Herrejävla gud vilka tragiska människor ni är.

Om det är en man och en kvinna som gifter sig utan att få barn, så har jag inget problem alls. Om man utsträcker äktenskapsbegreppet så tunnas begreppet ut, och kan efter hand betyda allt mer. Inte bara kommer det att innebära samkönade relationer, utan man är ute på det sluttande planet. Jag misstänker att det är precis vad vänstern vill, för kan man skada kärnfamiljsbegreppet kan man skada samhället, som vänstern alltid önskar.

Citat:
Du känner förhoppningsvis till att såväl homosexuella som heterosexuella adoptivföräldrar saknar blodsband, va?

Bara var ärlig, du hade varit emot att homosexuella adopterade oavsett hur bra det gick för barnen. Inte sant?

Ja.
Nej.

Citat:
Ja? Så varför fick du PMS över mitt "stickspår"?

Det kan vara vanlig dumhetsallergi från min sida. Vänsterfigurer utlöser lätt sådant.

Citat:
"Du har ingen livmoder och har därmed diffust underlag i din abortkritik". Men som vanligt gäller väl andra regler för Clownen Strix?

Jag har barn inom äktenskapet, och har aldrig givit upphov till någon oönskad graviditet. Så, ja det gäller litet andra regler för oss som gjort rätt, än för de som gjort fel.
Citera
2025-10-05, 23:27
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du behöver lära dig att det går inte prata om respekt när man medvetet önskar behandla människor som olika värda baserat på strunt.

Det Du kallar "strunt", kallar jag värderingar,

Citat:
Din väninnas lesbiska relation och kärlek är EXAKT lika viktig för henne som din ev. relation och kärlek är för dig. Du har helt enkelt ingen moralisk rätt hävda att din relation är mer värd än hennes.
Jag får kräkkänslor av hur du resonerar.
Vidare hennes ev. barn är lika viktiga som dina barn. Kivnnor rättigheter är lika viktiga som mäns
etc etc...

Ja, kärleksrelationen har jag inga synpunkter på. Men, min relation är den enda sorten som kan producera fortbestånd, "från ax till limpa". Detta är naturvetenskapligt och socialt oomkullrunkeligt.
Citera
2025-10-05, 23:31
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Så om en sexåring håller på och drunknar och sträcker ut sin hand så finns ingen skyldighet att rädda barnet eftersom sexåringen inte har rätt att hålla i någons hand?

Måste vara bland de mest korkade allegorierna jag har hört. Tycka vad man vill om åsikten som användaren hade om att alla bör ha rätt att bestämma över sin kropp rent juridiskt även när det kan räknas som moraliskt klandervärd, men din allegori är överhuvudtaget inte relevant svar på åsikten ifråga.

Man behöver givetvis ha fungerande hjärnceller för att komma med passande allegorier. Det är inte en juridisk skyldighet att rädda ett barn som håller på att drunkna i Sverige och det finns inga lagar som ens förbjuder sexåringen att sträcka ut sin hand för att hålla i någon som är motvillig att rädda barnet.

Moraliska och etiska förväntningar vi har på personer att rädda barn är något helt annat än deras juridiska skyldigheter/rättigheter, men du är uppenbar för korkad för att förstå skillnaden mellan lagliga skyldigheter och etiska skyldigheter.

Du har laglig rätt att säga att du önskar att någon hade aborterats av sin moder (och bör ha det till och med för alla som verkligen tror på yttrandefrihet), men det betyder inte att det är moraliskt rätt att spotta ut sådana fjortis-förolämpningar.

Ska du spela rollen som tuffa tjejen så behöver du ta med ammunition (hjärnceller) med i matchen, något du tyvärr saknar.
Citera
2025-10-05, 23:33
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Huruvida jag har barn eller inte har inte med sakfrågan att göra.
Och du vet mycket väl att den jämställda delning jag pratar om inte är att man delar exakt allt 50/50.
Liksom inte så att om en kvinna bytt blöjor 30 567 ggr och en man 30 498 ggr så är de ojämställt.

Det har med saken att göra. Det handlar om erfarenhet som man bara kan få som förälder, och inte på något annat sätt. Den praktiska arbetsfördelningen är en sak. Den kan man dela på olika sätt. Men, det har i hög grad att göra med hur barnen agerar gentemot respektive förälder. Hur små barn hellre tyr sig till sin mor. Spädbarn är givetvis mer mammatillvända, pga graviditet, födsel och amning. Både biologiskt, emotionellt och materiellt, således. Av detta följer också att mamman på fler sätt blir viktigare för barnet under flera år, medan pappan för en allt viktigare roll efterhand som barnet tillväxer. Det kan man skriva om i böcker, och är väl belagt, men för att riktigt inse betydelsen av detta, måste man ha upplevt det själv. Det hör också till saken, att många mammor vill ha en mer barnnära roll under småbarnsåren och uppskattar detta. Det är inte alls så villiga att dela detta "rättvist" med pappan. Du pladdrar för mycket om sådant Du inte har några djupare insikter i.
Citera
2025-10-05, 23:41
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Nej. Det behövs inte. I en heterosexuell relation finns alltid en hypotetisk möjlighet att graviditet inträder,

Jaså? Så t ex en kvinna som genomgått hysterektomi kan bli gravid om denne gifter sig? Antar att du kan mer om biologi än mig. Bra, där!

Så kan vi inte ha det, det handlar ju om foooooortplantning o kääääärnfamilj och absolut inte homofobi. Så visst måste vi ha fertilitetstester för att du ska vara konsekvent??

Citat:
Om det är en man och en kvinna som gifter sig utan att få barn, så har jag inget problem alls.

Chocken. Men två av samma kön som gifter sig utan att få barn innebär problem för clownen Strix. Men det har såklart ingenting med homofobi att göra. Nej, nej, nej, absoluuut inte.

Citat:
Om man utsträcker äktenskapsbegreppet så tunnas begreppet ut,

Varför? Hur? För vem? Vad betyder det ens?

Vem mer än en fucking homofob skulle anse att ordet "äktenskap" tunnas ut genom att två av samma kön gifter sig? Första klassens bullshit

Bara var ärlig ditt homofobiska, lilla fittnylle

Vi vet båda två att du inte gillar homosexuella, bara stå för det

Citat:
Inte bara kommer det att innebära samkönade relationer

Hemska tanke. Men nä, du är såklart inte homofob. Nej då

Citat:
, utan man är ute på det sluttande planet.

Sluttande plan till vad? Ett samhälle där folk kan få ha ett förhållande med det kön de attraheras till?

Jag måste fråga: Tror du att homosexualitet är medfött? Jag får en distinkt känsla av att du tror det typ är orsakat av "trauma" under uppväxten....och att man kan bli "frisk" från det?

Citat:
Nej.

Är det då inte konstigt att du endast vill att homosexuella ska få adoptera endast i nödfall, trots att datan är tydlig med att barn som uppfostras av homosexuella klarar sig lika bra som övriga barn? Det är inte så enkelt som att du ljuger nu igen?

Citat:
Jag har barn inom äktenskapet,

Har du utfört faderskapstest? Eller är du säker pga att ungarna är lika korkade och trångsynta som du?

Citat:
och har aldrig givit upphov till någon oönskad graviditet. Så, ja det gäller litet andra regler för oss som gjort rätt, än för de som gjort fel.

Då tackar jag för erkännande att du är inkonsekvent. Framsteg.
Citera
2025-10-05, 23:42
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Måste vara bland de mest korkade allegorierna jag har hört.

Du vet uppenbarligen inte vad en allegori är
Citera
2025-10-05, 23:46
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Suck. Jag har angett två personer. Grow a fucking pair och berätta vem av dem som tagit mest ansvar istället för att bete dig som en liten bitch

Det finns ingenting inkommensurabelt mellan de två personernas beskrivna graviditetsmitigation din jävla clown. Sådär, nu fick du ett avancerat ord tillbaka. Det är väl så man gör när man vill se smart ut?

Det är fascinerande att Du inte tycks förstå att jag just har berättat det, men genom att förklara den analytiska problematiken för Dig. Du tycks ha svårt att acceptera att alla inte lätt sväljer Dina påhitt. Du var väl bortskämt som barn. Nu har Du blivit litet avslöjad som vänstertomte, med vulgärargumentation, och det kan förstås kännas litet obehagligt. Så synd.

Citat:
Då lägger vi till "falsk dikotomi" på listan över ord du inte förstår.

Det är egentligen två ord. Och Du förstår tydligen varken det, eller att Du argumenterar Dig bort i tok.
Citera
2025-10-05, 23:51
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Det är fascinerande att Du inte tycks förstå att jag just har berättat det,

Skriv.Personen.
Citera
2025-10-05, 23:55
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Jaså? Så t ex en kvinna som genomgått hysterektomi kan bli gravid om denne gifter sig? Antar att du kan mer om biologi än mig. Bra, där!

Så kan vi inte ha det, det handlar ju om foooooortplantning o kääääärnfamilj och absolut inte homofobi. Så visst måste vi ha fertilitetstester för att du ska vara konsekvent??

Nej, det behöver vi inte - av något skäl. Och, ja fortplantning är en existentiell fråga. Slutar vi föda barn i tillräcklig utsträckning så dör vi ut.

Citat:
Chocken. Men två av samma kön som gifter sig utan att få barn innebär problem för clownen Strix. Men det har såklart ingenting med homofobi att göra. Nej, nej, nej, absoluuut inte.

Nej, det har med omsorg om kärnfamiljen att göra. Ett av vänsterns största hatobjekt.

Citat:
Varför? Hur? För vem? Vad betyder det ens?

Vem mer än en fucking homofob skulle anse att ordet "äktenskap" tunnas ut genom att två av samma kön gifter sig? Första klassens bullshit

Bara var ärlig ditt homofobiska, lilla fittnylle

Vi vet båda två att du inte gillar homosexuella, bara stå för det

Jag beklagar om jag gjort Dig ledsen, men Du får prata igenom det med Din pojkvän.

Citat:
Hemska tanke. Men nä, du är såklart inte homofob. Nej då

Nej, precis.

Citat:
Sluttande plan till vad? Ett samhälle där folk kan få ha ett förhållande med det kön de attraheras till?

Det var inte förhållande jag diskuterade, utan äktenskap. Ett sluttande plan, till t ex månggifte.

Citat:
Jag måste fråga: Tror du att homosexualitet är medfött? Jag får en distinkt känsla av att du tror det typ är orsakat av "trauma" under uppväxten....och att man kan bli "frisk" från det?

Jag har ingen aning, och jag anser inte att det är en viktig fråga för mina ställningstaganden.

Citat:
Är det då inte konstigt att du endast vill att homosexuella ska få adoptera endast i nödfall, trots att datan är tydlig med att barn som uppfostras av homosexuella klarar sig lika bra som övriga barn? Det är inte så enkelt som att du ljuger nu igen?

Jag tror inte att jag hävdat att homosexuella skall få adoptera endast i nödfall.

Citat:
Har du utfört faderskapstest? Eller är du säker pga att ungarna är lika korkade och trångsynta som du?

Jag är säker. Och det gör rätt bra, så här långt. Tackar som frågar.

Citat:
Då tackar jag för erkännande att du är inkonsekvent. Framsteg.

Jag är inkonsekvent när jag bedömer det som lämpligt. Det är inget "erkännande" - det är ett ställningstagande.
Citera
2025-10-06, 00:24
Medlem
Citat:
Det har med saken att göra. Det handlar om erfarenhet som man bara kan få som förälder, och inte på något annat sätt. Den praktiska arbetsfördelningen är en sak. Den kan man dela på olika sätt. Men, det har i hög grad att göra med hur barnen agerar gentemot respektive förälder. Hur små barn hellre tyr sig till sin mor. Spädbarn är givetvis mer mammatillvända, pga graviditet, födsel och amning. Både biologiskt, emotionellt och materiellt, således. Av detta följer också att mamman på fler sätt blir viktigare för barnet under flera år, medan pappan för en allt viktigare roll efterhand som barnet tillväxer. Det kan man skriva om i böcker, och är väl belagt, men för att riktigt inse betydelsen av detta, måste man ha upplevt det själv. Det hör också till saken, att många mammor vill ha en mer barnnära roll under småbarnsåren och uppskattar detta. Det är inte alls så villiga att dela detta "rättvist" med pappan. Du pladdrar för mycket om sådant Du inte har några djupare insikter i.

Dina erfarenheter är inte allas erfarenheter och spädbarn tyr sig till den person som är mest närvarande och de kan likaväl vara en pappa, eller någon som inte ens är biologisk förälder.
Och saken är den Uven, att många kvinnor alltså INTE vill skaffa barn, inte vill vara gravida bara för att de haft sex samt inte vill tvingas till ensamt ansvar för något som 2 personer varit exakt lika delaktiga till.

Så den ende här som "pladdrar för mycket" om sådan han inte begriper sig på, andras viljor och behov ex. är du.

låt alla människor bestämma om de ska bli föräldrar eller inte själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in