2025-10-05, 20:35
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Dina ställningstaganden i väldigt många frågor är definitivt uttryck för en sort av hat.
Nämligen sorten...ett "ni" ska inte få existera på samma villkor som "vi"...för jag tycker att "ni" är sämre värda människor...det är just vad hat på gruppnivå handlar om.

Nej, "en sorts hat" är bara ett vänsterpåhitt i syfte att kunna prata nedsättande om sin debattmotståndare. Så, som vänstermänniskor älskar att göra. Du behöver lära Dig att man kan respektera individer, utan att för en skull anse att deras relation är att jämställa med en annan sort relation. Jag känner en kvinna, som jag djupt respekterar på flera olika grunder, som är lesbisk. Av det följer inte att jag anser att homoäktenskap är önskvärda, men jag vill gärna att hon skall få leva i en lycklig relation.

På samma sätt har jag en bekant som jag också respekterar, men på andra grunder, men jag skulle helst se att han inte får vapenlicens. Det har inget med hat att göra, utan en rimlighetsbedömning.
Citera
2025-10-05, 20:52
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletOchgrodan
Så kön ska avgöra vem som ska få bestämma över andra personer?

Du lägger ord i munnen på mig som jag inte skrivit. Välkänd härskarteknik som mindre ärliga debattörer brukar ta till när sakargumenten tryter.

Läs nu noga:
Min uppfattning är att det är kvinnan själv som avgör om hon blivit utsatt för våldtäkt eller annat sexuellt ofredande.
Ingen man har rätt att bestämma över det. Ingen man har rätt att säga ”nej du blev inte våldtagen”.

Jag är fullt medveten om att det finns män som anser att denna inställning är fel och att de föraktar både kvinnor och män som har den uppfattningen. Jag hoppas att du inte är en sådan person.
Är du det?
Citera
2025-10-05, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Nej, "en sorts hat" är bara ett vänsterpåhitt i syfte att kunna prata nedsättande om sin debattmotståndare. Så, som vänstermänniskor älskar att göra. Du behöver lära Dig att man kan respektera individer, utan att för en skull anse att deras relation är att jämställa med en annan sort relation. Jag känner en kvinna, som jag djupt respekterar på flera olika grunder, som är lesbisk. Av det följer inte att jag anser att homoäktenskap är önskvärda, men jag vill gärna att hon skall få leva i en lycklig relation.

På samma sätt har jag en bekant som jag också respekterar, men på andra grunder, men jag skulle helst se att han inte får vapenlicens. Det har inget med hat att göra, utan en rimlighetsbedömning.

Du behöver lära dig att det går inte prata om respekt när man medvetet önskar behandla människor som olika värda baserat på strunt.

Din väninnas lesbiska relation och kärlek är EXAKT lika viktig för henne som din ev. relation och kärlek är för dig. Du har helt enkelt ingen moralisk rätt hävda att din relation är mer värd än hennes.
Jag får kräkkänslor av hur du resonerar.
Vidare hennes ev. barn är lika viktiga som dina barn. Kivnnor rättigheter är lika viktiga som mäns
etc etc...
Citera
2025-10-05, 21:14
Medlem
Citat:
Du har inga barn och därmed mera diffusa underlag för Dina ställningstaganden i frågan. Jag vågar påstå att de allra flesta som är föräldrar, har erfarit att det är mycket svårt/omöjligt att dela uppgifterna helt lika som mor respektive far, särskilt de första småbarnsåren, särskilt om man får mer än ett barn. Förr i världen hade man ofta minst tre barn i småbarnsålder samtidigt, även om man inte fick irländska tvillingar.

Huruvida jag har barn eller inte har inte med sakfrågan att göra.
Och du vet mycket väl att den jämställda delning jag pratar om inte är att man delar exakt allt 50/50.
Liksom inte så att om en kvinna bytt blöjor 30 567 ggr och en man 30 498 ggr så är de ojämställt.
Citera
2025-10-05, 21:29
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Tror du på ditt argument att en graviditet är värre än när människor mördas, alternativet att tvingas fullfölja en gravid är värre än att bli mördad?

När skrev jag det???? Jag skrev väl precis tvärtom????

Citat:
Den åsikten är inte så vanlig skulle jag tippa på.

Inte bland läskunniga.
Citera
2025-10-05, 21:30
Medlem
Jag är lite nyfiken på vad abortmotståndare tänker kring kromosom-tester som görs av modern (vilket är frivilligt) och där uppmaningen från MVC indirekt är att abortera bort foster som inte ser ”normala” ut.
Det kanske är en dum fråga? Om du är abortmotståndare kanske man avstår dessa tester? Men jag blev påmind härförsistens att i abortstastestiken ingår ju alla planerade graviditeter som man sedan avbryter då det visar på en avvikelse. Jag minns inte siffran men den var betydligt högre än vad jag hade koll på och stod för en stor del av aborterna.

Dvs uppfattningen om att aborter består av önskade graviditeter är inte helt sann. Många som önskar att få barn aboterar bort foster ett flertal gånger innan de slutligen väljer att fortlöpa graviditeten. Just pga olika avvikanden eller missbildningar.

Jag gissar att abortmotståndare tycker att man ska föda fram alla foster/barn oavsett avvikelse/sjukdom/missbildning men jag slänger ändå upp frågan.
Citera
2025-10-05, 21:32
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Så du vill att man ska få bestämma allt över sin kropp, sitt liv och ens framtid?

Wow. Snälla, citera inlägget där du föreställer dig att jag framförde den ståndpunkten. Ska bli spännande.

Citat:
Just när det handlar om sexualiteten/aborter så verkar det vara många personer använda sig av argument som de inte håller riktigt med om, det gäller åt båda hållen.

Det är också tydligen vanligt att upprepa saker man redan skrivit fastän den man skriver till redan hållit med om det
Citera
2025-10-05, 21:41
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Är fullt medveten om att sådana som du finns, och det får jag acceptera.

Starkt av dig att acceptera min existens. Spring iväg och göm dig nu innan du får fler frågor. Tryggast så.
Citera
2025-10-05, 21:45
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Nej, "en sorts hat" är bara ett vänsterpåhitt i syfte att kunna prata nedsättande om sin debattmotståndare. Så, som vänstermänniskor älskar att göra.

Det DU nu skrev var däremot såklart inte det minsta nedsättande. #itsokwhenwedoit

Citat:
homoäktenskap är inte önskvärda

För andra gången: VARFÖR INTE?
Citera
2025-10-05, 22:48
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Exakt. Du anser att homosexuella föräldrar är dåligt för barn, att de endast ska få vara föräldrar i nödfall. Nä, men det har nog iiiiiiinget med homofobi från din sida att göra

Det bör också poängteras att det finns en jävla massa data på området som visar på i princip ingen skillnad gentemot övriga barn. Så varifrån du fått inbillningen att det skulle vara dåligt för barnen är något av en gåta. Men det har nog absolut iiiiiiinget med homofobi från din sida att göra

En fråga:
Om datan var tydlig på barn till homosexuella klarade sig bättre än övriga barn, hade du då förespråkat att barn i första hand skulle adopteras av homosexuella? Var ärlig.

Varför i hela friden inte? Låt mig gissa, det har iiiiiiingenting med dina känslor kring homosexuella att göra?

Nej, det har inte ett dugg med vad homosexuella är - det har att göra med att de tillsammans inte kan tillskapa en kärnfamilj.

All erfarenhet tyder på att biologiska föräldrar har starkare barn till sina barn, än de som inte har dessa band. Att blod är tjockare än vatten, är en urgammal sanning.

Citat:
Ursäkta, men var det inte du som började prata kärnfamilj? Antar att det var fel av mig att anta att en moderator vet vad som rimligen tillhör topic?

Mycket enkelt. Kärnfamiljsfrågor är förknippade med abortfrågor. Samkönade relationer har at lätt insedda skäl inte det. Det borde till och med någon som inte är moderator begripa.
Citera
2025-10-05, 23:03
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Nej, det har inte ett dugg med vad homosexuella är - det har att göra med att de tillsammans inte kan tillskapa en kärnfamilj.

Så du förespråkar med andra ord att alla som vill gifta sig:
1) Ska genomgå fertilitetstest
2) Ska lova högt och heligt att de ämnar skaffa barn? Kanske t o m förbinda sig juridiskt att göra det?
Right? För du är väl konsekvent med att äktenskapet är till för att skapa kärnfamiljer och inget annat? Det är väl inte så att det är svepskäl du presenterar nu, va?

Vad i hela friden gör det dig om två personer gifter sig och inte skaffar barn, oavsett kön? Hur i hela friden påverkar det andra "kärnfamiljer" som skaffar barn?

Bara var ärlig och kom ut med ditt böghat already. DU VET ATT DU LJUGER. Det här börjar bli löjligt. Att två av samma kön gifter sig påverkar inte någon annan på minsta lilla sätt. De enda som motsätter sig det är religiösa nutjobs och andra böghatare. Det är HELT UPPENBART. Det äcklar mig verkligen över hur as som du kan sätta sina negativa känslor före andras lycka. Fy fan. Och sen inte ens stå för det. Herrejävla gud vilka tragiska människor ni är.

Citat:
All erfarenhet tyder på att biologiska föräldrar har starkare barn till sina barn, än de som inte har dessa band. Att blod är tjockare än vatten, är en urgammal sanning.

Du känner förhoppningsvis till att såväl homosexuella som heterosexuella adoptivföräldrar saknar blodsband, va?

Bara var ärlig, du hade varit emot att homosexuella adopterade oavsett hur bra det gick för barnen. Inte sant?

Citat:
Mycket enkelt. Kärnfamiljsfrågor är förknippade med abortfrågor. Samkönade relationer har at lätt insedda skäl inte det. Det borde till och med någon som inte är moderator begripa.

Ja? Så varför fick du PMS över mitt "stickspår"?

Citat:
Du har inga barn och därmed mera diffusa underlag för Dina ställningstaganden i frågan.

"Du har ingen livmoder och har därmed diffust underlag i din abortkritik". Men som vanligt gäller väl andra regler för Clownen Strix?
Senast redigerad av Fiffiniffi 2025-10-05 kl. 23:14.
Citera
2025-10-05, 23:03
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Eller så kanske du bör överväga att du har tokiga principer. Kan det vara så enkelt?

Nej, det finns det inget som tyder på.

Citat:
Suck, tramset fortsätter. Då ställer jag samma fråga igen: Kan du vänligen visa mig var det i något av ditt svar framgår vem av de två har tagit mest ansvar för att undvika graviditet? Det är en väldigt enkel, binär fråga men du strutsar den gång på gång. Bara skriv vilken person som tagit mest ansvar, det kan inte bli enklare!

Hade det varit enkelt hade Du inte ställt frågan. Skrev jag inte att det är resultatet som räknas, och hur man bäst når det bästa resultatet i de flesta fallen?

Citat:
Evidens för att du vill svara på fler frågor än de som har ett svar som är bekvämt för dig att ge. Vem är det som inte är tillräckligt läskunnig, egentligen?

Enklare uttryckt - Du vänstertramsar. Varför skall jag lägga tid på det?

Citat:
Så i din värld är det oärligt att jämföra två olika saker i ett specifikt avseende. Wow

Det går verkligen inte ta dig på allvar. Och du ska vara moderator, undra på att forumet är somd et är

Ja, om man jämför inkommensurabla saker, så är misstanken att det ligger oärlighet bakom. Visst, har Du ett lömskt vänstersyfte bakom?

Citat:
Fast när jag gav dig ett scenario där den ena haft en JÄTTEBRA process men haft otur och den andra haft en SKITDÅLIG process men haft tur så kunde du fortfarande inte säga det uppenbara, att den med den JÄTTEBRA processen tagit mer ansvar. Så uppenbarligen så betyder ju inte processen ett skit i din värld. Det du säger ovan är bara tomma ord från en lögnaktig råtta. Du är ett dåligt skämt.

Mot bättre vetande skall ge en vänsterdumskalle ännu ett svar. Statistiskt så kommer de med den bättre processen att få bästa resultat över tid, men av det följer inte att resultaten blir bra vid varje enskilt tillfälle beroende på flera faktorer. Omvänt så måste resultatet alltid sättas främst, och då kan någon med en obefintlig process råka ha tur, eller en välutvecklad förmåga att ta kalkylerade risker. Som konservativ värderar jag i regel resultatet som avgörande. Det Du försöker göra är att skapa en falsk dikotomi, och därför är Du oärlig, eller intellektuellt undermålig. Möjligen både och.

Citat:
Din mor borde gjort abort.

Typiskt vänster, att önska livet ur sina motståndare. Så gör inte vi konservativa. Vi är även tacksamma över existensen av våra politiska motståndare, så att det finns sådana vi kan sätta att arbeta i zinkgruvor utan att få dåligt samvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in