Citat:
Ursprungligen postat av
jjujju
Nu handlade tråden om din dotters lugg som var ett extremt stort problem i livet för dig, jag ifrågasatte bara tyngden av värdet av denna svåra situation där hon fått en ny frisyr, och ditt sätt att uttrycka dig på, om din dotter, sedan kände du väl dig äcklig och gick till attack. Hur mår du idag efter att ha fått smälta hennes nya frisyr? Mår du fortfarande mer psykiskt dåligt än vanligt?
Och så undrar jag om mamman till denna ”fula” ungen är tillsammans med narcissisten till äckelpappa fortfarande eller om hon insåg att han inte hade alla hästar hemma och begärde ut skilsmässa? För hade ni bott under samma tak så hade ni ju kommunicerat mer frekvent och då hade du säkert vetat att hon kommer klippas

Jag gick till attack för att en barnalös 30+ hynda med tveksamt psykiskt välmående kallar mig pedofil för att jag älskar min dotter. Samtidigt erkänner du att din egen far inte ens visste/vet vad din hårfärg & frisyr var som barn. Uppenbarligen brydde han sig inte tillräckligt om dig när du var liten. Men det är inte ditt fel. Även du förtjänar villkorslös kärlek och genuint intresse från dina föräldrar.
Jag mår bättre idag, tack som frågar. Efter senaste hårtvätten gjorde min fru en liten uppsatt frisyr på dottern och det såg bättre ut. Men håret ska växa ut. Det är sant att jag och min fru har vissa kommunikationsproblem. Men tänk då på att för mycket kommunikation mellan två starka, olika, viljor leder till en intolerabel situation i hemmet.
Notera också att jag hela tiden skrivit
fru. Vi lever ihop och har ingått äktenskap inför familj, vänner och den katolska guden. Mitt barn är vackert, inte fult, men frisyren med kort lugg fular till det. Det blir alltså mindre vackert. Detta är viktigt eftersom skönhet är viktigt och behövs för att göra oss till hela människor. Glöm inte din Plato. En del folk på flashback tycker jag överdriver (vilket är sant), andra förstår min ilska (rättfärdigad), sen har vi klappmongon som dig som antyder att jag är en pedofil. Förstår du min frustration med dig? Du behöver inte svara för vi är färdiga med varandra.