2025-10-05, 22:01
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jag googlade nu och gick på googles AI:

"Old Money Blonde" is a low-maintenance hair color trend characterized by a soft, seamless blend of warm and cool tones, often with a subtle root shadow, creating a natural, sun-kissed, and "quiet luxury" expensive look. The goal is a dimensional, lived-in blonde that appears effortless and timeless, rather than a bright, high-contrast, or overly striped blonde.

Känns som vi båda har rätt på något vis. Men begreppet verkar vara att eftersträva solblekt effekt men med kemikalier.

Klassiker i modevärlden - se billig och trashig ut fast genom dyra metoder. Heroin-chic och design-trashade jeans är bra exempel.
Citera
2025-10-05, 22:15
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Dottern verkar ju inte vara jättegammal när du beskriver detta, det är väl bara bra om ungen slipper ha störande moment.
Citera
2025-10-05, 23:00
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggedans
Min fru klippte vår dotters hår igår och det ser för jävligt ut. Jag gillar det inte alls. Dottern är old money blonde och just hennes lugg var så fint gullfärgad. Den brukade hänga ner så sött över hennes små busiga ögon. Frun bara klippte det utan att prata med mig eller bjuda in mig. Känns som hon gjorde det i smyg faktiskt. Känner en stark irritation över detta. Har sett mängder med små barn med för korta luggar och det ger mig en olustig känsla varje gång. Som en skitstövel gick jag direkt och sa hur fult jag tyckte det blev. "Hon kan ju inte ha hår i ögonen" - Jo det kan hon. Hon har aldrig klagat på det, aldrig ens försökt vifta bort luggen från synen.

Tänker själv att sånt här ska man snacka med sin fru/man om innan... vad tänker ni?
Gjorde min fru fel?
Överreagerar jag?
Vad hade du gjort om din man eller fru klippt barnens hår i smyg och resultatet blev fult?
Tyckte det kändes lite märkligt av dig att säga busiga ögon, det låter snuskigt.

Och att beskriva en liten unge för old money blonde. Mår du bra?

Iaf angående luggen. Ja nu måste ni se varandra i ögonen

Om håret är fult så finns det klämmor.
Citera
2025-10-05, 23:20
Medlem
Aja Bajas avatar
Jag håller inte riktigt med om de som skriver att en ful frisyr är helt betydelselöst på ett barn. Det är ju när man är barn som ens personlighet formas.

Det finns en massa påverkan mot barnen i svenska samhället som gör att de flesta flickor blir till androgyna feminister när de växer upp.

Att låta barnet ha en vacker och kvinnlig frisyr kanske delvis kan motverka den utvecklingen. Risken med en flicka med feminazifrisyr är ju att folk behandlar henne eller tilltalar henne på ett annat sätt än om hon hade varit söt.
Citera
2025-10-06, 00:34
Medlem
Det växer ut igen!
Citera
2025-10-06, 02:01
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Min fru klippte vår dotters hår igår och det ser för jävligt ut. Jag gillar det inte alls. Dottern är old money blonde och just hennes lugg var så fint gullfärgad. Den brukade hänga ner så sött över hennes små busiga ögon. Frun bara klippte det utan att prata med mig eller bjuda in mig. Känns som hon gjorde det i smyg faktiskt. Känner en stark irritation över detta. Har sett mängder med små barn med för korta luggar och det ger mig en olustig känsla varje gång. Som en skitstövel gick jag direkt och sa hur fult jag tyckte det blev. "Hon kan ju inte ha hår i ögonen" - Jo det kan hon. Hon har aldrig klagat på det, aldrig ens försökt vifta bort luggen från synen.

Tänker själv att sånt här ska man snacka med sin fru/man om innan... vad tänker ni?
Gjorde min fru fel?
Överreagerar jag?
Vad hade du gjort om din man eller fru klippt barnens hår i smyg och resultatet blev fult?
Klipp henne själv nästa gång utan att säga någonting. Se hur hon reagerar. När hon blir äldre anses det dock som lite WT att klippa sina egna barn. Man ser skillnad på en klippning hos en frisör, så det blir en klar kontrast mot andra barn. Det känns fattigt helt enkelt. WT
Citera
2025-10-06, 05:26
Medlem
Skyggedanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Och att beskriva en liten unge för old money blonde. Mår du bra?

Okultiverade svin. Vi pratar frisyr och hår ur ett barn- och familjeperspektiv i tråden.
Om jag skriver diskvattenblond istället, får du upp en bild i huvudet eller är det tomt?

Citat:
Ursprungligen postat av Aja Baja
Det finns en massa påverkan mot barnen i svenska samhället som gör att de flesta flickor blir till androgyna feminister när de växer upp.

Ja, det är ett problem jag är medveten om, och det formar del av min oro kring dotterns frisyr.
Det är i hela västvärlden det där. Pojkflickakulten.
Citera
2025-10-06, 08:28
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Okultiverade svin. Vi pratar frisyr och hår ur ett barn- och familjeperspektiv i tråden.
Om jag skriver diskvattenblond istället, får du upp en bild i huvudet eller är det tomt?

Ja, det är ett problem jag är medveten om, och det formar del av min oro kring dotterns frisyr.
Det är i hela västvärlden det där. Pojkflickakulten.

Och jag säger att sättet du beskriver ungen på låter olämpligt. Så beskriver man inte ett barn, jag trodde att du skojade men det gjorde du inte så nu hoppas jag verkligen att er omgivning håller ett extra öga på dig. Det är kvinnors plikt att vara extra vaksamma och min intuition har rödflaggat dig.

Om du vill så kan jag fråga min pappa om han brydde sig om min frisyr när jag var liten, jag tippar på att han aldrig ens lagt märke till vilken frisyr jag hade. Det här är ingenting en pappa bryr sig om, och hur kan du säga att det blev fult? Det är ett barn. Kort lugg eller lång, jag är säker på att hon är söt ändå eftersom att det är ett barn och förhoppningsvis inte din flickvän. Du har problem. Psykiska

Låt inte det gå ut över andra och så står jag fast vid att jag fått pedofil-vibbar av dig.

Är mamman fortfarande tillsammans med dig eller är ni skilda?

Ha en bra dag!
Citera
2025-10-06, 18:49
Medlem
Skyggedanss avatar
Citat:
Och jag säger att sättet du beskriver ungen på låter olämpligt. Så beskriver man inte ett barn, jag trodde att du skojade men det gjorde du inte så nu hoppas jag verkligen att er omgivning håller ett extra öga på dig. Det är kvinnors plikt att vara extra vaksamma och min intuition har rödflaggat dig.

Om du vill så kan jag fråga min pappa om han brydde sig om min frisyr när jag var liten, jag tippar på att han aldrig ens lagt märke till vilken frisyr jag hade. Det här är ingenting en pappa bryr sig om, och hur kan du säga att det blev fult? Det är ett barn. Kort lugg eller lång, jag är säker på att hon är söt ändå eftersom att det är ett barn och förhoppningsvis inte din flickvän. Du har problem. Psykiska

Låt inte det gå ut över andra och så står jag fast vid att jag fått pedofil-vibbar av dig.

Är mamman fortfarande tillsammans med dig eller är ni skilda?

Ha en bra dag!

Varför ska jag lyssna på något du skriver? Du är en barnlös kvinna i 30+ åldern med dvs psykiska störningar. En total genetisk återvändsgränd. Får du egna barn en gång kanske du förstår. Kanske. Tvivlar dock på det. Beklagar att din pappa inte brydde sig om dig när du var liten. Kanske därför du är som du är.
Citera
2025-10-06, 21:16
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Varför ska jag lyssna på något du skriver? Du är en barnlös kvinna i 30+ åldern med dvs psykiska störningar. En total genetisk återvändsgränd. Får du egna barn en gång kanske du förstår. Kanske. Tvivlar dock på det. Beklagar att din pappa inte brydde sig om dig när du var liten. Kanske därför du är som du är.
Nu handlade tråden om din dotters lugg som var ett extremt stort problem i livet för dig, jag ifrågasatte bara tyngden av värdet av denna svåra situation där hon fått en ny frisyr, och ditt sätt att uttrycka dig på, om din dotter, sedan kände du väl dig äcklig och gick till attack. Hur mår du idag efter att ha fått smälta hennes nya frisyr? Mår du fortfarande mer psykiskt dåligt än vanligt?

Och så undrar jag om mamman till denna ”fula” ungen är tillsammans med narcissisten till äckelpappa fortfarande eller om hon insåg att han inte hade alla hästar hemma och begärde ut skilsmässa? För hade ni bott under samma tak så hade ni ju kommunicerat mer frekvent och då hade du säkert vetat att hon kommer klippas
Citera
2025-10-07, 06:49
Medlem
Skyggedanss avatar
Citat:
Nu handlade tråden om din dotters lugg som var ett extremt stort problem i livet för dig, jag ifrågasatte bara tyngden av värdet av denna svåra situation där hon fått en ny frisyr, och ditt sätt att uttrycka dig på, om din dotter, sedan kände du väl dig äcklig och gick till attack. Hur mår du idag efter att ha fått smälta hennes nya frisyr? Mår du fortfarande mer psykiskt dåligt än vanligt?

Och så undrar jag om mamman till denna ”fula” ungen är tillsammans med narcissisten till äckelpappa fortfarande eller om hon insåg att han inte hade alla hästar hemma och begärde ut skilsmässa? För hade ni bott under samma tak så hade ni ju kommunicerat mer frekvent och då hade du säkert vetat att hon kommer klippas

Jag gick till attack för att en barnalös 30+ hynda med tveksamt psykiskt välmående kallar mig pedofil för att jag älskar min dotter. Samtidigt erkänner du att din egen far inte ens visste/vet vad din hårfärg & frisyr var som barn. Uppenbarligen brydde han sig inte tillräckligt om dig när du var liten. Men det är inte ditt fel. Även du förtjänar villkorslös kärlek och genuint intresse från dina föräldrar.

Jag mår bättre idag, tack som frågar. Efter senaste hårtvätten gjorde min fru en liten uppsatt frisyr på dottern och det såg bättre ut. Men håret ska växa ut. Det är sant att jag och min fru har vissa kommunikationsproblem. Men tänk då på att för mycket kommunikation mellan två starka, olika, viljor leder till en intolerabel situation i hemmet.

Notera också att jag hela tiden skrivit fru. Vi lever ihop och har ingått äktenskap inför familj, vänner och den katolska guden. Mitt barn är vackert, inte fult, men frisyren med kort lugg fular till det. Det blir alltså mindre vackert. Detta är viktigt eftersom skönhet är viktigt och behövs för att göra oss till hela människor. Glöm inte din Plato. En del folk på flashback tycker jag överdriver (vilket är sant), andra förstår min ilska (rättfärdigad), sen har vi klappmongon som dig som antyder att jag är en pedofil. Förstår du min frustration med dig? Du behöver inte svara för vi är färdiga med varandra.
Citera
2025-10-07, 06:55
Medlem
Citat:

Notera också att jag hela tiden skrivit fru. Vi lever ihop och har ingått äktenskap inför familj, vänner och den katolska guden. Mitt barn är vackert, inte fult, men frisyren med kort lugg fular till det. Det blir alltså mindre vackert. Detta är viktigt eftersom skönhet är viktigt och behövs för att göra oss till hela människor. Glöm inte din Plato. En del folk på flashback tycker jag överdriver (vilket är sant), andra förstår min ilska (rättfärdigad), sen har vi klappmongon som dig som antyder att jag är en pedofil. Förstår du min frustration med dig? Du behöver inte svara för vi är färdiga med varandra.
Barns främsta uppgift ska inte vara att vuxenvärlden uppfattar dem som vackra utan de ska vara barn bara.

Hade du blivit lika upprörd om du haft en son som frugan klippt fult eller är det främst flickors uppgift att vara vackra från småbarnsåren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in