2025-10-05, 15:32
Medlem
Har inte sett bilden så nån får gärna förklara. Blev den en facklig "tant-frisyr" eller en kommunistfrisyr?

Det är de frisyrerna som jag kan tänka mig någon reagera så start på som TS gör.
Citera
2025-10-05, 15:34
Medlem
TouchMyShadows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggedans
Min fru klippte vår dotters hår igår och det ser för jävligt ut. Jag gillar det inte alls. Dottern är old money blonde och just hennes lugg var så fint gullfärgad. Den brukade hänga ner så sött över hennes små busiga ögon. Frun bara klippte det utan att prata med mig eller bjuda in mig. Känns som hon gjorde det i smyg faktiskt. Känner en stark irritation över detta. Har sett mängder med små barn med för korta luggar och det ger mig en olustig känsla varje gång. Som en skitstövel gick jag direkt och sa hur fult jag tyckte det blev. "Hon kan ju inte ha hår i ögonen" - Jo det kan hon. Hon har aldrig klagat på det, aldrig ens försökt vifta bort luggen från synen.

Tänker själv att sånt här ska man snacka med sin fru/man om innan... vad tänker ni?
Gjorde min fru fel?
Överreagerar jag?
Vad hade du gjort om din man eller fru klippt barnens hår i smyg och resultatet blev fult?

Begär skilsmässa.
Citera
2025-10-05, 17:30
Medlem
Rädda upp katastrofen med en Margretheskål placerad på huvudet. Klipp håret därefter
Citera
2025-10-05, 18:32
Medlem
Skyggedanss avatar
Många gliringar här i tråden. "Bög", "håll käften och gräv ett hål", "aggressionsproblem", "rädd för frugan", "äckligt att bry sig om sitt barn", "du vill ligga med din dotter" etc. Får anta att det mesta är coping från fula människor som aldrig upplevt skönhet. Folk som inte har en egen vacker familj kan nog aldrig förstå mina känslor. Kanske är era egna barn fula med fula frisyrer, men min var inte ful tills frugan fulade till henne. Ja nu har hon typ en Greta He-Man frisyr, läskig utveckling mot den så kallade lebb-luggen... klart det väcker starka känslor hos pappsen.
Citera
2025-10-05, 21:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggedans
Min fru klippte vår dotters hår igår och det ser för jävligt ut. Jag gillar det inte alls. Dottern är old money blonde och just hennes lugg var så fint gullfärgad. Den brukade hänga ner så sött över hennes små busiga ögon. Frun bara klippte det utan att prata med mig eller bjuda in mig. Känns som hon gjorde det i smyg faktiskt. Känner en stark irritation över detta. Har sett mängder med små barn med för korta luggar och det ger mig en olustig känsla varje gång. Som en skitstövel gick jag direkt och sa hur fult jag tyckte det blev. "Hon kan ju inte ha hår i ögonen" - Jo det kan hon. Hon har aldrig klagat på det, aldrig ens försökt vifta bort luggen från synen.

Tänker själv att sånt här ska man snacka med sin fru/man om innan... vad tänker ni?
Gjorde min fru fel?
Överreagerar jag?
Vad hade du gjort om din man eller fru klippt barnens hår i smyg och resultatet blev fult?
Om hon inte ens försökt vifta bort en lugg som hänger ner för ögonen så var det bra att den klipptes bort. Det är inte sunt att ha något som hänger för och irriterar i synfältet.
Citera
2025-10-05, 21:18
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Och vad i helvete är ”old money blonde”? Låter som nåt man kallar en hora.

Inte säker, men jag tror det är samma som solblont, dvs att det reagerar kraftigt på solen och blir ljusare, och ibland blir det som slingor i håret av det.
Citera
2025-10-05, 21:21
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Inte säker, men jag tror det är samma som solblont, dvs att det reagerar kraftigt på solen och blir ljusare, och ibland blir det som slingor i håret av det.

Det kallar jag solblekt hår men jag har kanske sagt fel i alla år.
Citera
2025-10-05, 21:26
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Det kallar jag solblekt hår men jag har kanske sagt fel i alla år.

Nej, det är väl inte fel. Men även ickeblont hår kan ju blekas.
Citera
2025-10-05, 21:35
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Nej, det är väl inte fel. Men även ickeblont hår kan ju blekas.

Ja det mesta bleks väl av starkt solljus?

Men ok - blont hår som lätt bleks när det utsätts för solljus kan alltså kallas ”old money blonde”?

Bildgooglar man ”old money blonde” får man upp massa brattiga influencerbrudar med helt sjuka frillor.
Senast redigerad av JeffDavis 2025-10-05 kl. 21:39.
Citera
2025-10-05, 21:42
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ja det mesta bleks väl av starkt solljus?

Men ok - blont hår som lätt bleks när det utsätts för solljus kan alltså kallas ”old money blonde”?

Bildgooglar man ”old money blonde” får man upp massa brattiga influencerbrudar med helt sjuka frillor.

Mja, mitt bleks inte mycket, min kompis som har samma hårfärg på vintern blir superblond på sommaren, så lite olika kanske?

Men jag kan ha helt fel när jag tror att det är det som uttrycket betyder.
Citera
2025-10-05, 21:52
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Mja, mitt bleks inte mycket, min kompis som har samma hårfärg på vintern blir superblond på sommaren, så lite olika kanske?

Men jag kan ha helt fel när jag tror att det är det som uttrycket betyder.

Enligt Google så handlar det om nån slags blond frisyr som är poppis just nu. Bildgooglar man får man fram brattiga Östermalmsbrudar.
Citera
2025-10-05, 21:57
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Enligt Google så handlar det om nån slags blond frisyr som är poppis just nu. Bildgooglar man får man fram brattiga Östermalmsbrudar.

Jag googlade nu och gick på googles AI:

"Old Money Blonde" is a low-maintenance hair color trend characterized by a soft, seamless blend of warm and cool tones, often with a subtle root shadow, creating a natural, sun-kissed, and "quiet luxury" expensive look. The goal is a dimensional, lived-in blonde that appears effortless and timeless, rather than a bright, high-contrast, or overly striped blonde.

Känns som vi båda har rätt på något vis. Men begreppet verkar vara att eftersträva solblekt effekt men med kemikalier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in